Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Er det virkelig slik å forstå at Malene som sluttet i jobben desember 2022. Kommer til å koste selskapet 3.36 millioner i 2023?

Malene Brondberg held the combined position as interim Chief Executive Officer (CEO) and Chief Financial Officer (CFO) from September 2022 to 31 January 2023 when she transitioned out of the company. In 2022 Brondberg signed a severance agreement that entitles her to three months severance pay based on her previous CFO salary, totaling GBP 0.057 million which is equivalent to NOK 0.68 million. In addition, she received CEO salary in her six months notice period from January 2023 to June 2023, in total GBP 0.23 million equivalent to NOK 2.68 million. Severance payment and six months notice period is paid in 2023 and therefore not included in table 8.1. Sum of notice period and severance paid in 2023 then equals GBP 0.28 million which translates to NOK 3.36 million. Brondberg joined Nordic Nanovector in February 2018 as Vice President Investor Relations and was appointed Chief Financial Officer in May 2020. Following the restructuring of the company in May 2020, she was also responsible for Investor Relations and Human resources. Brondberg also served as Interim CEO from July 2021 until the permanent CEO, Erik Skullerud, joined in September 2021. Brondberg received 3.5 per cent pay increase on base CFO salary in February 2022. When taking on the interim CEO position, the board decided to adjust Brondberg’s salary and benefit to be in line with the former CEO.

World class management vet du, de må ha litt ekstra kan du vite.

1 Like

Det høres utrolig ut - Malene må være god til å forhandle ( på egne vegne :wink:)

1 Like

Er ikke så uvanlig det hun har fått… dessverre. Men hun blir ikke akkurat savnet.

Det må være lagt der ved en feil, dog har det trolig befunnet seg på samme pc som lastet opp vedleggene til Nordic Nanovector - og det er i og for seg interessant.

Dette blir litt spekulativt, men når jeg sjekker nærmere ser jeg at Dometic, som genererer solide overskudd for aksjonærene, har en underavdeling som heter Dometic Healthcare Solutions. Ettersom de holder på innenfor helse, kan de teoretisk sett nyttiggjøre seg det fremførbare underskuddet til Nordic Nanovector ved et eventuelt oppkjøp?

For øvrig var det hyggelig å se at Nordic Nanovector, til tross for til dels kraftige fall på Oslo Børs fredag, klarte seg rimelig greit.

Jeg hadde fryktet fall ned til støttenivået 0,80-0,83, men aksjen snudde også fredag på 0,85, altså samme LOD som torsdag og nå er det god kjøpsinteresse på 0,85-0,86.

Dersom 0,85 blir bunnen (etter toppen på 0,995 tidligere denne uken) vil det utgjøre et nytt støttenivå og gulv ved tilbakefall fra høyere nivåer.

God helg!

4 Likes

Tror en skal strekke optimismen ganske langt for å tro at et svensk selskap, hvis eneste tilknytning til helsesektoren er et datterselskap som produserer kjølebokser til sykehus, skal kunne gjøre nytte av NANO sitt fremførbare underskudd i Norge. Hovedvirksomheten er kjølebokser og annet utstyr for bobiler.

2 Likes

Jeg sa selv at det var spekulativt, men de har da i det minste noe helserelatert, selv om det dreier seg om kjøl/frys og sikker oppbevaring på sykehus og andre helseforetak. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Som tidligere nevnt kjøpte Spettet en gang restene av et gruveselskap med fremførbart underskudd og startet et inkasso-selskap etter vedtektsendringer og andre forutsetninger ble oppfylt.

Hvordan Dometics årsrapport ved en feil havnet blant nedlastbare dokumenter hos Nordic Nanovector, er derfor ikke helt uinteressant. Sikkert lite sannsynlig at Dometic har tatt kontakt, men kanskje har Carnegie eller ledelsen tatt en runde og funnet flere selskap som har noe helserelatert - og ikke bare biotekselskap - for å sondere muligheter? :thinking: Det jobbes i alle fall med noe, og det blir spennende å se hva de etter hvert kommer opp med som mulige løsningsforslag.

3 Likes

Er det noe støtteordninger Nanov kan søke seg til nå tro? Kan Biotech på børs få støtte? Om de kan presentere et intresant studie?

Synes linkene til Oncoinvent er langt sterkere enn til dette kjøleskapsfirmaet. Ser at enkelte mener at Larsens kjøp utelukker en fusjon, men her kommer det an på tidslinjen tror jeg.

2 Likes

Noe som er verdt å merke seg de dagene med fravær av handelsvolum (i den grad det kan kalles det)

Storebrand driver å krysser aksjer mellom seg selv, en JP MORGAN SE konto og en Morgan Stanley konto.

Et par eksempler aksjonærlisten(daterte som i systemet her)

10.3

13.3

16.3

20.3

22.3

Regner med dette er marketmaking av noe slag, gjerne noen kan utdype noe mer rundt dette. Dagene med differanse antar jeg at det er reelle kjøpere som har handlet av burken. Jeg er ikke erfaren innen finanspraksis, men jeg syns det er veldig rart at det krysses så mye aksjer som indikerer mye handel i aksjen, kan brukes til å lage tekniske signaler som igjen blir muligens blir handlet på av både andre algoer og tradere?

:man_shrugging:

1 Like

Vanskelig å si da det var en del mer handel i aksjen i det tidsrommet, blir i så måte bedre “skjult” uten at jeg vet om det er hensikten eller ei.

