Karakteristikken “løkhuene” får stå for din regning.
Selv om Paradigme-studien sviktet og det dermed ble satt punktum for Betalutin, er noen av oss opptatt av hva som kan bringes til torgs av restverdier, og nåværende ledelse står på for å få til en bedre deal enn det forkastede APIM-forslaget.
Også Carnegie jobber med dette, og vil ikke få betalt medmindre de kommer opp med et forslag som det nødvendige flertall av Nordic Nanovector-aksjonærene aksepterer.
Videre har vi hatt fokus på at gründer Roy Hartvig Larsen - som også var med og startet Algeta-suksessen og Oncoinvent - nylig har kjøpt seg opp til tredje største aksjonær, noe som er spennende - og vi har drøftet positive og negative aspekter relatert til dette. I et intervju med MedWatch i januar sa Larsen at det er investert mye i CD37-plattformen, der han ser store muligheter for selskapet. I lys av dette fremstår hans kjøp som interessant.
Ellers går selskapet på sparebluss og har cirka 60 øre per aksje i kontanter og et fremførbart underskudd på anslagsvis kr. 22 per aksje med en teoretisk verdi på kr. 4,74 per aksje om noen kan nyttiggjøre seg dette med riktige forutsetninger. Mulig at største aksjonær North Energy kan sitte på en nøkkel her; de bør i så fall komme på banen og tilkjennegi sine planer før den ordinære generalforsamlingen der valg av styre er et av punktene på agendaen. Det kan bli kamp om aksjer og stemmer - og dermed kursoppgang - før generalforsamlingen den 26. april, slik vi så før den ekstraordinære generalforsamlingen i begynnelsen av januar.
Nåværende styreleder Jon Magne Asmyr har et snitt på drøyt kr. 1,5 per aksje og North Energy et snitt på rundt kr. 1,25. Begge er interessert i å få til en løsning som vil gi positiv avkastning.
Aksjekursen har vært under press, men vi ser nå konturene av en mulig bunn-formasjon med nytt støttenivå på cirka kr. 0,8 per aksje. Nå har jeg repetert mye jeg har sagt tidligere, men dette er etter min oppfatning essensen i fokus og beslutningsgrunnlag - både fundamentalt og teknisk - etter Paradigme-avlesningen.