Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Fikk ikke sett eller hørt noe av dette i dag, men av hva jeg kan se av referat så blir ikke Alpha37,eller Oranomed, nevnt ved ett eneste ord verken i presentasjon eller i Q&A, stemmer det?

Fytti det her er sadface :frowning:

  • Betalutin® profile did not fully meet objectives set out for the PARADIGME study with only one out of every three patients (ORR 31.1%) responding to treatment and median duration of response of 6.4 months]

Ja det er elendig. Virker usannsynlig at dette ikke var noe det ble snakket om når de fulgte opp sitene (når de lurte på hvorfor de ikke fortsatte å innrullere).

2 Likes

Tenker det samme

1 Like

Dette kom vel frem i børsmeldingen 05 Juli i 2022?

Only one out of three patients responded to the treatment with the average duration of the response of approximately six months.

Det ble spekulert blandt mange investorer at det var ledelse/styre sin feil at Paradigme feilet,

Å at en kombi studie med rituximab kunne være en vei å gå.

Men er konklusjonen nå at det er Betalutin som rett og slett ikke er bra nok?

2 Likes

Nå kom jaggu Eddie på banen igjen på HO etter en pause frem til presentasjonen idag. Han virker mer og mer desperat i sin argumentasjon nå…

Nå føles det som diskusjonen restartes fra scratch ja. Greia var jo at Betalutin virket å fungere bra før de endret inklusjonskriteriene og ikke etterpå. Så spørsmålet var om man kunne gått tilbake til de gamle inklusjonskriterene og fått et godt resultat på akkurat den populasjonen.

Det var et av hovedmålene å finne ut av for Asmyr slik jeg forsto det?

2 Likes

Der er en liten detalj(to faktisk) som ingen har kommentert, noen som vet hvilke? :slight_smile:

Hint: 40/15 og V14/15

Jeg har forøvrig ikke sett webcast enda, så kan hende det ble nevnt der.

1 Like

Jada seff! Det bare river like hardt hver gang jeg leser det

40/12,5 dose ved low platelet var også ny for meg.

Veldig få rekrutterte med SCT og lave blodplater, nesten alle er i vanlig pradigme populasjon…

Ludvik leverte stødig det som kunne leveres.

3 Likes

Får vi svar på HVORFOR responsen var så dårlig i Paradigme? Alle visste vel at den var dårlig, men årsaken til dårlig respons kan jeg fortsatt ikke huske å ha lest noe sted.

Inklusjonskriterier?
Covid?
Vaksiner?

Ble CD37 som target “ødelagt” av covid/vaksiner?

2 Likes

Utfra hva Sandnes sier i presentasjonen så har det spilt en stor rolle hvorvidt pasientene hadde mange behandlinger pasientene har hatt før PARADIGME-inklusjon.

LYMRIT 37-01 hadde “minimally pretreated” pasienter.
PARADIGME hadde “heavilly pretreated” pasienter.

Dårligere kvalitet på pasientene i PARADIGME, som responderte dårligere på behandlingen.

2 Likes

Dvs at rasjonalet for Betalutin som single agent i senere linjer er long gone, mens rasjonalet for Rituximab-kombo lever i beste velgående?

For øvrig galskap å kjøre et pivotalt studie i så forskjellig populasjon som fase 1 ble kjørt i. Det er grovt. Mistenker Lisa gikk eller fikk fyken fordi hun ikke ville løsne opp på kriteriene.

1 Like

ARCHER-studien viste definitivt at combo er spennende. Big Pharma burde være mer interessert i å kjøpe opp dette, selv om datagrunnlaget er tynt.

Enig at man i ettertid burde visst bedre. Man kan spørre seg om man kanskje skulle hatt sykere pasienter i LYMRIT-studien, men da hadde jo alt bare gått til helvete tidligere.

Ting tok for lang tid. For mye tull med LYMRIT-utvidelser. Men kanskje dette var noe FDA krevde, og ikke bare Lisa som tenkte at de burde bruke mer tid på. Vi får nok ikke vite dette.

I etterpåklokskapens navn burde man kanskje stoppet etter LYMRIT og sett at resultatene i monoterapi var for dårlige, og så gått videre på Betalutin + Rituximab og kjørt en større studie på dette.

1 Like

Relevante interessante spørsmål du reiser her. Endrede inklusjonskriterier skulle jo være frelserfaktoren for Paradigme, husker jeg. Fordi endrede kriterier ville åpne for høyere tempo i innrulleringen. Og det var mye ståhei og spenning knyttet til det og dialogen med FDA i den forbindelse. Og kursen steg da det virket å ordne seg. Kommunikasjonen fra selskapet tegnet i mitt hode et bilde av at man hittil hadde hatt best mulighet til å teste de “vanskelige” pasientene, og endrede kriterier skulle kunne endre på dette. Uansett ville man få tilgang til en større pasientpopulasjon. Så hvordan noe som skulle være veldig positivt - nye kriterier - kunne endre seg til noe negativt for studien, HVIS så var tilfelle, synes jeg ville vært veldig interessant og fått vite mer om.

2 Likes

Ja, Eddie aka Curbstone, er veldig ivrig; han vrir og vrenger alt negativt.

Tipper han har egeninteresse av å trigge kursfall og stop loss, enten for å dekke inn short eller gå long på bunnen.

Det beste man kan gjøre er å tie Curbstone i hjel…

2 Likes

Tror vi får nøye oss med å konstatere at Betalutin har forlenget livet til flere pasienter med flere år, særlig blant dem som var med i LYMRIT-studien. Vi får være glade på deres vegne. Gir en viss trøst når man slikker sårene etter det man har tapt på Nordic Nanovector.

Paradigme-studien ble en fiasko, og burde vel blitt stoppet tidligere. Men tror ikke det er lurt å svi av mer penger for å finne ut nøyaktig hvorfor det gikk galt. Spist er spist.

Ellers var det en stor tabbe å “fryse” Archer-studien (Betalutin + Rituximab) for å satse fullt på Paradigme. I mellomtiden synes det som om andre behandlingsformer har blitt foretrukne, og det kan bli et tungt løft å gjenoppta denne, med mindre det skulle komme inn en partner som tar regningen. Ikke helt usannsynlig da Archer viste ekstremt lovende resultater.

Alternativt må man finne på noe annet basert på CD37-plattformen, slik Roy H. Larsen nevnte i intervjuet med MedTech i januar.

Dog er det lov å tenke helt ny bransje/nye vedtekter, om man ser at aksjonærene kommer bedre ut på den måten.

Med en verdi på kr. 4,74 i skattefordel på fremførbart underskudd per aksje, kan det fortsatt bli en hyggelig exit om noen kan nyttiggjøre seg dette. Venter fortsatt i spenning på hva slags plan North Energy har, de må på banen og melde sin plan før ordinær generalforsamling om under 2 måneder om de skal få innpass i styret.

4 Likes

1 Like

Nå gikk det kjapt 500 000 aksjer her på 0,77 - 0,78
Og videre på 0,80…

1 Like