Bra tips. Eventuelt et innsidekjøp siden “rød periode” gikk ut i går?
Og tilbake til flat utvikling i dag, alltid gøy med illikvide aksjer.
Volumet stemmer godt overens med størrelse på shorten, og i tillegg er det ingen ytterligere kjøp. Se på kjøpesiden nå, helt ned på 0.72…
Var gøy de få minuttene det varte…
Hvis det Sandnes fortalte i går stemmer; de håper å kunne presentere en deal før AGM i april, dvs innen 7 uker, så skal ikke innsiderne være i posisjon til å handle.
Da må dealen dukke opp fra intet…
Vi bør anta at vilkårene er godt settlet allerede.
Ved å kjøre ned kursen godt i perioden frem til det offentliggjøres er det antakeligvis enda lettere å komme i mål med en deal for motparten enn det er ved en kursoppgang som kan skape litt optimisme igjen.
Tror de 12 000 aksjonærene er passe mørbanka!
Ja, vi får håpe på det, men tviler på at de har kommet særlig langt, da selskapet virker åpent for alle slags tilbud og forslag.
Ikke enig i at det nødvendigvis er bra med lavere aksjekurs, verken som forhandlingskort eller for å øke sannsynligheten for flertall for at et forslag blir vedtatt med det nødvendige flertall.
I APIM-forslaget ble jo gjenomsnittskurs lagt til grunn for NANOV’s del, mens APIM til sammenligning hadde en helt ublu verdsetting.
En merger med for eksempel Oncoinvent, der NANOV får et lite premium i forhold til omsetningskurs vs. hva Oncoinvent omsettes for i gråmarkedet hadde derimot vært OK.
North Energy vil sannsynligvis stemme mot et slikt forslag og dumpe ut aksjene sine om det blir vedtatt. Sandnes sa på gårsdagens presentasjon at de snakker med North og vil foreholde eventuelle forslag for dem som største aksjonær, men at det enda ikke har kommet noen forslag fra North.
Shorthandel eller har Ludde & co bidratt til et snev av optimisme
Begge deler tror jeg. Virker som grensen for å slippe volum har økt nå. Eventuelle short må kanskje kaste kortene…
Jeg har fra sikre kilder hørt at Roy Larsen har kjøpt nær 1,4 millioner aksjer. Det må jo være et godt tegn…
Det har jeg også fått høre. Det dukker nok snart opp på listene.
I så fall burde det fremkommet et sted? Om det ikke er siste døgnet da. Men han bør vel ha kommet inn på listene imorgen?
3 dager fra handel til det vises i listene, er det ikke slik?
For meg fremstår kilden som sikker. For andre er det bare «Internett» inntil det kommer fram på listene.
Ser ut som noen har satt opp sperre på 0,8 med 500k, tipper den forsvinner dersom noen begynner å plukke på den. Mulig jeg tar feil, men for meg ser det ut som noen kjøper seg opp på det som ligger under sperren. Må i så fall være blant topp 25.
Stemmer at han har kjøpt aksjeantallet det henvises til her.
Så styreformann i Oncoinvent har kjøpt 1,4 mill aksjer i Nanov
Dette er ganske spesielt, men også forfriskende positivt.
Bør markedet skjønne at det kommer en merge mellom NNV og Onco, ergo er ikke en slik deal innsidebasert informasjon?
Eller skal man tolke det som at det IKKE vil komme en merge mellom NNV og Onco?
Det går fint å «gjemme» og ikke minst begrunne en økning i beholdning basert på det Sandes sa om mulig deal før AGM.
Det er ingenting som forbyr Roy eller noen andre å ta en posisjon i påvente av noe interim CEO så tydelig lanserer er på vei.
Ut fra det lille jeg har hørt om Roy er det liten grunn til å betvile hans integritet og ryddighet, så det blir far fetched å mene at han handler på innside. Vi får bare se på det som en positiv motivasjon for å bli sittende frem til vi har fasiten på pågående prosess.
Det kan jo heller ikke utelukkes at Roy bare tar en «North»; kaster gode penger etter dårlige. Time will tell
Ja, det kan man utelukke. Som forventet.
Det veldig fordummende å påstå at det ikke ville vært å handle på innsideinformasjon.
De “proffe” folka i North kan vel ikke gjøre feil?
