Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Oioi, ikke så voldsom nå :rofl:
Men du har selvsagt rett, noe han også poengterer. Så er det mulig Apim dealen som hadde gitt penger i kassen, hadde gitt Nano bedre forhandlingsgrunnlag i møte med eks Thor.
Men det er nok mer sannsynlig at det aldri hadde blitt noe. Ludviks store troverdighets-validering er i så måte at RHL ønsket han inn.
Det forteller at han ikke oppleves som en av dem som presset Larsen ut i forrige runde. Sånn sett kan det argumenteres for(som han også gjør med store penselstrøk) at han gjorde en særdeles god jobb fra 13-18 hvor også kursen i selskapet gikk fra noen kroner til 129.

Han fremstår solid og kunnskapsrik, handlingsdyktig og seriøs. Men ja, også svært arrogant. Hvis han dog er arrogant på aksjonærenes vegne er det en kvalifiserende egenskap.

Forøvrig; Nano pipen skal ut av Thor.
At Dahle-dippen følger med er helt åpenbart, og kostnadsbesparende for Nano-Thor. Jo før jo heller, spør du meg.

Tror han ville fått store problemer med å konkretisere hans positive bidrag på den oppgangen. Det er ikke nok å bare skjelmsk vise til en stor oppgang uten noe konkretisering. Er det noen som har noe konkret forslag?

Man kan like godt argumentere for at han gjorde en dårlig jobb - med å fordekke Rituxiamabs problematiske og vedvarende virkning på refraktære pasienter i børsmeldingen som krakket aksjen i 2015 - uten at det framkom, det tyder på innsideinfo/uforklart medisinsk info. Et halvår senere kommer oppgangen han viser til - igangsatt med gode dosemetri-studier og jalla-meldinger fra Costa a la Skullerud. Tror Larsen velger Sandnes kun fordi de har god personkjemi og at Sandnes er en mester i å sno seg, både i opp og nedgang - noe som passer binære aksjer, (misforstått comfort)
. DNB var hoderystende til hele den oppgangen og derfor var de så trege med å oppdatere kursmålet. De kom så på banen fordi de øynet emisjonsoppdrag og puffet kursmålet 3 ganger på 5 uker.

Så igjen, hva gjorde Sandnes konkret som bidrag i kursoppgangen? Det er jo ikke noe utfordrende å bli intervjuet av uvitende journalister.

I tillegg bør det heller ikke gjemmes at kursen falt kontinuerlig fra IPO 34,- og til 11 året forut.

Hvis ikke managementet kicker ut Sandnes fra styret, så kan det fortelle i hvilken grad de tror Thor Medical er ei lovende kvige eller pimpa tradinghore. Siste ukenes handel med ennå? ingen betydelige endringer på topp 50 er også et argument i så henseende.

1 Like

Jada, du har noen soleklare legitime poenger her.
At han er en mester i å sno seg er jeg hvertfall enig i. Om det er negativt er imidlertid veldig situasjonsavhengig.
Tiden vil vise

Hallo, jeg kjenner ikke Pensjonisten, men hørte han sa at hadde tatt alle sine styrehonorar i aksjer og hadde betalt mer enn en mill i skatt, hvoretter aksjene gikk som de gikk - til bunns, uten at han som insider kunne selge. Er det å sno seg? Da bør dere sjekke hva Asmyr får ut av 6 mnd som styreleder. Idag kom det melding om at grådigheten hadde blitt for stor selv for dere i AG. Hvorfor har han vært 28 ganger på overnatting i Oslo når alle andre har møter på Teams. Det må ha kostet selskapet unødvendig likviditet når de var på randen av konkurs.

Hvor kan aksjonærene finne informasjon om løpende kostnader pr ansatt?
Har vi plutselig tilgang til interne budsjetter, kalendre og reiseregninger? :joy:
Hvordan vet du at alle de andre satt på Teams?

