Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Noen som har formening om hvor mye usikkerhet det er knyttet til dette?

" På nåværende tidspunkt har Thor Medical mål om å gjøre en endelig investeringsbeslutning på et produksjonsanlegg i industriell skala i 2025, opplyses det. Investeringene (capex) for det første industrielle anlegget er anslått til 350 millioner kroner med inntekter på over 400 millioner kroner og ebitda-marginer på over 50 prosent, melder selskapet.(Vilkår)"

1 Like

Nå har ihvertfall nanoaksjonærene en mulighet og få tilbake investeringene sine ‘det er bra’ Forventet egentlig en melding om at nordicnanovector var ferdig…såg veldig bekmørkt ut…og takker for svar’observer’

Hva er det jeg kjøper? Er jo bare det jeg prøver å finne utav. Heispitch på 4 linjer er jo veldig bra det, men når konkrete spørsmål ikke får svar blir det litt rart. Litt som resten jeg ikke fikk svar på :innocent: men vann under bro og det der.

Det er uansett rette folka! Blir spennende å følge.

1 Like

Fra DN saken

Som et ledd i transaksjonen vurderes det å skille ut Nordic Nanovectors pipeline av patenterte kandidater på utviklingsstadiet som en alternativ og separat finansieringsstruktur for å fortsette å utvikle disse.

https://www.dn.no/bors/nordic-nanovector/thor-medical/alf-bjorseth/alf-bjorseth-blir-borsaktuell-med-kreftbehandlingsselskap/2-1-1462831

God timing - nyhet fra regjeringen sist fredag

3 Likes

ut uka … så er det over til hverdagen og laaangt fram

Mer om de 200 mill som NFR nylig bevilget nasjonalt senter for nukleær forskning.

Her gjelder det for økosystemet Thor+OI+AB ++ å være aktive.

– Vi har holdt Oslo Børs informert, som vi plikter å gjøre, underveis. 31. mai var vi kommet så langt i prosessen at vi kunne informere børsen om at vi planla en wall crossing av våre største aksjonærer. Dette gjorde vi fordi vi denne gangen ikke ønsket en lignende konflikt som vi har hatt på de seneste generalforsamlingene, sier midlertidig Nordic Nanovector-sjef Ludvik Sandnes til Finansavisen.

– Vi ønsket å få forhåndsgodkjent forslaget og få mandat fra de store aksjonærene, så ble vi forsinket de siste dagene. Vi skulle egentlig melde (transaksjonen med Thor Medical journ.anm) mandag morgen, men det ble tirsdag kveld isteden, av tekniske årsaker.

– Vi har ikke hatt lekkasjer, heldigvis. Det har vært et tett og lojalt team, sier han, og anslår at det var rundt 20 stykk på innsidelisten.

Han forteller at de 3. mars tok med Oslo Børs-noterte North Energy, Nordic Nanovectors største aksjonær, og som det tidligere hadde vært i konflikt med.

– Vi presenterte dem for to anonyme case : ett som hadde positiv EBITDA og som kunne gitt kontanter i kassen, og Thor Medical som skal investere en god del, men som vil gi fantastisk internrente.

– Vi spurte hvilket case vi skulle forfølge, og de valgte Thor, uten å vite hvem de var. Vi inviterte Alf Bjørseth (største aksjonær i Thor Medical journ. anm) til å presentere. North Energy har siden vært innsidere i 3 måneder, og med i forhandlingene med Thor.

6 Likes

Ettersom 86% av eierne fra Thor Medical AS + RHL, Asmyr og Sandnes er under lock-up, er bare halvparten av det totale antallet aksjer tilgjengelig for trading de neste 12 månedene.

1 Like

Betyr dette at det ikke skal mye til for endre kursen mye opp eller ned?

1 Like

Fin oppgang i perioden fra wall crossing til offentliggjøring!

1 Like

Paperwall crossing.

2 Likes

“Vi har ikke hatt lekkasjer, heldigvis.” :exploding_head: :rofl:

3 Likes

Tja, de kan jo kjøpe mer selv om de har lock-up på sine eksisterende aksjer - de kan bare ikke legge sine eksisterende aksjer ut for salg.
Det betyr igrunnen bare at det er færre potensielle selgere av aksjer/aksjer til salgs…

Planen for øyeblikket er å gjøre en endelig investeringsbeslutning på et produksjonsanlegg i 2025. Investeringene for det første industrianlegget er anslått til 350 millioner, med inntekter på over 400 millioner og brutto driftsmarginer på over 50 prosent.

Jeg tenker også som deg at man bør vite litt mer om finansieringen av dette anlegget før man kjøper aksjer her. Det er sikkert mange grunner til at kursen går nå; aksjen er utbombet, alle som ville ut er ute, det er som @TyrionIV påpeker, en naturlig rebound effekt.

Selvfølgelig har det lekket noe… det er FOR påfallende at aksjen skal gå +20% samme dag som melding kommer, når den har vært i en stor fallende trend i så mange måneder. Plutselig +20% opp. Tilfeldig?

Positivt er det uansett, gratulerer med en spiselig løsning! :wink:

6 Likes

Vi får nok all informasjon som er mulig i god tid før GF så vi kan ta en veloverveid beslutning.

Av en eller annen grunn tror jeg de fikk litt mindre tid til å forberede seg enn planlagt

Hvem sa 20%, ved minutt når i callen? Det må vel ha vært CEO+CFO Sandnes for å jobbe ned kursen for shortinndekkerene? Ser de hakker veldig rundt 1,3 for å få ut mest mulig av selgere. 1,5 ved stenging eller i morgen.

Kosdeg: Q2? Kanskje meldingen i går om at de kanskje ikke regger Q2 egentlig betydde at de hadde det skrekkelig travelt, det er like før.

Ludvik Sandnes satt som styreformann i selskapet under oppturen til 129 og den laaange nedturen. Jeg solgte meg ut på 2.4 og tok tap på over 1 mill så dette tar jeg ikke i med iltang en gang.
Det kan vise seg å være en dårlig beslutning men når noen fra skrekkens dager fremdeles er med blir jeg skeptisk.
Husker tilbake til den tiden at Ludvik fikk mye pepper på fora for å være tafatt og ikke tørre å stå opp mot ledelsen som var en katastrofe.
Har han blitt så mye bedre? Han er jo blitt enda eldre.
Eneste positive for meg er at RHL er med igjen

Lykke til

Dette nye selskapet har egentlig veldig lite med Nordic Nanovector å gjøre, like greit å erkjenne det først som sist.

5 Likes

Ludvik har en interim rolle, så ville ikke lagt så mye vekt på det.