Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

GSA som dekker shorten kanskje? Tok hvert fall ikke lang tid fra jeg memet om at jeg ikke kunne huske en grønn dag, til ørnene kom til unsetning.

Heia heia!

1 Like

Ellers så er dealen Ludvik snakket om i går rett rundt hjørnet :wink: ?

3 Likes

Den slags tør jeg ikke en gang drømme om lenger :smiley:

Skjønner jeg godt, men 20 % opp er vel friskt?

1 Like

… let’s go, let’s go …

Bra tips. Eventuelt et innsidekjøp siden “rød periode” gikk ut i går?

1 Like

Og tilbake til flat utvikling i dag, alltid gøy med illikvide aksjer.

Volumet stemmer godt overens med størrelse på shorten, og i tillegg er det ingen ytterligere kjøp. Se på kjøpesiden nå, helt ned på 0.72…

Var gøy de få minuttene det varte…

1 Like

Hvis det Sandnes fortalte i går stemmer; de håper å kunne presentere en deal før AGM i april, dvs innen 7 uker, så skal ikke innsiderne være i posisjon til å handle.
Da må dealen dukke opp fra intet…

Vi bør anta at vilkårene er godt settlet allerede.
Ved å kjøre ned kursen godt i perioden frem til det offentliggjøres er det antakeligvis enda lettere å komme i mål med en deal for motparten enn det er ved en kursoppgang som kan skape litt optimisme igjen.

Tror de 12 000 aksjonærene er passe mørbanka!

3 Likes

Ja, vi får håpe på det, men tviler på at de har kommet særlig langt, da selskapet virker åpent for alle slags tilbud og forslag.

Ikke enig i at det nødvendigvis er bra med lavere aksjekurs, verken som forhandlingskort eller for å øke sannsynligheten for flertall for at et forslag blir vedtatt med det nødvendige flertall.

I APIM-forslaget ble jo gjenomsnittskurs lagt til grunn for NANOV’s del, mens APIM til sammenligning hadde en helt ublu verdsetting.

En merger med for eksempel Oncoinvent, der NANOV får et lite premium i forhold til omsetningskurs vs. hva Oncoinvent omsettes for i gråmarkedet hadde derimot vært OK.

North Energy vil sannsynligvis stemme mot et slikt forslag og dumpe ut aksjene sine om det blir vedtatt. Sandnes sa på gårsdagens presentasjon at de snakker med North og vil foreholde eventuelle forslag for dem som største aksjonær, men at det enda ikke har kommet noen forslag fra North.

3 Likes

Shorthandel eller har Ludde & co bidratt til et snev av optimisme :woozy_face:

1 Like

Begge deler tror jeg. Virker som grensen for å slippe volum har økt nå. Eventuelle short må kanskje kaste kortene…

1 Like

Jeg har fra sikre kilder hørt at Roy Larsen har kjøpt nær 1,4 millioner aksjer. Det må jo være et godt tegn…

6 Likes

Det har jeg også fått høre. Det dukker nok snart opp på listene.

6 Likes

I så fall burde det fremkommet et sted? Om det ikke er siste døgnet da. Men han bør vel ha kommet inn på listene imorgen?

3 dager fra handel til det vises i listene, er det ikke slik?

2 Likes

For meg fremstår kilden som sikker. For andre er det bare «Internett» inntil det kommer fram på listene.

4 Likes

Ser ut som noen har satt opp sperre på 0,8 med 500k, tipper den forsvinner dersom noen begynner å plukke på den. Mulig jeg tar feil, men for meg ser det ut som noen kjøper seg opp på det som ligger under sperren. Må i så fall være blant topp 25.

1 Like

Stemmer at han har kjøpt aksjeantallet det henvises til her.

3 Likes

Så styreformann i Oncoinvent har kjøpt 1,4 mill aksjer i Nanov :thinking: