Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Jeg oppfatter at flere i selskapet ikke har snakket rett frem, de har unnlatt vesentlig informasjon, og min oppfatning er at noen har jugd.

Det er en (av flere) årsaker til at en del av oss har tapt mye.

Om man ser det over noe tid ser det helt vanvittig ut hvordan de har drevet selskapet, hvordan de har prioritert og hvordan de har kommunisert.

Vi nærmer oss, vi nærmer oss ble vi fortalt. I etterkant viser det seg at det har vært lagt på is/helt total silence i over ett år.

5 Likes

Jeg stilte selskapet direkte spørsmål rundt romsligere inklusjonskriterier og eventuelle problemer som ville oppstå rundt dette. Jeg ble nektet innsyn i protokoll hos REK - og visstnok viste det seg at en av endringene var lavere dosering på de svakeste pasientene, som de stod å tutet at var heldige som kunne få behandling grunnet få alternativ.

Som nevnt tidligere - jeg hadde revurdert caset totalt om de hadde vært åpne om grunnlaget for ny arm med lavere dosering(i et registreringsstudie!?).

Hadde vært artig å fått en vurdering av finanstilsynet/Euronext om dette var av meldepliktig karakter eller ikke…

7 Likes

Var det ikke dette Styreleder Asmyhr skulle finne ut av?

2 Likes

Pri 1. er nok å prøve å skaffe noe verdier for gjenværende aksjonærer.

Asmyr er vel inne med ca 4 millioner, så tipper han gjør det han kan for et godt resultat.

Men ganske sikker på at det kommer en oppsummering rundt tidligere styre og ledelse sitt arbeid når tiden er inne.
ganske tydelig at både grundere og dagens styre stiller spørsmålstegn til valg som er tatt/gjort.

Lurer litt på hvem Leder som er den store syndebukken her,

Nieba? Brondberg? Dahle?

2 Likes

volum og økende kurs 🫤
Nyheter rett rundt hjørnet? :thinking:

1 Like

Klar over det skal lite volum for øke kursen. Men gøy å se det er kjøpere og får håpe det er noe positivt på gang.

1 Like

Selskapet må avholde årlig generalforsamling senest 30.06, det er litt over 3 uker til. Er vel nær en fusjon med Artbio, får en håpe.

1 Like

Ved en fusjon med Artbio hva tipper en aksjen blir priset til da???

Det er så spekulativt som du får det, så det aner jeg ikke.

1 Like

Godt å endelig se noe annet enn 0 foran komma! Kortvarig, men dog

2 Likes

får følge med på aksjonærlistene. altså om det er noen som ønsker å kjøpe seg kontroll ved GF

1 Like

(post deleted by author)

Da har dagens omsetning allerede passert gårsdagens. Spennende hva som er årsak til oppgangen.

1 Like

Bullish.

Snodig meliding å komme ut med i dag(, når kursen går på markedets egen produserte kraft).

Hvorfor ikke komme med melding om oppsigelsene og kostnadseffisiensiering?

Hvem er fotografen Vidar Sandnes?

06.06.2023kl. 11:40

medwatch no/nyheter/legemidler_biotek

Generalforsamlings-frist kan ryke for Nordic Nanovector

“Fristen for å avholde generalforsamling er i ferd med å renne ut for Nordic Nanovector, som strever med å finne løsninger på selskapets utfordringer, ifølge administrerende direktør Ludvik Sandnes.”

Ønsker han å lage temme kursstigningen og lage bedre mulighet for shortinndekking?

Hva står det mer i denne artikkelen? Det er da ingen problem å avholde GF innen fristen.

Veldig rar å egentlig?

Da er det vel nesten kun North som kan være forklaringen på gårsdagens, å dagens kjøp?

Spørsmålet er jo bare om dems plan, er en bra plan for oss andre aksjonærer også?

Latterlig.
Å avholde en GF har ingenting med hvilke utfordringer de har med øvrig drift.

2 Likes

Anbefaler å ta en titt på listene i Bergenbio, Ultimovacs med flere for de som har Innsider+. Samt Short Sale Register hos Finanstilsynet. Er kort sagt en aktør i biotech-markedet som kjøper seg opp for så å låne ut til short i (hittil BergenBio, ikke bekreftet at det skjer i Ulti). Mulig forklaring her også, men skal ikke si det sikkert. Ser bare at de har holdt på i Nano en stund, så de er ikke “nye” her egentlig. Blir spennende å se deres bevegelser framover. Tipper renten på utlån er rimelig skyhøy, og at utlendinger ser sitt snitt til å shorte, men veldig få tilbyr utlån her, så ser ut som en bank tror det er god business med utlån av norsk Biotech nå. Ikke bekreftet at det også skjer i Nano, men virker bare naturlig mtp. situasjonen i makro.

Blir ikke overrasket dersom det snart kommer børsmelding om att North krever ekstraordinær GF. Det blir mindre cash i selskapet for hver dag som går.