Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Jeg vett ikke hvorfor han har trukket seg.
Jeg vett heller ikke hvorfor han ble foreslått/valgt.

Om det kommer et forslag fra gjenværende styre, med en godt kvalifisert person, blir jeg imponert.

Uansett, EGF vi var vitne til, var veldig merkelig.

Helt sykt at det er blitt front mellom aksjonærer.
Men selvsagt, North skuffet meg. Utrolig sleipt å ikke komme med noe når du kaller inn til EGF.

Anyways, nå blir det vel en ny GF. Regner med dette koster litt cash.
Men, om det kommer gode kandidater/forslag.
Så er vi Kansje tjent med dette.

Men da snakker vi kaliber av type Bruland/Larsen!

1 Like

Er vel ingen som regner med at du vet dette, ei blir du spurt om det.

Du klager på det ene og det andre, men hva er dine forslag? Eneste jeg leser er generelle ytringer som fører ingensteds.

9 Likes

“Merk, er ikke alle aksjonærer som er medlem i Facebook gruppen, så pr d.d er det mulighet for at visse aksjonærer sitter med mange spørsmålstegn”

Etter at Asmyr gikk inn i styret har det selvsagt ikke blitt lagt ut noe informasjon om Nanov på Facebook @Freddys

9 Likes

Enig i at Asmyr har gjort det aller meste riktig, bortsett fra valget av Berglund som styremedlem (men i alt stresset før den ekstraordinære generalforsamlingen var det neppe tid til å ta en god bakgrunnssjekk av “the eagle”). Det at sistnevnte trakk seg er i grunnen positivt, da det åpner opp for at Nordic Nanovector nå kan få et mer robust styre.

Vil legge til at jeg synes det er glimrende at Asmyr/Aksjonærgruppen AGNV og North sammen klarte å få stoppet tidligere ledelses forsøk på å fusjonere med APIM, og forstår at Asmyr i første runde ikke ville ha med et styremedlem fra North, da sistnevnte ønsket å kjøre et eget opplegg og prøvde å kuppe hele styret. Det skader dog ikke om de som største aksjonær nå får en styreplass.

Ellers er det riktig som Donna sier at Asmyr i egenskap av styreleder ikke kan legge ut informasjon til AGNV’s Facebook-gruppe lenger, og det er nok derfor det er stille. Jeg har imidlertid full tillit til at han står på for aksjonærenes beste. Alle aksjonærer vil bli informert samtidig i form av børsmeldinger eller oppdatering ved kvartalspresentasjoner. Først må det “stakes ut” en retning eller strategi - og dette vil jeg anta skjer helt i tråd med det dokumentet som Asmyr og AGNV utarbeidet forut for den ekstraordinære generalforsamlingen der fusjonsforslaget ble forkastet.

I mellomtiden har aksjekursen falt. Det henger sammen med Folketrygdfondets, Healthcaps og Radforsks dumping av aksjer (selv om alle tre for lengst er ferdige med å selge), roboter og algoritmer som har bidratt til å forlenge og forsterke nedgangen, lite informasjon (men den kommer!) og nå sist unødvendig støy på grunn av at brumlebassen Berglund gikk ut av styret med umiddelbar virkning.

Magefølelsen sier meg at risk/reward er meget god nå. Viser til at de aksjene som nå dumpes for en drøy krone opprinnelig har kostet mellom kr. 14 og 114 per aksje da de ble emittert, det fremførbare underskuddet er verdt kr. 4,74 per aksje (ca. 550 millioner kroner dividert på antall aksjer, ca. 116 millioner stk) forutsatt at noen kan nyttiggjøre seg dette og som tidligere nevnt en mulig verdi på pipeline. Kontantbeholdningen som er igjen bør holde til å kunne ta en vurdering av hva som er igjen av mulige verdier her, eller i det minste hva det er lurt å prioritere. Avslutningsvis støtter jeg meg til at Asmyr selv har kjøpt 3.750.000 aksjer i Nordic Nanovector, hvorav de siste 750.000 rundt 1,20ish dagen før Asmyr ble valgt som styreleder og havnet i innsideposisjon.

3 Likes

Asmyr postet jo nettopp dette på Facebook-gruppen 6. januar…

Eddie Berglund gir seg etter et par uker i styret. Sikkert bare fordi han ikke følte seg kompetent nok.

