Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

… ting man aldrig hørte den tidligere ledelse sige på et call:

Good morning everybody. It’s with great pleasure and some pride that I, along with the founders, today can present a great opportunity to you the investors.

Det nye setup for den kommende merger lugter allerede langt væk af seriøsitet.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Asmyr Ludvik og RHL skal ha lock up på sine aksjer,

Men hva med North? Tro om de starter nedsalg, eller om de oppriktig har tro på dette :thinking:

Gjelder også 86% av aksjonærene fra Thor Medical.

Shareholders representing 86.03% of the shares in Thor Medical, including Scatec Innovation AS, Scatec Invest II AS, Scatec Invest IV AS, Roht Invest AS, Bergfald Holding AS, Brennebu AS and Alf Bjørseth, CEO have agreed, subject to certain conditions, to a lock-up undertaking of 12 months following closing of the Transaction. Nordic Nanovector shareholders Jon Magne Asmyr, Roy Hartvig Larsen and Ludvik Sandnes have agreed the same.

2 Likes

Gleder meg til å se Folketrygdfondet begynne å kjøpe aksjer i Nanov igjen…

Gir dette det nye selskapet kontroll over mer eller mindre hele produktlinja, og slipper vi da å være avhengig av den dyreste leverandøren?

Ingen emisjon tidligst før 12 mnd, kanskje opptil 24 mnd.

“Funding through 2025” ble sagt flere ganger, så om det blir behov for penger før det, er det nok svært gode grunner til det, og bør være en enkel sak.

For øvrig veldig befriende med ledelse som svarer på spørsmålene, og ikke gjør alt de kan får å unnlate å svare.

Dette kan bli veldig bra!

2 Likes

Sammenstiller man det tekniske sammen med de seneste positive ændringer rundt selskabets fundamentale situation, så må man knibe sig i armen for at forstå, det vitterligt ér det samme selskab, der for bare et par dage siden var på vej til genbrugspladsen i containeren med småt & brændbart.

1 Like

Seriegründer Alf Bjørseth og familien blir største eier når Nordic Nanovector og Thor Medical slår seg sammen. – Jeg tror aksjonærene kommer til å tjene masse penger på denne investeringen, sier Nordic Nanovector-sjefen.

2 Likes

Fikk ikke summet meg til å spørre, men det ble vel ikke sagt noe mer om utlisensiering av eksisterende pipeline i NANOV?

https://www.dn.no/bors/nordic-nanovector/thor-medical/alf-bjorseth/alf-bjorseth-blir-borsaktuell-med-kreftbehandlingsselskap/2-1-1462831

De sier de har funding ut 2025 på samme tid de snakker om CAPEX på 350mill til produksjon som selskapet er avhengig av for å kunne selge produktene sine. De har funding til å dekke løpende kostnader ut 2025, som er bra, og kan sikkert låne penger for å investere i produksjon, som også er bra.

Hadde satt pris på litt mer utbrodering rundt finansiering.

Der blev af flere omgange nævnt 200 MNOK fra den norske pulje ang. forskning i og omkring radiopharma, så jeg antager man fra grunderne tænker, det nye selskab er en perfekt kandidat til at modtage hele eller dele af denne pulje.

Jeg formoder det bliver en blanding af EK (finansieret af markedet) samt et større bidrag fra ovenstående pulje.

Da blir jeg isåfall meget positivt overrasket. Det er som sagt ikke altfor mange aktører, men å gi 200mnok i grants til et privat selskap når man også forsker på nuklær medisin i det offentlige blir vel a bit of a stretch. MEN, kjempemessig å ha det i bakhånd, men det svarer fortsatt ikke på hvordan man skal finansiere noe de er totalt avhengige av.

Jeg sendte dette spørsmålet via callen, men det ble ikke løftet frem, kanskje de ikke rakk det.

Jeg har bedt de svare meg på mail siden mailen min står sammen med spørsmålet og derav dele det med interessenter.
Personlig tror jeg det blir typisk 30 % EK, resten bankfinansiering og innovasjonsmidler, men selskapet får komme med sine estimater.

Ganske så frisk uttalelse i DN når sjefen sier at han tror aksjonærene kommer til å tjene masse penger på investeringen. Det er å legge hodet på blokka!

4 Likes

Jeg stilte også spørsmålet… ludvik tenker nok å ikke forsure en god oppgang…

Jeg får ikke helt følgt med her…dumt spørsmål / jeg er ikke så inni dette…men fortsetter dem på børs etter navneskiftet? PS Signerte North lockup?..og utvanning av aksjer ???

Nå må du kjøpe deg inn igjen da, ikke sitte der og sutre :wink:
Det ble ikke 50 øre, da må du betale det markedet vil ha :stuck_out_tongue:

Ja, de bytter navn til Thor Medical og forblir på børs.
Nei, North har stemt ja til forslaget, men som børsnotert investeringsselskap kan / ønsker man ikke å binde seg til lock up. De vil stå fritt til å gjøre hva de vil.

Utvanningen er grei. Den fusjonerte parten skal eie like mye av selskapet som dagens aksjonærer, ergo skal det trykkes opp 100 % nye aksjer til Thor Medical eierne slik at man etter EGM eier 50 % av selskapet fra hver fløy. Vi vannes ut og sitter med 1/2 etter fusjonen, versus 1/4 i APIM-dealen.

En annen forskjell er at nå kan vi tjene penger om 2 - 4 år, ikke kanskje 12 - 15 år som i APIM-dealen (sitert fra L Sandnes på callen)