Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Enig i at det er veldig rolig her med tanke på siste ukers hendelser.

Ikke umulig det er en kombinasjon av sjokk og traumer som påvirker de som har sittet i Nano lenge og plutselig sitter i potensielt smørøye som gjør at de nå sitter rådville og sliter med å finne noe å si.

Noen av de ivrigste ventet nok bare på den sjansen som kom til å selge på 2.5-3 kr og redde stumpene og har sverget dyrt og hellig på og aldri vende tilbake.

Personlig har jeg gått fra å være ekstremt fornøyd med å selge til dagens kurs til å nå lure på om jeg skal dytte tilbake sikringen jeg tok ut da dette har tatt en retning jeg finner usedvanlig spennende! Vil understreke at jeg anser dette som en investering med risk godt over gjennomsnittet.

Er dog usikker på prising da informasjon hittil er begrenset.
Det er det nok noen med litt dypere lommer som utnytter om dagen til å leke litt eller/og styre kurs .

Nå må du gi deg. Styreformannen sa at investorene kommer til å tjene mye penger på dealen. Eller hva mente han egentlig, på kort sikt, mellomlang eller lang sikt? Kanskje det er kort sikt siden han ikke har kjøpt (rakk å kjøpe) når infoen var ute i markedet.

Daizy:
“Se heller hvem som ikke skal selge aksjer på 12 mnd”

  • on certain conditions

Hvem tror vi det skal gjelde denne gangen?

1 Like

Seriøst. :rofl:
Jeg har vært aktiv investor i nano siden 2016, og (dessverre) for lite kritiskt spørrende underveis.
«Nå må jammen du gi deg:
Styreformannen sa investorene kommer til å tjene mye penger…»
Hva er det for ett sandkasseargument liksom?
Er det sidestilt med ett håndfast investeringsgeunnlag mener du?

Det er jo på høyde med «we are very, VERY encouraged…» eller «we only have champagneproblems»

Nå må vi ikke lage ett nytt rosa enhjørninger og regnbue forum her hvor vi ikke gidder å snakke om noe som ikke utelukkende rosemalende.

Så skrev jeg da lenger opp at det er mulig flere gjør det etter GF, så ja; jeg deler din tanke der. Det er nettopp skjedd ett skifte, så ting vil skje.
Men jeg håper at noen av de tingene som skjer er blant de som analytikere og institusjonelle aktører medregner som positive kjøpssignaler.

7 Likes

Det jeg frygter pt. er shorterne, der nærmest med sikker hånd styrer aktien og som amen i kirken sikrer, at de får dækket sig ind med betydelig gevinst.

Spørgsmålet er om momentum er stort nok til at undgå denne situation, eller vi kommer til at se det samme gamle mønster, når småsparerne har investerer sine frie midler og traderne skifter til en anden favorit med højere volumen.

Jeg tenker dette kan bli spennende på sikt.

Men:

sist børsmelding kom med verdivurdering av Thor = 84 millioner kr.

Vi vett ikke noe om dagens kontant beholdning, ei heller om det faktisk vil komme noe verdier ut av pipelinen til NN.
Regner med Carneige casher inn sine avtalte kr 10.000.000.- dersom avtalen går i boks.
Så ikke utenkelig at dagens NN sitter igjen med ish 40.000.000 i fri kapital.

Ettersom intet er nevnt, virker det som at Thor har lite kontanter med seg.

Så er spørsmålet om dette er nok til å forsvare en Mcap på 600 millioner etter fusjon er komplett.

(en ting som er litt merkverdig, er at North ikke har foretatt seg en reduksjon. Til tross for kurs tett opp mot kr 3.- mulig de vett noe som gjør dette til et ekstremt godt case :thinking:)

Det er helt klart at Norths fortsatte engasjement er interessant. Litt tidlig å vite hvordan de posisjonerer seg før GF er gjennomført. Men selskapene har forhåndsgodkjenning fra dem, og de har tydelig vært en del sv samtalene i forkant. Det er positivt

Ellers er jeg enig i at verdispørsmålet har litt mange løse tråder enn så lenge, ift å kunne reellt sett sannsynlighetsvurdere prosjektet.
Forhåpentlig kommer det mer til GF eller på første kvartalsrapport etter GF

Han fortjener minst 5 x ganger det Egget dro ut fra samme verv.
Egget jobbet vel 1/10 av innsatsen med attpåtil katastrofale resultater.