Ikke noe man trenger å tenke noe mer på.

På samme måte som at det ikke var noe problem den gangen Peter Braun ga seg etter 3 måneder som CEO i selskapet.

4 Likes

Ja, jeg vet. Til tross for det var det noen som etterspurte oppdatert informasjon fra Asmyr, både her og i Facebook-gruppen.

Derfor valgte jeg å nevne det i oppsummeringen ovenfor…

1 Like

Joda, du er ironisk. Men det er faktisk mulig at du treffer her uten å legge opp til det. :slight_smile:

Eller sluttet han fordi det var dårlig kjemi med resten av styret? Eller fordi Eddie Berglund prøvde seg på et nytt stunt uforenlig med aksjonærenes interesser (jf. Crew-historien fra høsten 2008), og fikk valget mellom å trekke seg eller bli sparket ved mistillitsforslag?

1 Like

Ja, får helt klart inntrykk av at enkelte her ønsker å så tvil rundt AG, sikkert bevisst.

Når det gjelder NE så virket det ikke som de var interesserte i å komme inn i styret på EGF. At de fremdeles ikke har uttalt hva de har for mål og strategi for sin investering framstår som merkelig. Synes de må spille med åpne kort før de eventuelt tilbys styreplass. Og som påpekt her - det naturlige er at valgkomiteen innstiller styremedlem til ny EGF.

På et forum har vi alltid de som tror på noe positivt i det vi investerer i, men som ender med å bli skuffet underveis. Når det skjer større skuffelser er det som å slippe småunger løs i godtebutikken med gavekort på 5 000 kroner; nå er det bare for noen å ta til seg og la de få høre det!

Noen feeder seg på andres tap og mislykkede investeringer, og synes det kvalifiserer til å kalle andre naive idioter som lar fantasien løpe løpsk.
Nå er det heldigvis slik at selv om noen føler seg på toppen når man kan stå oppreist og sparke de som ligger nede, så hender det at hovmod står for fall.

Det var ingen som trengte å stå på knær for at Onco skulle se i retning av NANOV, det var heller ingen tom fantasi med oddsen som en lottokupong.
Selv om man tar feil når man tror på et hyggelig utfall og brenner seg, så hender det også at de som ønsker å makse dette negativt må ta seg en realitycheck i blant.

Dessverre klarer ikke noen å stoppe videre oppgulp av spydigheter og slenging med leppa, men sånne finner man på en hver arbeidsplass eller nabolag. De pleier ikke å stå så høyt i kurs. Men det betyr ikke at de alltid har rett i det de uttaler seg om, det gripes bare en anledning til å peke nese på noen som fikk en dør i trynet.

8 Likes

Hvor lenge kan Nanov drøye med å komplettere Styre/ informere om planene for styret?

Bemerket meg en som poengterte DOF sin børs melding vedrørende at en fra styre trekker seg :

DOF ASA (“Selskapet”) har blitt informert om at Bjarte Brøndmo etter eget ønske har fratrådt som styremedlem i Selskapet. Selskapets styre er fortsatt i samsvar med Selskapets vedtekter og det vil ikke bli innkalt til ekstraordinær generalforsamling for å supplere styret.

Sammenlignet :

Board member Eddie Berglund has informed the board that he will resign from the board with immediate effect.

Kan vel uten tvil påpeke manglende info fra Nanov ( Igjen)

2 Likes

Tipper at info kommer når de nødvendige brikkene har falt på plass.

Lite aktivitet i denne tråden, kun ett innlegg på fire dager… Herlig stille, og det lover bra for fortsettelsen, jf. den hypotesen jeg fremsatte tidligere.

Det var for øvrig lite aksjer å oppdrive under én krone, til tross for usikkerhet og katzenjammer i kjølvannet av at brumlebassen Eddie Berglund trakk seg fra styret, noe som egentlig er positivt. Ble dette et av de siste mislykkede “drukningsforsøkene” under én krone…?

2 Likes

Hvorfor patentene og forskningen til Nordic Nanovector fortsatt kan ha en viss verdi? Archer-studien såvel som Betalutin med den doseringen som var i tidlig fase har vist glimrende resultater.