Jeg skulle mer enn gjerne likt å se reiseregningene til Malene og hva som ble betalt ut når hun gikk ut døra for siste gang. Kan du skaffe info om det også?
Regner med at det er like åpen info som antall overnattinger styreleder har hvis du sitter med de tilgangene?

Selskapet hadde 60 mill på konto etter alle shot-downs av Paradigme. Hvis selskapet ble belastet med 28 overnattinger x 2500 kroner,; 70 000 kroner, på en prosess som ledet til at MCAP gikk fra 80 til 300 MNOK så tror jeg aksjonærene lever med det :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 Likes

Janteloven lever åbenbart i bedste velgående.

4 Likes

[quote=“TheObserver, post:3344, topic:35268”]
Hvordan vet du at alle de andre satt på Teams?
[/qu

Jeg skrev ikke at alle andre i NANOV satt på Teams i disse forhandlingene, men at det for tiden er VANLIG å bruke Teams til møter. Jeg bare lurer på hvorfor da bo på dyre hotell? Malene’s bruk av penger er det vel ingen grunn til å kopiere?

Like vanlig som å dele reiseregninger til styremedlemmer overfor hundrevis av ukjente mennesker på et diskusjonsforum?

Jeg håper virkelig at dette, fra din side, er rent oppspinn, hvis ikke tror jeg du er i brudd med flere regler enn du åpenbart er klar over.

Det er fint mulig å vite hvor mange middager Asmyr måtte spise i perioden hvor han jobbet for å sette seg inn i rollen som styreformann, men at dette er informasjon som er greit å dele med omverden er det ikke. Dette var uproffe greier LadyM, håper ikke du er den jeg tror du er…

6 Likes

Nå for tiden er det blitt VANLIG å møtes fysisk til møter!

1 Like

smil og vink guttær, smil og vink

Kjære Observer
Du må lese dokumentene som ligger på hjemmesiden. I dokumentet Proposed resolutions står det under pkt 14 at herr styrelederen har hatt 28 overnattingsdøgn etc. og derfor fortjener 200.000kr i tillegg til et meget høyt styrehonorar. Man trenger ikke tilgang til reiseregninger for å finne denslags info. Du bør åpenbart skifte nick om du har så dårlig observasjonsevne. Og som medlem av AG burde du vite at dette forslaget kommer fra dere. Les dokumentene og slutt å feilinformere. Godt valg på GF.

Eller du en av de som bare leser TekInvest og FaceBook innleggene til Asmyr og AG uten å sette deg inn i caset?

Malene? :sweat_smile::joy: :flushed::nauseated_face::face_vomiting:

1 Like

Eller Eddyline?

1 Like

Ok ok… dette begynner å bli latterlig.
Ift verdiøkning, hvor krevende er kostnadskravet og styrehonoraret egentlig?
Man kunne like gjerne kalt det bonus for oppnådd avtale, som ville vært helt normalt i alle andre tilsvarende prosesser?
Eller hva tenker hen om det?

Er dette virkelig noe å diskutere?

5 Likes

Han har opperert som arbeidende styreformann. De samtaler han har hatt med ansatte måtte tas ansikt til ansikt. Samtidig ser jeg det som positivt tegn at han har vært såpass tilstede.

De 200.000 ville uansett aldri blitt det som tippa lasset for Nano mot konkurs. Det var det blant annet en Lady Malene som var med på å styre mot.

3 Likes

GSA er formentligt dækket 100% ind med et par større handler på ~276k og ~694k; sidste dag denne mandag for at øge balancen før afstemningen senere på ugen?

2 Likes

Altså, hva er det som skjer med kursen, å svingningene i denne nå?

Frister nesten å begynne å trade. Men når festen er slutt, må vel fallet bli betydelig?

Hvordan kan dagens Mcap forsvares?

Er du inne igjen @Freddys ?

Nei, vurderte lodd i forrige uke, men følte volumet plutselig dabbet av. Å fryktet videre nedgang,
Tok rimelig feil ser jeg i dag :sweat_smile:

Hva med deg? Er du helt ute?