Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Skjønner det er mange forsmådde ex-aksjonærer her og det er forståelig da flere har blødd penger.

Men det må da være mulig å kunne holde seg litt saklig eller la hver å kommentere hvis man bare skal søple til tråden. Respekt for andres investeringer selv om man er uenig er vel ikke så mye forlangt?

Nano er nå blitt et spennende case igjen for flere og det skjer utvilsomt mer positivt her nå enn noen kunne tro for bare noen måneder siden, de som ler og latterliggjør andres involvering i Nano nå viser kun sin manglende forståelse av både investeringer og folkeskikk.

Kan ikke gjøre stort på U tråden før man blir flagget for useriøst innlegg men her er tydeligvis flere av de samme folkene av en helt annen oppfatning av hva som er greit.

Er dobbeltmoral dobbelt så bra?

2 Likes

Litt humor må være lov.

Hvordan det skal gå med Nanov er det ingen som vett.

Vi er vel alle misfornøyd med tidligere styre og ledelse,
Men også innerforstått med at dagens styre, og ledelse kun prøver å hjelpe oss aksjonærer med å finne potensielle rest verdier. Så all respekt til dem.

Om de klarer å trylle frem noen verdier i Brann tomten som kan gi en gevinst iforhold til dagens kurs blir jeg evig takknemlig.

2 Likes

Enig i at humor er viktig og hyggelig :+1:

Men som aksjonær selv ønsker jeg at eventuelle nye investorer også møter en informativ og hyggelig tråd som mulig for å skape et riktig bilde av situasjonen nå og hva som faktisk er status.

Da dette for meg er en av de beste stedene for nye investorer å lære så vil jeg også selvfølgelig passe på at mine investeringer (og andres) blir fremstilt så riktig som mulig.

3 Likes

Med de løkhuene som entret tråden ETTER dårlig avlesning av PARADIGME så er det vel ikke en flust av kunnskap ute å går okke som…

Når man etter overnevnte møter på, and i quote, “ville spekulasjoner”, “mage følelser”, “trading range” og “kan Betelatutin brukes i lyspærer” - så tror jeg nesten folk må stikke så fort så mulig for å ikke bli smittsomt tilbakestående grunnet den kunnskapsløse sveiseblinken som foregår her.

:slight_smile:

4 Likes

For meg er “ville spekulasjoner” og “trading range” naturlige deler av investeringer og førstnevnte er vel obligatorisk i bio?

Når vi snakker om “magefølelse” så er vi inne på mitt personlige og mest betrodde verktøy, men det vet du sikkert allerede.

Hvis det stemmer at " Betelatutin brukes i lyspærer” så kan vel det kanskje forklare hva som skjer og at de har funnet en variant av Betalutin som de kan selge til Pho ?

:slightly_smiling_face:

1 Like

Karakteristikken “løkhuene” får stå for din regning.

Selv om Paradigme-studien sviktet og det dermed ble satt punktum for Betalutin, er noen av oss opptatt av hva som kan bringes til torgs av restverdier, og nåværende ledelse står på for å få til en bedre deal enn det forkastede APIM-forslaget.

Også Carnegie jobber med dette, og vil ikke få betalt medmindre de kommer opp med et forslag som det nødvendige flertall av Nordic Nanovector-aksjonærene aksepterer.

Videre har vi hatt fokus på at gründer Roy Hartvig Larsen - som også var med og startet Algeta-suksessen og Oncoinvent - nylig har kjøpt seg opp til tredje største aksjonær, noe som er spennende - og vi har drøftet positive og negative aspekter relatert til dette. I et intervju med MedWatch i januar sa Larsen at det er investert mye i CD37-plattformen, der han ser store muligheter for selskapet. I lys av dette fremstår hans kjøp som interessant.

Ellers går selskapet på sparebluss og har cirka 60 øre per aksje i kontanter og et fremførbart underskudd på anslagsvis kr. 22 per aksje med en teoretisk verdi på kr. 4,74 per aksje om noen kan nyttiggjøre seg dette med riktige forutsetninger. Mulig at største aksjonær North Energy kan sitte på en nøkkel her; de bør i så fall komme på banen og tilkjennegi sine planer før den ordinære generalforsamlingen der valg av styre er et av punktene på agendaen. Det kan bli kamp om aksjer og stemmer - og dermed kursoppgang - før generalforsamlingen den 26. april, slik vi så før den ekstraordinære generalforsamlingen i begynnelsen av januar.

Nåværende styreleder Jon Magne Asmyr har et snitt på drøyt kr. 1,5 per aksje og North Energy et snitt på rundt kr. 1,25. Begge er interessert i å få til en løsning som vil gi positiv avkastning.

Aksjekursen har vært under press, men vi ser nå konturene av en mulig bunn-formasjon med nytt støttenivå på cirka kr. 0,8 per aksje. Nå har jeg repetert mye jeg har sagt tidligere, men dette er etter min oppfatning essensen i fokus og beslutningsgrunnlag - både fundamentalt og teknisk - etter Paradigme-avlesningen.

4 Likes

Alltid kjekt at noen svinger inn fra vingen som selvutnevnte eksperter på vrakpant når diskusjonen som angår det kliniske og kommersielle(altså det som var selskapet) har pågått i årevis.

Man har vel alle hørt historier om den søkkrike pantemannen.