Kvinnen omtalt i saken lever fortsatt i beste velgående, etter en injeksjon med Betalutin i 2012, altså for 11 år siden.

https://www.facebook.com/bente.kirkeby.5

Oppgitt av tradisjonell behandling. Betalutin har forlenget livet hennes med flere år…

6 Likes

Det ser vel mer ut som at kronen er blitt til et tak.

Vel, det fins noen kjøpere med skjult volum under 1,00, samt aktører som røsker ut alle selgere under 1,00 med jevne mellomrom.

Kanskje lar de dette “taket” ligge der inntil de er fornøyd…?

1 Like

Det at Jon Magne Asmyr (ifølge det som ble kjent før den siste ekstraordinære generalforsamlingen) snakket sammen med blant andre gründer Roy Hartvig Larsen (som fortsatt eier aksjer gjennom Sciencons AS) og i tillegg fikk inn Tina Bjørnlund Bønsdorff (CSO i Oncoinvent AS) i styret, innebærer at det fins kompetanse og berettiget håp om at det er mulig å finne spor her som kan gi betydelige verdier til aksjonærene.

Videre er det en kjensgjerning at big pharma går med gedigne overskudd og at det trolig bare er et tidsspørsmål før disse i større grad vil kjøpe opp skadeskutte biotech-selskap og/eller bli deleier/partner på spennende studier i disse (for å spare skatt, posisjonere seg innenfor satsinger de finner interessante etc.)

Det er ifølge dagens prising av Nordic Nanovector ikke tatt høyde for et fnugg av sannsynlighet for at noe slikt kan skje, men aldri si aldri…

Og i bunnen kan man støtte seg til det jeg tidligere har påpekt, med fare for gjentakelser fra min side til det kjedsommelige: De aksjene som nå dumpes for en snau krone stykket har opprinnelig kostet mellom kr. 14 og 114 per aksje da de ble emittert, det fremførbare underskuddet er verdt kr. 4,74 per aksje (ca. 550 millioner kroner dividert på antall aksjer, ca. 116 millioner stk) forutsatt at noen kan nyttiggjøre seg dette og som tidligere nevnt en mulig verdi på pipeline. Kontantbeholdningen som er igjen bør holde til å kunne ta en vurdering av hva som er igjen av mulige verdier her, eller i det minste hva det er lurt å prioritere. Avslutningsvis støtter jeg meg til at Asmyr selv har kjøpt 3.750.000 aksjer i Nordic Nanovector, hvorav de siste 750.000 rundt 1,20ish dagen før Asmyr ble valgt som styreleder og havnet i innsideposisjon.

Det er ganske ironisk at vanstyret og de dårlige veivalg som har vært i selskapet (helt siden Roy Hartvig Larsen forsvant ut av ledelsen) ikke bare har ført til denne latterlig lave prisingen, men også en negativ fokus og laber interesse som gjør at positive momenter og ny glød og innsatsvilje med støtte fra Roy Hartvig Larsen heller ikke blir verdsatt.

Men det er nok bare et tidsspørsmål - vil som sagt tro det kommer nyheter fra selskapet så snart viktige brikker faller på plass.

5 Likes

Ble det sagt av forrige styret at en merge med Oncoinvent , var et av alternativene som var på bordet, men ble avvist ?

Vil bare kommentere dette med styreforsikring.
Det er ikke slik dette fungerer, altså at styreforsikringer normalt tegnes av det enkelte styremedlem og på individbasis. Det er selskapet som tegner og betaler forsikring som dekker sitt styre, i 99% av tilfellene er Daglig leder også dekket av samme forsikring. Det er kun en vurdering av selskapets omsetning/størrelse og avtalt risiko som er avgjørende for forsikringssum og kostnad. Altså, ingen individuell vurdering av det enkelte medlem.
Slik har det vært i de 4-5 siste tilfeller hvor jeg selv har tegnet og/eller vært dekket av slik forsikring.

Jeg tenker nok at vedkommende trakk seg av helt andre årsaker - uten at jeg er i posisjon til å spekulere i det. Men, det er jo en merkelig oppførsel. Det må jo være lov å si det.

5 Likes

Moro å være NANOV aksjonær for tiden…

Hvor lenge før noen kjører et PCIB-stunt i NANOV med denne tynne ordreboken og totalt fraværende volumer?

Ikke lest, men greit å ha det sort på hvitt at de støtter opprøret!

9 Likes