Fordi?
Jeg har merket meg at North sitter veldig lydig og stille til å ha vært ute etter et “raid” som enkelte tror.
For meg virker det som et selskap som driver med dette daglig og er mer enn fornøyd med å la de som har greie på det i selskapet ivaretar deres verdier som forøvrig resterende store aksjonærer også gjør i Nano og har gjort det siden EGF.
Dette er ikke normalt i et selskap som er i situasjonen Nano tilsynelatende befinner seg i og med kjent info atm.
At det blir noen spennende uker er jeg ikke i tvil om, men hva det ender opp med er vanskelig å spå
Det ville vært vanvittig fortjent for de som har beholdt og antagelig økt i en blanding av galskap, nostalgi og en magefølelse om at “kanskje…”
Dersom ingen kan anvende det fremførbare underskuddet, er verdien på Nordic Nanovector lavere enn nåværende kapitalisering av selskapet. Biotek-selskap som fortsatt ikke er ferdig med studiene prises ikke stort høyere enn kontantbeholdningen, og de trenger stadig nye påfyll. Ludvig Sandnes sa under fjerdekvartalspresentasjonen, se webcast, at det for tiden er helt tørke globalt når det gjelder funding til sektoren. Investorene liker ikke biotekselskap lenger. Flere selskap har ikke klart å få ny egenkapital i form av emisjoner på vanlige vilkår, men har vært nødt til å ta opp konvertible obligasjonslån, også kjent som dødsspirallån, en løsning som også Targovax-ledelsen har valgt for å komme videre med sine studier.
Nok om det. Poenget mitt er at så lenge det betales en premie i forhold til kontantbeholdningen per aksje, så er det antakelig fordi noen (også jeg) har et visst håp om en løsning der noen kan anvende det fremførbare underskuddet. Den forholdsvis lille premien som betales for dette vs. teoretisk verdi på skattefordelen, taler imidlertid for at en slik løsning er lite sannsynlig.
Selv om Paradigme-studien er skrevet inn i historien som en fiasko, er det et visst håp for Betalutin i form av kombinasjonsbehandling med Rituximab (tidligere kjent som Archer-studien som ble pauset), men det kan fort koste en del hundre millioner å komme videre med dette. Med mindre det skulle komme en partner som er villig til dette er det stor risiko for at denne studien ikke blir gjenopptatt.
Det kom torsdag info/rykte her på Tekinvestor om at Roy Larsen skal ha kjøpt nærmere 1,4 millioner aksjer. Det kan i så fall stemme med det volumet som gikk onsdag (og som jeg trodde var inndekking av short). Om dette medfører riktighet, vil jeg tippe at hans selskap SCIENCONS AS har økt fra 625.000 til 2 millioner aksjer, noe som i så fall vil vises på oppdateringen av aksjonærlistene fredag kveld.
Det er i så fall bra i det korte bildet at gründer Roy Larsen har fornyet tro på Nordic Nanovector, men det er ikke entydig positivt.
Det betyr imidlertid redusert sannsynlighet for en merge med Oncoinvent, for han kunne ikke handlet på innsideinformasjon om det er på blokka.
For det andre betyr dette økt sannsynlighet for fortsatt satsing på biotek = større sannsynlighet for ny emisjon (og lavere pris på aksjen)
For det tredje betyr fortsatt satsing på biotek mindre sannsynlighet for at noen andre kan anvende det fremførbare underskuddet. Etter hvert som pengene renner ut, sakte men sikkert, blir selskapet mindre interessant for selskap innen andre bransjer som eventuelt kunne være interessert i “skallet”.
For det fjerde sammenfaller ikke fokus og pengebruk med det som North Energy hadde planer om, og man risikerer dermed at største aksjonær selger seg ut. Det å sponse videre biotek-løp har vel aldri vært Norths intensjon.
Jeg la for øvrig merke til at det på slutten av handledagen torsdag, før sluttmatchen, lå totalt cirka 700.000 aksjer til salgs mellom 0,796 og 0,8 som ingen hadde lyst til å kjøpe, enda ryktene da for lengst var kjent. Dermed er det ikke sikkert at det blir halleluja-stemning, selv om det skulle vise seg å stemme at Larsen har kjøpt aksjer igjen…?