Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Tak for orienteringen. Så ved man da, hvilken aktie man skal gå langt uden om.

4 Likes

You scratch mine, I’ll scratch Yours…
Intet å se her folkens, «smil og vink guttær, smil og vink»
Rett og slett litt skremmende syntes jeg
Men altså, er det overraskende?

1 Like

Ødelegger ryktet til biotech …at disse to bare fortsetter i nytt styre’ når dem burde vært anmeldt for økonomiskt svindel’ .mye kamerateri i denne bransjen . …Så tyder på at dem er ikke alene om drive på som dem har gjort…uten konsekvenser… ille

3 Likes

Er det virkelig så få å velge mellom :thinking:?

2 Likes

Så gale…hele bransjen virker upålitelig når slike mennesker skal sitte i styret’ lyver uten blunke’ for hente inn penger. ’ Ja virkelig ikke være mye velge i nei" men tenker at her er d mer kamerateri '. Vi ser jo også hva som har foregått i onconivent i den senere tid også…

3 Likes

Når kan vi forvente noen update fra selskapet? Det må vel finnes en grense på hvor lenge det kan gå før de bestemmer seg for veien videre?

1 Like

Innen 29 juni.

Ser North har GF 1 juni, spent på om de nevner Nano med et par ord?!

Er det Roy Larsen og co som kommer til benytte seg av det fremførbare underskuddet’ i ett av sine selskaper? Eller det lite sannsynlig? Im Just asking

Husker North nevnte at det var flere muligheter for å benytte seg av underskuddet, men akkurat hva de tenkte på fikk vi aldri vite. Får nok vite det hvis de får kontroll på selskapet. Personlig er det North jeg ville satset på som aksjonær nå, for å kanskje få litt penger igjen, men det er ikke gitt at deres løsning er god for resten av aksjonærene selv om de kanskje tjener på det.

1 Like

Så vidt jeg har skjønt det så er en av forutsetningene for å benytte seg av et fremførbart underskudd at det er selskapet som “eier” underskuddet som lever videre og aller helst i et majoritetsforhold, det vil si med mer enn 51 % eierskap.

I mergen med APIM var det foreslått 25 % til NANOV og 75 % til APIM, det hadde antakeligvis kunne resultert i en gjennomskjæring fra Skatteetaten frem i tid hvis det ble noen positive inntekter å regne det mot. Ikke spesielt overraskende at Egget og Lille-Egget ignorerte noe sånt i sitt forslag til aksjonærene, men må ta forbehold da dette er informasjon som er formidlet fra en advokat som ikke har dette som sitt spesialfelt, men som kjenner godt til fusjoner / fisjoner.

I så måte, hvis dette stemmer, så håper jeg at det jobbes mot en løsning hvor NANOV blir majoritetsaksjonæren slik at man kan dra med seg verdien av det tapte, ironisk nok… Hvor sannsynlig et slikt scenario er avhengig av veien de ønsker å gå. De skal jo tenke helt nytt, kanskje verdien av gjenværende cash, børsnotering og underskudd faktisk kan representere mer enn 50 % i et tenkt bytteforhold / nytt konsept?

1 Like

Wind Catching Systems AS

1 Like

Det var kanskje derfor det ble rigget slik at nanov kjøpte apim??

1 Like

Ja, men det hadde egentlig ikke holdt siden det innfusjonerte selskapet ville representert majoriteten av aksjekapitalen etter at merge hadde blitt gjennomført.
Igjen, jeg har ikke testet dette utsagnet mot Skatteetaten eller Carnegie som er tilrettelegger, men det er visstnok et sentralt punkt i hva som er motivet for at et selskap skal ta over et annet. Hvis det er rent skattemotivert kan man bli prøvd på det og da ville APIM med 75 % eierandel kommet dårlig ut.

Hvorfor skal NANOV være det overtakende selskap når eierbrøken tyder på at det burde vært motsatt?

2 Likes

Tror nok dette hadde gått greit, poenget med at NANOV skulle være kjøper var jo at det var de som var børsnotert. I tillegg er det jo ikke sånn at APIM kommer i skatteposisjon på mange år enda, så formålet her var kun sekundært (eller lengre ned på listen å benytte skatteposisjonen). Fra APIM sin side var det nok mer fokus på tilgang til ansatte på FOU siden og den administrative siden, i tillegg til børsnoteringen.

Jeg skjønner at det er et poeng å finne “skit” på tidligere ledelse og styre, men det er nok ikke veldig god timebetaling for det - dessverre.

Klokken er 14:10, børsen har vært åpen i 5 timer og 10 minutter og det har så langt blitt handlet 2.910 aksjer i Nordic Nanovector, altså en totalomsetning på snaue 2.180 kroner. Dette må være ny bunnrekord siden børsnotering.

Akkurat nå er det mer spennende å se på maling tørke enn å stirre på ordrebildet i aksjen… :sleeping:

Her må det skje noe snart… enten at noen røsker litt på selgersiden eller at noen pælmer ut aksjer på bidet, eller forresten, det må ikke skje noen ting som helst :rofl:

Ha en fortsatt fin dag! :sunglasses::sunny:

3 Likes

Blir litt som jeg tenker… samme f… alle sitter på vent for gode eller dårlige nyheter. Da er kursen stabil ihvertfall.

4 Likes

Hva tenker dere at Larsen og Bruland ble valgt inn i styret i Oncoinvent med tanke på Nano sin framtid?

1 Like

RHL var Styreleder også før denne EGF’en. Bruland eier ifølge Proff 100K aksjer privat og 21K gjennom sitt selskap Blaahaugen AS.

Hva de tenker om NANOV er umulig å si, men det er fortsatt interessant at RHL og brødrene hans kjøpte aksjer i NANOV i mars.

For øvrig er det vanskelig å beholde troen på noe som helst, nå som 4.5 måned har gått siden Asmyr ble innsatt som styreleder og absolutt ingenting har skjedd…
Selskapet kunne ha sendt ut en oppdatering med status, uavhengig av hvorvidt de har noe på gang eller ei.

Hvis det er en sektor “No news is good news” så er vel bio en god kandidat i enkelte tilfeller imo

1 Like

Enten så tror man RHL har planer for Nordic Nanovector eller ikke. Har han planer er jeg overbevist om at det vil sørge for at aksjonærene vil få merverdi i forhold til dagens kurs.

Basert på det som har skjedd siden EGF mener jeg at det gir nok indikasjoner til at NN er en kandidat for andre prosjekter RHL er involvert i og en liten mulighet for at det ligger noe i eksisterende pipe som kan få nytt liv basert på ny kunnskap.

At sfæren rundt RHL også er såpass involvert i NN og at det er like rolig fra de største aksjonærene gjør at tanken på at NN nå bare råtner på rot blir mer og mer usannsynlig etter min mening

6 Likes