Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Det handlet om kapitalutvidelse uten gf.

5 Likes

Spm 1 og 2 her er jo basic, og uten de kan man ikke vite mye om hva svaret på spm 3 er.

Men for all del, veldig bra hvis det reiser seg noe verdifullt fra asken av det nærmest utbrente NANOV her :crossed_fingers:

1 Like

Ikke bare er han interim, han skal ut fra management og daglig ledelse etter EGM.

Roy Hartvig Larsen blir leder for Technical Advisory Board
Alf Bjørseth blir CEO i det nye fusjonerte selskapet.

Ludvik blir styreformann sammen med John Andersen Jr og Mimi Berdal.

2 Likes

De kommer inn med en forhåpentligvis fremtidig vinnerteknologi i et marked som etterspør betydelige mengde Thorium-baserte produkter til ulike typer kreftbehandling.

Vi husker alle hva NANOV betalte pr dose Betalutin og marginene på produksjonen fra det kommende anlegget er på 50 %.
Så det NANOV får tilgang til er en netto cashflow som tilsvarer ca 1 NOK i netto resultat pr aksje basert på gårsdagens aksjeantall. Gang dette opp med 10 års fortjeneste, en kort historikk i børsverden, og aksjonærene får en potensiell 10-gangen på verdsettelse av aksjene sine FØR gårsdagens melding.

Det vil antakeligvis komme en emisjon i størrelsesorden 30 - 50 % av kostnadene på anlegget, den skal deles på dagens aksjonærer og de nye 50 % som kommer fra Thor Medical.

Tror det er like betimelig å spørre hvorfor Thor skal gi fra seg en slik cashcow til NANOV-aksjonærene.
Her tror jeg nøkkelen ligger i børsnoteringen (rask tilgang til penger) og ikke minst at verdien av å kunne tjene 2 milliarder kroner skattefritt gjorde det attraktivt å gi fra seg halve oppsiden til aksjonærene i NANOV.

5 Likes

De synliggjorde vel verdiene i selskapet da. Alle forhandlinger starter jo et sted?

1 Like

Asmyr følger opp, kanskje noe ledelsen i et vis sirkulært selskap også burde følge opp?
Eller er de ikke like trygge på fremtidensom Asmyr, som allerede gikk all inn FØR han tok over den skakkjørte skuta :wink:

Ulik oppfattelse av hva man forbinder med risiko i selskapene man engasjerer seg i og jobber for.

11 Likes

Mgmt i det sirkulære selskapet er dessverre mest opptatt av å få de private endene til å møtes :nerd_face:

3 Likes

Den hadde i hvert fall vært det om kort tid, med mindre noen lisenstakere/kjøpere kom på banen rakst som ved et mirakel.

Så én ting Thor bringer, er mer “hope in a hanging snore.” Snøret blir longer, so to speak.

Gamle Nano er helt ute av bildet nå, ingenting i webcasten om det.
Ingen kommentarer og ingen spørsmål som viser interesse for hva som engang har vært.

Jeg tror ikke 11000 tradisjonelle Nano aksjonærer blir sittende i 1-2 år og vente på noe nytt fra Thor delen. Det er for lenge for de utålmodige. Og når nytt kommer vil det sikkert innebære en eller flere emisjonsrunder.

Kanskje jeg tar feil men når euforien legger seg for at det ikke ble avvikling tror jeg salgspresset og gevinstsikringen blir ganske stor.

2 Likes

Kjøpt litt, ri bølgen med tight SL

1 Like

Bull flag? :slight_smile:

Synes dette har tatt en retning som virker mye mer overkommelig og gir meg fornyet og ikke minst forsterket i tro på investeringen jeg har gjort!

Vi er nå plutselig med i en av den mest spennende forskningen (“snart” produksjon :crossed_fingers:) som finnes innenfor sektoren. Dette er spådd å bli det neste store og vi sitter med de som har utviklet den eneste godkjente medisinen så lang samt at vi skal lage det som gjør det mulig å lage eventuelt nye medisiner innen feltet . Det kryr ikke av produsenter for det vi nå har fått i fanget hvis dette går som det skal.

Hvis ikke dette er en god dag å være aksjonær i selskapet så vet ikke jeg…

NB: ser mange har skrotet pipe’n til 0, tror og håper dere blir overrasket :wink:

4 Likes

Er nok bare mange som er bitter for at de solgte seg ut på bunn :relaxed:

1 Like

Fortsatt mulighet for og komme seg inn på en grei kurs…men en vet for lite enda …og tenker også som Vegararbeider at så fort det kommer en opptur så blir det mange som selger…blant annet North…Men dette er uansett veldig bra ,det var dette eller ingenting…Nordicnanovector har kun det fremførbare underskuddet.ikke noe annet.Men blir veldig intressant fremover

1 Like

Det har gått ca 13 millioner aksjer i dag så det ser ut som ihvertfall nåværende kurs tåler et eventuelt nedsalg

Er jo alltids sånn, at når man vet alt er muligheten/risikoen betydelig redusert. Kommer dessverre ikke unna det i markedet, med mindre man handler ting som reagerer veldig tregt.

Nei det kommer en ikke unna. Jeg for min del vil vite mer før jeg handler og heller betale litt mer…Og som ‘Vegararbeider’ skriver er d nok en del aksjonærer som ønsker seg videre etterhvert…men det vil tiden vise.Syntest d var litt tynnslitt med informasjon. Men for all del dette var veldig bra og dem har gjort den beste dealen utifra situasjonen…Nordicnanovector var jo egentlig ‘snart konkurs’.Hva var det som ble nevnt…0.24 øre pr aksje eller dette.

1 Like

Det var ikke mange alternativer igjen nei. Super deal ifølge markedet hittil, men det er forsåvidt den langsiktige prisingen som teller, ikke hvor den ligger nå når nyheten er fersk og mange spørsmål er i luften. Kan bli høyere eller lavere utifra det finansielle hovedsakelig. Håper det ligger godt an. Men at de sier ingen emi-behov før 2025 gir i hvert fall nye eiere en følelse av sikkerhet på litt sikt, som trolig er grunnen til at den går så fort opp. Mange som tenker “blir ikke emi, så jeg er safe” og det er kanskje riktig tenkt det. :slight_smile:

1 Like

Det var vel et par ting, i det skriftlige, selv om ikke Sandnes brukte tid på det i dag:
s3: Following the transaction, the new Board will evaluate strategic alternatives for Nordic Nanovector’s existing pipeline of patents in a standalone financing structure
s4: The plan is to investigate a potential spin-out of Nordic Nanovector’s pipeline of patented development stage candidates in a standalone financing structure to continue efforts to develop these assets.
Dette er også med i intervjuene i FA/DN i dag.

Pluss Larsens kommentar om økosystemet Thor/NNV + OI + AB ++. Mulig et tynt håp, som kan bli bedre enn 0.

2 Likes