Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Dette er ganske spesielt, men også forfriskende positivt.

Bør markedet skjønne at det kommer en merge mellom NNV og Onco, ergo er ikke en slik deal innsidebasert informasjon?

Eller skal man tolke det som at det IKKE vil komme en merge mellom NNV og Onco?

Det går fint å «gjemme» og ikke minst begrunne en økning i beholdning basert på det Sandes sa om mulig deal før AGM.
Det er ingenting som forbyr Roy eller noen andre å ta en posisjon i påvente av noe interim CEO så tydelig lanserer er på vei.

Ut fra det lille jeg har hørt om Roy er det liten grunn til å betvile hans integritet og ryddighet, så det blir far fetched å mene at han handler på innside. Vi får bare se på det som en positiv motivasjon for å bli sittende frem til vi har fasiten på pågående prosess.

Det kan jo heller ikke utelukkes at Roy bare tar en «North»; kaster gode penger etter dårlige. Time will tell :grin:

3 Likes

Ja, det kan man utelukke. Som forventet.

Det veldig fordummende å påstå at det ikke ville vært å handle på innsideinformasjon.

De “proffe” folka i North kan vel ikke gjøre feil? :joy:

2 Likes

Fordi?

2 Likes

Jeg har merket meg at North sitter veldig lydig og stille til å ha vært ute etter et “raid” som enkelte tror.

For meg virker det som et selskap som driver med dette daglig og er mer enn fornøyd med å la de som har greie på det i selskapet ivaretar deres verdier som forøvrig resterende store aksjonærer også gjør i Nano og har gjort det siden EGF.

Dette er ikke normalt i et selskap som er i situasjonen Nano tilsynelatende befinner seg i og med kjent info atm.

At det blir noen spennende uker er jeg ikke i tvil om, men hva det ender opp med er vanskelig å spå

Det ville vært vanvittig fortjent for de som har beholdt og antagelig økt i en blanding av galskap, nostalgi og en magefølelse om at “kanskje…” :relaxed:

2 Likes

Dersom ingen kan anvende det fremførbare underskuddet, er verdien på Nordic Nanovector lavere enn nåværende kapitalisering av selskapet. Biotek-selskap som fortsatt ikke er ferdig med studiene prises ikke stort høyere enn kontantbeholdningen, og de trenger stadig nye påfyll. Ludvig Sandnes sa under fjerdekvartalspresentasjonen, se webcast, at det for tiden er helt tørke globalt når det gjelder funding til sektoren. Investorene liker ikke biotekselskap lenger. Flere selskap har ikke klart å få ny egenkapital i form av emisjoner på vanlige vilkår, men har vært nødt til å ta opp konvertible obligasjonslån, også kjent som dødsspirallån, en løsning som også Targovax-ledelsen har valgt for å komme videre med sine studier.

Nok om det. Poenget mitt er at så lenge det betales en premie i forhold til kontantbeholdningen per aksje, så er det antakelig fordi noen (også jeg) har et visst håp om en løsning der noen kan anvende det fremførbare underskuddet. Den forholdsvis lille premien som betales for dette vs. teoretisk verdi på skattefordelen, taler imidlertid for at en slik løsning er lite sannsynlig.

Selv om Paradigme-studien er skrevet inn i historien som en fiasko, er det et visst håp for Betalutin i form av kombinasjonsbehandling med Rituximab (tidligere kjent som Archer-studien som ble pauset), men det kan fort koste en del hundre millioner å komme videre med dette. Med mindre det skulle komme en partner som er villig til dette er det stor risiko for at denne studien ikke blir gjenopptatt.

Det kom torsdag info/rykte her på Tekinvestor om at Roy Larsen skal ha kjøpt nærmere 1,4 millioner aksjer. Det kan i så fall stemme med det volumet som gikk onsdag (og som jeg trodde var inndekking av short). Om dette medfører riktighet, vil jeg tippe at hans selskap SCIENCONS AS har økt fra 625.000 til 2 millioner aksjer, noe som i så fall vil vises på oppdateringen av aksjonærlistene fredag kveld.

Det er i så fall bra i det korte bildet at gründer Roy Larsen har fornyet tro på Nordic Nanovector, men det er ikke entydig positivt.

Det betyr imidlertid redusert sannsynlighet for en merge med Oncoinvent, for han kunne ikke handlet på innsideinformasjon om det er på blokka.

For det andre betyr dette økt sannsynlighet for fortsatt satsing på biotek = større sannsynlighet for ny emisjon (og lavere pris på aksjen)

For det tredje betyr fortsatt satsing på biotek mindre sannsynlighet for at noen andre kan anvende det fremførbare underskuddet. Etter hvert som pengene renner ut, sakte men sikkert, blir selskapet mindre interessant for selskap innen andre bransjer som eventuelt kunne være interessert i “skallet”.

For det fjerde sammenfaller ikke fokus og pengebruk med det som North Energy hadde planer om, og man risikerer dermed at største aksjonær selger seg ut. Det å sponse videre biotek-løp har vel aldri vært Norths intensjon.

Jeg la for øvrig merke til at det på slutten av handledagen torsdag, før sluttmatchen, lå totalt cirka 700.000 aksjer til salgs mellom 0,796 og 0,8 som ingen hadde lyst til å kjøpe, enda ryktene da for lengst var kjent. Dermed er det ikke sikkert at det blir halleluja-stemning, selv om det skulle vise seg å stemme at Larsen har kjøpt aksjer igjen…?

1 Like

[quote=“Highlander, post:2536, topic:35268”]
Det er i så fall bra i det korte bildet at gründer Roy Larsen har fornyet tro på Nordic Nanovector, men det er ikke entydig positivt.
[/quote]

Dette tror jeg du må forklare en gang til.