Nå er det vertfall nokså synlig.

1 Like

Tror ikke de handler mye av dette volumet over børs, ei heller meldt som internhandler. For meg fremstår det mer som at aksjer flyttes frem og tilbake mellom JP Morgan- og Morgan Stanley-kontoen, for den dagen den ene dukker opp på listen forsvinner den andre ut, uten at man ser i nærheten av dette volumet gjenspeiler seg i konkrete handler over børs to virkedager tidligere. Av og til fremkommer deler av “volumforflytningen” på Storebrand indeks sin VPS-konto. Tror bare det unntaksvis dreier seg om at disse gjør reelle handler over børs tilsvarende volumendringen. Mesteparten av reelle nettohandler i aksjen ser ut til å skje mellom mindre aksjonærer.

Finner ingen logisk forklaring på dette, men ser lignende forflytninger i VPS også for andre aksjer.

Summen av aksjer som det nevnte trekløveret sjonglerer på er ikke så langt unna det volumet som er satt short i Nordic Nanovector, men klarer heller ikke her å forstå hvordan det eventuelt henger sammen.

1 Like

Jeg er så og si overbevist at de 3 kontoene henger sammen i en eller annen sammenheng.

krysningen foregår fra to av de til den ene - og det er stort sett kun JPM eller MSI kontoen som står som mottaker.

Om det er tilsvarende volumet som er satt short i nano så korresponderer det vel nokså greit med at det er marketmaking som foregår? Benyttes ikke short som hedge når banker driver marketmaking?

Burde NANOV fusjonert med APIM likevel …

Stort sett er all forskningen utført ved NTNU. Men ettersom et universitet ikke kan være en kommersiell aktør og lage medisin, måtte Otterlei også starte et firma. Firmaet er en spin-off fra NTNU og heter APIM Therapeutics.

3 Likes

De trenger vel funding, rart at ikke vc, spesialister og banken ligger langflate etter de?

Dårlig jobb av CEO å ikke informere nanoaksjonærer om at dette var next level shit og verdensledende. Kanskje det var grunnen til at nano aksjonærer måtte innse at APIMvar 3 ganger mer verdt?

1 Like

Jeg så denne reportasjen på NRK og gikk rett på nettsiden deres, det var vel i forrige uke.

Der var det ikke en nyhet siden juleaften (no kidding…) og det handlet ikke om nye data / funn i forskningen.

Det som er tilfellet med APIM nå er nøyaktig det samme som da merger ble foreslått. Det er ikke sluppet data på ATX1 siden da.

CEO i APIM klarte ikke å svare for seg på det kliniske som beroliget flertallet til å si ja takk. Grunnlaget var for tynt, og jeg synes NRK-reportasjen fremsto mer som en liten markedsføringsevent for APIM enn at det var noe wow der.

4 Likes

NRK er vel nokså pro mohn og hans statlige investor kompanjonger, sikkert ikke vanskelige å be med andre ord.

2 Likes

Enig.
Jeg tenkte «shit!» når jeg så reportasjen og ble ganske så overrasket når jeg så at der i gården var jo alt bare status quo…

Hadde de solgt inn mergen på denne reportasjen only og ikke blandet inn alle de flott lovordene og argumentene fra Egget og «hva hete det-Malene» hadde vi sikkert vært APIM-shareholders today :wink:

2 Likes

Tyder på at de benytter alle gode (media) - kontakter for å skaffe penger.

Tanker om Mr Lande sin refleksjon?

• er det grunn til å mistenke tidligere ledelse/styre for å tilbakeholde informasjon?

Presentasjonen av Paradigme-resultatene viser at NNV har forsøkt en ytterligere, og for meg ukjent dosereduksjon, ned til 12.5/40 for de sykeste pasientene. Dette sannsynliggjør at feil forbehandling for de sykeste pasientene var en sentral årsak til at studien havarerte. Når dosen først ble redusert fra 20 mBq/m2 til 15 og så videre til 12.5, skyldes det neppe noe annet enn for store bivirkninger.

De sykeste pasientene er i det alt vesentlige de som ikke lengre responderer på standard Rituximab behandling, dvs. de er CD20-refraktære og havner i 3. linje replapsed/refractory kategorien (3L RR). NNVs forbehandling.med Rituximab vil ikke fungere for denne gruppen som pr definisjon ikke responderer på Rituximab. Det gir for mye hematologisk toxicitet. CSO Jostein Dahle skriver i den publiserte artikkelen Phase 1/2a study of 177Lu-lilotomab satetraxetan in relapsed/refractory indolent non-Hodgkin lymphoma - PubMed om hensikten med forbehandling med Rituxumab og predosering med Lilotomab:

To improve targeting of 177Lu-lilotomab satetraxetan to tumor tissue and decrease hematologic toxicity, its administration was preceded by the anti-CD20 monoclonal antibody rituximab and the “cold” anti-CD37 antibody lilotomab.

NNV ledelsen kan vel vanskelig skylde på at de ikke visste noe om de dårlige resultatene i Paradigme når de beviselig har valgt å redusere dosen ytterligere? Men dosereduksjon løste ikke problemet. De burde heller forsøkt en forbehandling som virket for de CD-20 refraktære. Dette problemet var synlig for så lang tid tilbake at de kunne tatt et skritt tilbake og kanskje kommet i mål med Betalutin.

Det Curbstone-teamet har skrevet på denne tråden, er feil på feil for å tåkelegge et betent tema for NNV ledelsen.

3 Likes