Regner med alle i AG og andre frie aksjonærer stemmer inn punktet, det må være det minste aksjonærene kan levere tilbake til JMA.
Han har i tillegg inngått lock up på aksjene, det kommer jo for en pris det også når man er privatinvestor og har gått all inn. Han la greit hodet på blokka for å sikre de siste nødvendige stemmene, det var ikke gitt at utfallet ville ende med verdistigning og det er ikke Hugo Maurstad vi prater om her som sikkert ikke bryr seg om at han minus 33 mill på XXL…

4 Likes

Enig.
Det er strengt tatt ikke i nærheten av nok spør du meg.
Så det må man kunne anta bare er en formalitet at han får gjennom.

Har ikke noe med at Asmyr ikke fortjener pengene han har krav på eller tjener i Nano. Det var et forsøk på og være litt artig fra min side, ved at han får mer penger til å fylle på med flere aksjer.
Han har jo vist at han har ståltro på dette prosjektet som er satt igang her nå. Så kjøper han eller flere av styre og stell her nå, så må jeg vel inn i Nano igjen selv. :slight_smile:

2 Likes

Asmyr fortjener hver krone.

Uten han hadde vi nok vært på North sin slaktebenk og sett hvordan fluelarver klekkes i kadavere.

Det kunststykket han dro i land (om enn med hjelp fra flere) da jeg trodde alt var tapt, står det umåtelig respekt av. Og den respekten kan fint godtgjøres i litt penger.

12 Likes

Kopierer inn viktig påminnelse fra Aasmyr (Facebook)
«Generalforsamling i neste uke.

Minner om frist for å forhånds stemme eller gi fullmakt som er 26 juni kl 1600.

Jeg oppfordrer til å gå inn på investortjenester og avgi stemme eller gi fullmakt så vi får
størst mulig oppslutning om transaksjonen.

Det er også et siste punkt (punkt 14) vedrørende en ekstra kompensasjon til meg som dere må ta stilling til for konsulenttjenester utover styrearbeid og at jeg aksepterte lock up i 12 måneder selv om jeg treer ut av posisjon. Kristian Gjerseth-Ødegaard fremmer forslaget på vegne av AG medlemmer som var i innside.

Hvis dere ikke kan stemme elektronisk kan dere fortsatt sende over signert stemmenblankett/fullmakt til nis@nordea.com som dere gjorde før EGF 3 januar.

Håper å se flest mulig av dere i lokalet hos CLP 28 juni kl 1400.

Mvh Jon Magne»

3 Likes

TV Intervjuet med CEO Pensjonisten på Hegnars Økonominyhetene er lagt ut på selskapets hjemmeside. Www.nordicnanovector.com

2 Likes

And CSO Jostein has left the building……

Spennende tid dette. Godt intervju med pensjonisten :slight_smile:

1 Like

Snarere mer idiotisk spør du meg når det gjelder hvorfor vi er der vi er i dag.

Hadde pensjonisten fått viljen sin hadde NANOV i dag vært i kompaniskap med APIM. Det argumenterte han sterkt og klart for på EOGF før jul.

Hadde ikke AG-gjengen med Asmyr i spissen tråkket til med egne penger og voldsomt engasjement hadde ikke Thor Medical og alfa-emittere i dagens versjon vært et faktum. Da hadde de kjørt solo.
Det er ingen hemmelighet at det er AG-gruppen som fik med seg RHL i prosessen og som deretter fikk valgt inn Tina i styret.

I løpet av 16 minutter nevner han ikke Asmyr og initiativet deres med et eneste ord, bare som “den ene gruppen på Facebook”. Fantastisk arrogant oppførsel som virkelig ikke gir ære til de som stanset APIM-dealen og klarte å snu skuta mot en fantastisk fusjon med Bjørseth og Thorium.

Pr i dag tror man at markedet for alfaemittere skal være på 20 BN USD i 2030 og de har / ser ikke konkurrenter foreløpig.
Thor Medical AS forventer å være lønnsomme i 2027 og være midt i sweet spotten når big pharma skal sikre seg alfaemittere. Hadde pensjonisten fått viljen sin hadde vi ventet på et 12 års løp på ATX435902345946523 fra et knøtteselskap som ikke hadde tilgang til cash.

Men ja, fint intervju og fascinerende å se hvordan enkelte er skrudd sammen.