2 Likes

Vet ikke helt hvor du vil hen, men det kliniske hovedsporet som tidligere ledelse fulgte ble som vi alle vet mislykket, og burde vel strengt tatt blitt stoppet tidligere. Det kom følgelig heller ikke til kommersialisering.

Da er det viktig å fokusere på hvordan man best kan forvalte og maksimere de gjenværende verdiene, og eventuelt stake ut en ny vei videre.

De som tar seg tid til å diskutere og reflektere rundt mulige scenarier degraderer du altså til “løkhuer” og “selvutnevnte eksperter på vrakpant”. Humoristiske formuleringer, men bidrar ikke akkurat til å løfte diskusjonen…

1 Like

Du kan ikke snakke om fremførbart underskudd i hvert eneste innlegg du skriver.

Du misforstår også dette som negativitet mot selskapet, det er det ikke, det er mot innholdet på tråden som er på ATL siden notering. JMA er tøff som tar på seg dette, og det venter stor belønning om han lykkes. Han sitter i posisjonen alle aksjonærer ønsker å sitte i, dog med et vanskelig rasjonale. Om de nå skulle få til noe preklinisk avtale av noe slag mens de tærer på kassen skyter nok kursen bra fart.

At HO skikkelser skal begynne å parallellposte på tek/ho/facebook for å skaffe likviditet til en uinteressant aksje får stå for deres lest. Med tanke på hvor mange veldig kunnskapsrike brukere som ikke lenger deltar kan jeg love deg at diskusjonen aldri vil bli løftet til det “nødvendige” nivå.

5 Likes

Problem nr 1 i Nano er vel: Det er stor usikkerhet i om det framførbare underskuddet kan utnyttes.

Om det kan utnyttes er aksjen billig, om ikke er den overpriset. Er ikke lett å se noe mer verdi i dette caset enn det. De som er i aksjen burde bruke sin tid på å finne ut av akkurat det.

2 Likes

Det har jeg da heller ikke gjort, bare nevnt det som noe man bør ha i bakhodet som en mulig verdi som kan nyttiggjøres under gitte forutsetninger.

For øvrig er jeg enig i at Jon Magne Asmyr har påtatt seg en krevende oppgave, og både bør berømmes og belønnes om han finner en løsning som løfter aksjekursen. I motsetning til tidligere ledelse har han satset veldig mye av egne sparepenger her, noe som er betryggende for oss aksjonærer.

4 Likes

Hvis det er tro på CD37 som et godt angrepsmål er jeg nokså sikker på at det finnes en deal/samarbeid som kan komme nano til gode.

Frem til det burde man som stor aksjonær forberede seg på å være med å eventuelt oppfinansiere et TAT studie (selv om sandnes sier markedet er “stengt”)

Jeg har forøvrig tro på de nye humaniserte antistoffene - lettvint og billig.

Setter man det ledelsen gjorde i del A sammenlignet med alle endringer(meldt og ikke meldt) i del B så er faktisk ikke ORR/CR 33%/9% overraskende etter mitt syn. Ser ut som rundene ledelsen har tatt, har vært rundt seg selv.

4 Likes

Fint å se at Nanov har klart seg bra i dag!

4 Likes

Er det noen forventninger til årsrapporten den 23?

Nanov er fullstendig løsrevet fra stemning og realiteter i børsmarkedet … er vel en skikkelig jalla aksje som kun trades mellom aksjonærene … synd !

1 Like

Er vel ikke mye å forvente. Betalutin har feilet. Å det var selve bjelken i selskapet.

Det som jeg hadde håpet på, er litt mer svar fra dypdykket Asmyr nå har fått muligheten til å gjøre i selskapet.

Lurer fælt på, med hvem, og hvordan samtalene Skullerud hevder de har hatt med potensielle Partnere og BF har vært. De har jo tross alt hatt ansatte som KUN skal ha jobbet med dette.

Quote : Som du sikker også vet, jobber vi med mulige partnerskap med andre firmaer hele tiden. Vi har mennesker i organisasjonen som jobber fulltid på dette.

Det er i alle fall ikke priset inn noen som helst forventninger til årsrapporten.

Om de skulle komme med utfyllende eller oppdatert informasjon i forhold til det som fremkom under presentasjonen den 28. februar, så er det interessant.

Det lurer jeg også på…

Jo mer jeg tenker på det, jo mer overbevist blir jeg om at Skullerud ikke var annet enn en manipulerende hausser. Slik at det skulle bli lettere for selskapet å få plassert emisjonene; dermed kunne han og de andre ansatte heve de fete lønningene sine på aksjonærenes regning.

4 Likes

Etter en midlertidig topp på 0,90 har Nordic Nanovector falt tilbake til en høyere intradagbunn (0,83 vs. 0,80 tirsdag forrige uke). Dette styrker bunnformasjonen; intervallet 0,80-0,83 utgjør nå nytt støttenivå.

Kl. 13:56 i dag ble alle selgere på kurser under 0,87 tatt ut, og det er ikke mange selgere igjen under én krone.

Utelukker ikke ny test av 1,03-1,04 i løpet av noen dager, og kanskje brytes motstanden på neste forsøk…?

2 Likes

Du får spende en 1000 lapp.

Så klarer du nok å løfte den til 0.99