Da blir jeg isåfall meget positivt overrasket. Det er som sagt ikke altfor mange aktører, men å gi 200mnok i grants til et privat selskap når man også forsker på nuklær medisin i det offentlige blir vel a bit of a stretch. MEN, kjempemessig å ha det i bakhånd, men det svarer fortsatt ikke på hvordan man skal finansiere noe de er totalt avhengige av.
Jeg sendte dette spørsmålet via callen, men det ble ikke løftet frem, kanskje de ikke rakk det.
Jeg har bedt de svare meg på mail siden mailen min står sammen med spørsmålet og derav dele det med interessenter.
Personlig tror jeg det blir typisk 30 % EK, resten bankfinansiering og innovasjonsmidler, men selskapet får komme med sine estimater.
Ganske så frisk uttalelse i DN når sjefen sier at han tror aksjonærene kommer til å tjene masse penger på investeringen. Det er å legge hodet på blokka!
Jeg stilte også spørsmålet… ludvik tenker nok å ikke forsure en god oppgang…
Jeg får ikke helt følgt med her…dumt spørsmål / jeg er ikke så inni dette…men fortsetter dem på børs etter navneskiftet? PS Signerte North lockup?..og utvanning av aksjer ???
Nå må du kjøpe deg inn igjen da, ikke sitte der og sutre
Det ble ikke 50 øre, da må du betale det markedet vil ha
Ja, de bytter navn til Thor Medical og forblir på børs.
Nei, North har stemt ja til forslaget, men som børsnotert investeringsselskap kan / ønsker man ikke å binde seg til lock up. De vil stå fritt til å gjøre hva de vil.
Utvanningen er grei. Den fusjonerte parten skal eie like mye av selskapet som dagens aksjonærer, ergo skal det trykkes opp 100 % nye aksjer til Thor Medical eierne slik at man etter EGM eier 50 % av selskapet fra hver fløy. Vi vannes ut og sitter med 1/2 etter fusjonen, versus 1/4 i APIM-dealen.
En annen forskjell er at nå kan vi tjene penger om 2 - 4 år, ikke kanskje 12 - 15 år som i APIM-dealen (sitert fra L Sandnes på callen)
Noen som har formening om hvor mye usikkerhet det er knyttet til dette?
" På nåværende tidspunkt har Thor Medical mål om å gjøre en endelig investeringsbeslutning på et produksjonsanlegg i industriell skala i 2025, opplyses det. Investeringene (capex) for det første industrielle anlegget er anslått til 350 millioner kroner med inntekter på over 400 millioner kroner og ebitda-marginer på over 50 prosent, melder selskapet.(Vilkår)"
Nå har ihvertfall nanoaksjonærene en mulighet og få tilbake investeringene sine ‘det er bra’ Forventet egentlig en melding om at nordicnanovector var ferdig…såg veldig bekmørkt ut…og takker for svar’observer’
Hva er det jeg kjøper? Er jo bare det jeg prøver å finne utav. Heispitch på 4 linjer er jo veldig bra det, men når konkrete spørsmål ikke får svar blir det litt rart. Litt som resten jeg ikke fikk svar på men vann under bro og det der.
Det er uansett rette folka! Blir spennende å følge.
Fra DN saken
Som et ledd i transaksjonen vurderes det å skille ut Nordic Nanovectors pipeline av patenterte kandidater på utviklingsstadiet som en alternativ og separat finansieringsstruktur for å fortsette å utvikle disse.
God timing - nyhet fra regjeringen sist fredag
ut uka … så er det over til hverdagen og laaangt fram
Mer om de 200 mill som NFR nylig bevilget nasjonalt senter for nukleær forskning.
Her gjelder det for økosystemet Thor+OI+AB ++ å være aktive.
– Vi har holdt Oslo Børs informert, som vi plikter å gjøre, underveis. 31. mai var vi kommet så langt i prosessen at vi kunne informere børsen om at vi planla en wall crossing av våre største aksjonærer. Dette gjorde vi fordi vi denne gangen ikke ønsket en lignende konflikt som vi har hatt på de seneste generalforsamlingene, sier midlertidig Nordic Nanovector-sjef Ludvik Sandnes til Finansavisen.
– Vi ønsket å få forhåndsgodkjent forslaget og få mandat fra de store aksjonærene, så ble vi forsinket de siste dagene. Vi skulle egentlig melde (transaksjonen med Thor Medical journ.anm) mandag morgen, men det ble tirsdag kveld isteden, av tekniske årsaker.
– Vi har ikke hatt lekkasjer, heldigvis. Det har vært et tett og lojalt team, sier han, og anslår at det var rundt 20 stykk på innsidelisten.
Han forteller at de 3. mars tok med Oslo Børs-noterte North Energy, Nordic Nanovectors største aksjonær, og som det tidligere hadde vært i konflikt med.
– Vi presenterte dem for to anonyme case : ett som hadde positiv EBITDA og som kunne gitt kontanter i kassen, og Thor Medical som skal investere en god del, men som vil gi fantastisk internrente.
– Vi spurte hvilket case vi skulle forfølge, og de valgte Thor, uten å vite hvem de var. Vi inviterte Alf Bjørseth (største aksjonær i Thor Medical journ. anm) til å presentere. North Energy har siden vært innsidere i 3 måneder, og med i forhandlingene med Thor.
Ettersom 86% av eierne fra Thor Medical AS + RHL, Asmyr og Sandnes er under lock-up, er bare halvparten av det totale antallet aksjer tilgjengelig for trading de neste 12 månedene.
Betyr dette at det ikke skal mye til for endre kursen mye opp eller ned?
Paperwall crossing.
“Vi har ikke hatt lekkasjer, heldigvis.”
Tja, de kan jo kjøpe mer selv om de har lock-up på sine eksisterende aksjer - de kan bare ikke legge sine eksisterende aksjer ut for salg.
Det betyr igrunnen bare at det er færre potensielle selgere av aksjer/aksjer til salgs…