8 Likes

Oioi, ikke så voldsom nå :rofl:
Men du har selvsagt rett, noe han også poengterer. Så er det mulig Apim dealen som hadde gitt penger i kassen, hadde gitt Nano bedre forhandlingsgrunnlag i møte med eks Thor.
Men det er nok mer sannsynlig at det aldri hadde blitt noe. Ludviks store troverdighets-validering er i så måte at RHL ønsket han inn.
Det forteller at han ikke oppleves som en av dem som presset Larsen ut i forrige runde. Sånn sett kan det argumenteres for(som han også gjør med store penselstrøk) at han gjorde en særdeles god jobb fra 13-18 hvor også kursen i selskapet gikk fra noen kroner til 129.

Han fremstår solid og kunnskapsrik, handlingsdyktig og seriøs. Men ja, også svært arrogant. Hvis han dog er arrogant på aksjonærenes vegne er det en kvalifiserende egenskap.

Forøvrig; Nano pipen skal ut av Thor.
At Dahle-dippen følger med er helt åpenbart, og kostnadsbesparende for Nano-Thor. Jo før jo heller, spør du meg.

Tror han ville fått store problemer med å konkretisere hans positive bidrag på den oppgangen. Det er ikke nok å bare skjelmsk vise til en stor oppgang uten noe konkretisering. Er det noen som har noe konkret forslag?

Man kan like godt argumentere for at han gjorde en dårlig jobb - med å fordekke Rituxiamabs problematiske og vedvarende virkning på refraktære pasienter i børsmeldingen som krakket aksjen i 2015 - uten at det framkom, det tyder på innsideinfo/uforklart medisinsk info. Et halvår senere kommer oppgangen han viser til - igangsatt med gode dosemetri-studier og jalla-meldinger fra Costa a la Skullerud. Tror Larsen velger Sandnes kun fordi de har god personkjemi og at Sandnes er en mester i å sno seg, både i opp og nedgang - noe som passer binære aksjer, (misforstått comfort)
. DNB var hoderystende til hele den oppgangen og derfor var de så trege med å oppdatere kursmålet. De kom så på banen fordi de øynet emisjonsoppdrag og puffet kursmålet 3 ganger på 5 uker.

Så igjen, hva gjorde Sandnes konkret som bidrag i kursoppgangen? Det er jo ikke noe utfordrende å bli intervjuet av uvitende journalister.

I tillegg bør det heller ikke gjemmes at kursen falt kontinuerlig fra IPO 34,- og til 11 året forut.

Hvis ikke managementet kicker ut Sandnes fra styret, så kan det fortelle i hvilken grad de tror Thor Medical er ei lovende kvige eller pimpa tradinghore. Siste ukenes handel med ennå? ingen betydelige endringer på topp 50 er også et argument i så henseende.

1 Like

Jada, du har noen soleklare legitime poenger her.
At han er en mester i å sno seg er jeg hvertfall enig i. Om det er negativt er imidlertid veldig situasjonsavhengig.
Tiden vil vise

Hallo, jeg kjenner ikke Pensjonisten, men hørte han sa at hadde tatt alle sine styrehonorar i aksjer og hadde betalt mer enn en mill i skatt, hvoretter aksjene gikk som de gikk - til bunns, uten at han som insider kunne selge. Er det å sno seg? Da bør dere sjekke hva Asmyr får ut av 6 mnd som styreleder. Idag kom det melding om at grådigheten hadde blitt for stor selv for dere i AG. Hvorfor har han vært 28 ganger på overnatting i Oslo når alle andre har møter på Teams. Det må ha kostet selskapet unødvendig likviditet når de var på randen av konkurs.

Hvor kan aksjonærene finne informasjon om løpende kostnader pr ansatt?
Har vi plutselig tilgang til interne budsjetter, kalendre og reiseregninger? :joy:
Hvordan vet du at alle de andre satt på Teams?

Jeg skulle mer enn gjerne likt å se reiseregningene til Malene og hva som ble betalt ut når hun gikk ut døra for siste gang. Kan du skaffe info om det også?
Regner med at det er like åpen info som antall overnattinger styreleder har hvis du sitter med de tilgangene?

Selskapet hadde 60 mill på konto etter alle shot-downs av Paradigme. Hvis selskapet ble belastet med 28 overnattinger x 2500 kroner,; 70 000 kroner, på en prosess som ledet til at MCAP gikk fra 80 til 300 MNOK så tror jeg aksjonærene lever med det :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 Likes