Hvorfor skal ikke markedet tolke det positivt at gründeren legger en god mill i potten og 2-dobler eksponeringen sin i NANOV?

Du mener egentlig at han har ikke den innsikten du besitter og ikke har hørt etter hva Sandnes sa på callen?

Eller kan det være det motsatte?
Kan det hende han vet mer om det som rører seg i markedet enn oss og faktisk har gode grunner til å forvente at kapital investert på dette nivået vil kaste av seg?

7 Likes

image

Sist meme fra meg, god helg og fred ut.

5 Likes

Jeg sa ikke at det er negativt. Derimot sa jeg at det ikke er entydig positivt og har begrunnet det.

Jeg har stor respekt for Roy Larsen og det han har fått til.

Det har jeg heller ikke sagt. Med fare for å gjenta meg selv:

Mange hadde håpet på en merge med Oncoinvent. Det sier seg selv at om det er planlagt eller er forhandlinger om dette nå så kan ikke styrelederen i Oncoinvent privat kjøpe Nordic Nanovector-aksjer på bakgrunn av slik innsideinformasjon.

Merge med andre aktører innen samme bransje gir neppe så mye bedre uttelling enn APIM-forslaget, som Ludvig Sandnes den dag i dag mener var et bra forslag.

Hvilke alternativer er da tilbake om man skal drive fortsatt kreftforskning? Emisjon eller konvertibelt obligasjonslån.

Ellers står jeg inne for min antakelse om at North Energy neppe gikk inn i selskapet for å bli langsiktig aksjonær i et biotekselskap. Det understøttes blant annet av den børsmeldingen de sendte ut da APIM-forslaget kom på bordet.

3 Likes

Og når var det du solgte deg ut ref at nå bør vi alle gjøre det?

Det er ikke engang positivt at Roy gunner til med aksjer :sweat_smile:

Mulig jeg bommer fullstendig, men selskapet roy er styreleder er ikke notert?

Hvordan vil det fungere? Er vel ikke underlagt noe innside fra den siden uansett?

Nja, ingen kan handle på innside, verken tante Olga som har snappet opp noe på trikken eller Kjell som leder et børsnotert konsern. Ingen kan handle på positiv info som ikke markedet øvrig kjenner til.

2 Likes

Var en morsom sak med en som gjorde motsatt av det informasjonen sa han skulle og ble frikjent med stort tap på børsen. :stuck_out_tongue: Men ja det viktige er at hvis informasjonen er gjort allment tilgjengelig kan den handles på, alle trenger ikke å ha lest det da. :slight_smile:

Kanskje noen er flinkere å lese mellom linjene? :laughing:

Sandnes er jo RHLs mann, sånn egentlig. Bruland og RHL har støttet opp. Når kjøper angivelig RHL aksjer.

Jeg tenker Alpha37, eventuelt humanisert Alpha37 som mlande har nevnt på HO.

Når du ser rekrutteringsgrafen fra q4 så er det tydelig at betalutin mono er en dau katt som kvæltes på sur mjølk. That fucker aint gonna bounce without some assistance.

2 Likes

Jeg er fortsatt aksjonær, og som sagt er det hyggelig at gründer Roy Larsen kjøper noen aksjer igjen.

Det er, slik jeg påpekte i innlegget du siterer, betryggende at Asmyr (i motsetning til tidligere ledelse) har satset egne penger her - og jeg innestår for det jeg sa, nemlig at han dermed har stor egeninteresse av å ivareta aksjonærverdiene.

Hvorvidt han lykkes vet vi ikke enda. Dette er ingen “walk in the park”.

Ludvig Sandnes fremstod som ærlig og ryddig under kvartalspresentasjonen. Jeg har dempet min optimisme noe, gitt det han sa samt rammebetingelsene for biotekselskapene generelt.

Fortsatt kreftforskning er ikke optimalt med nåværende rammebetingelser, verken for dem som ønsker en snarlig kursoppgang/exit eller for aktører som North Energy som tydeligvis har andre planer, men nå gjentar jeg meg selv igjen.

2 Likes

Viser til det TheObserver svarte. I tillegg er det et poeng at en representant for Oncoinvent (og som Roy Larsen så klart snakker med) allerede er representert i styret i Nordic Nanovector.

Gitt dette kan vi nok se bort fra at det blir noen merge med Oncoinvent, dersom det viser seg at det stemmer at Roy Larsen har kjøpt flere aksjer i Nordic Nanovector.

2 Likes

Enig, men i så fall trenger selskapet mer penger. mlande har sagt at han gjerne blir med på en emisjon for å finansiere dette.

Deler ellers din oppfatning om at det er game over for Betalutin, i alle fall som selvstendig behandling.

1 Like

Min teori:

Oncos-merger har pt ikke støtte hos North og kanskje noen flere… nå samler man alle gode krefter og sørger for klart flertall før ny EOG.

Fristende å ta et lodd…

2 Likes

Ingen dum tankegang det…

Forstår ikke hvorfor ikke North Energy kan kommunisere hva deres ønske(r) er? Hvis det er noe som kan gi en kortsiktig gevinst fra deres inngangskurs så kan de sikkert få med seg flere på det…Ingen iver etter å samle støtte fra andre liksom. Ikke utad hvertfall, de forsøkte seg vel med en ringerunde før siste EGF, uten å avsløre noe spesielt?

Spennende teori, hva bygger den på?

Folkene som er engasjert i Nano, eierforholdene i begge selskaper, felles grundere, likheter på tech. Kanskje den eneste fornuftige mergeren som kan gi visse synergier.

Hvis Onco har tro på å komme til markedet så har også underskuddet en verdi.

Men igjen, bare en teori. :slight_smile:

5 Likes