Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Vi kan jo la alle andre selge billig til oss? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Kursen kjøres ned på slutten av hver børsdag i det siste, og så kommer kjøperne tilbake i vanlig handel påfølgende børsdag.

Relativt store poster som går nå på stigende kurs, tror det er litt word on street rundt LOI’er som trigger posisjonering.

1 Like

jajaja
Ikke bare holder jeg på aksjen men øker. 8 mil aksjer omsatt. På et aller annet tidspunkt skjønner man hva alpha emitters er - og at vi ikke skal utvikle medisin men at de store trenger oss for å utvikle sin medisin

1 Like

Beklager alle sammen, jeg skulle sagt fra at jeg solgte meg ut her om dagen.
Etter å ha klamret knokene hvite siden 2016 med usigelig papirtap så var det selvsagt ett soleklart kjøpssignal…
Dagen etter begynte det å stige og idag opp kraftig på godt volum…
:rofl::rofl:

1 Like

Espen Teigland som har skrevet artikkelen eller??

Ja, det er den samme Espen Teigland som hausser Thor Medical ved inngangen til denne uken.

Så da skal alle supertraderne inn i dag.
Kanskje opp og snuse på 2-tallet før man definerer en topp for denne gang.

Lurer på om jeg skal starte ett sånn “investorsnytt” selskap selv.
Ser lønnsomt ut :+1:

Snakk om strikkmotor-oppgang til 1,64 intradag i går etter Investornytt-stuntet…

Nå er Thor Medical tilbake på lavt 1,30-tall, og jeg anbefaler langsiktig kjøp.

Jon Magne Asmyr har nå i ettermiddag kommunisert dette til Aksjonærgruppen Thor Medical [tidl. Aksjonærgruppen AGNV]:

Vi får vente på substans fra selskapet og første analysen som vi må forvente kommer fra tilrettelegger etter 90 dager karantenetid. Ikke noe jeg vet, men forventer som ren sedvane. Jeg har hatt dialog med både Alf Børseth og Roy Larsen. De er klar over at AG etterspørr info, og jeg har stilt en rekke spørsmål både ift TM og vår egen gamle pipeline.

Selskapet har meldt 400 [millioner, red.anm.] ebit i året om 3-4 år, og forhåpentlig ingen skatt på første 8 år. Selskapet skal prises til 4-5 mrd + hvis alt går veien. Kurs 16-20. Emisjonen kommer etter FEED beslutning og sikter på et betydelig byggelån. Jeg tror og håper emisjonen ikke blir stor, og på et mye høyere nivå. Hvis piloten bekrefter potensialet er vi på et helt annet sted.

Men jeg er som mange av dere andre både partisk og blodfan av Alf :sweat_smile::wink:

7 Likes

Han hevder selv å ikke eie noen aksjer før idag… javel ja… det har han vel sagt før om andre aksjer.
Noen som kan avkrefte/bekrefte?

image

Forøvrig endte kursen på 1,45 idag…

Gyllen mulighet til å kjøpe insider+ og finne ut :wink:

Jeg var litt hard mot Espen Teigland på mandag. Det viser seg at han i artikkelen sin i “Investornytt” hadde en disclaimer om at han ikke eide aksjer i Thor Medical da han skrev den. Ifølge aksjonærlistene oppdatert tirsdag kveld var han ikke blant de 50 største aksjonærene, så det han sier medfører sannsynligvis riktighet.

Derimot har Teigland opplyst at han tirsdag kjøpte 500.000 aksjer, noe som i tilfelle vil vises i aksjonærlistene som kommer torsdag kveld.

Ifølge aksjonærlistene oppdatert onsdag kveld har North Energy redusert sin beholdning i Thor Medical med én million aksjer mandag, samme dag som aksjen toppet ut på 1,64 intradag etter “analysen” til Investornytt.

Jeg er ikke så overrasket over dette, da det samsvarer med nivået North Energy solgte aksjer på sist gang. Jeg tviler på at de selger alle aksjene sine nå. I sluttmatchen onsdag falt aksjen til 1,32 kroner på forholdsvis tynt volum. Blir ikke overrasket om aksjen faller ytterligere, men det representerer i så fall en enda bedre kjøpsmulighet. Jeg tror aksjen er på vesentlig høyere nivå når julen ringes inn. Men først må vi komme oss gjennom Halloween… :jack_o_lantern::ghost:

2 Likes

Ifølge aksjonærlistene oppdatert torsdag kveld, dukket tidligere nevnte Espen Teigland (Investornytt) opp som 28. største aksjonær, med 691,2k aksjer. Det betyr at han må ha kjøpt ytterligere 191,2k aksjer på tirsdag etter at han samme dag opplyste om et kjøp på 500k aksjer. Ifølge mine beregninger er disse aksjene kjøpt på et snitt rett i overkant av 1,4 kroner pr. aksje.

For øvrig solgte ikke North Energy flere aksjer på tirsdag, slik at det ser ut som om deres salg begrenset seg til den millionen aksjer de solgte på mandag til forholdsvis god kurs.

Laber sluttkurs på 1,252 kroner på torsdag må tilskrives slapp børs og algoritmehandel.

4 Likes

Thor Medical ASA expands expertise and positions for growth with two experienced chemistry professionals

Thor Medical expands expertise and positions for growth with two experienced chemistry professionals

31 October 2023

Thor Medical ASA is an emerging supplier of naturally occurring radioactive alpha emitters for the global cancer therapy market. To position the company for successfully executing on its strategy, Thor Medical is pleased to announce the hiring of Astrid Liland and Thor Andre Karlsen to strengthen Thor Medical’s development capabilities.

Starting 1 January 2024, Astrid Liland (MSc Nuclear chemistry) will take the position as EHS manager. Astrid brings more than 20 years of experience in scientific environmental and nuclear chemistry, radiation protection,radioecology, and emergency preparedness from national, Nordic, and international projects.

She will assume all responsibilities related to radiation protection and safety, as well as managing relevant regulatory authorities. Astrid comes from the position as Head of preparedness and emergency at Directorate for Radiation Protection and Nuclear Safety (DSA).

  • With Astrid on board, we will have access to all competence necessary to establish both laboratories and production facilities in accordance with existing regulatory requirements, says Alf Bjørseth, CEO of Thor Medical ASA.

From 1 February 2024, Thor Andre Karlsen (MSc Environmental chemistry) will assume the position as process engineer in Thor Medical. Thor Andre comes from a position as process engineer at Ulefos and has previous experience from Jotun.

  • With his background in environmental chemistry, and safely and efficiently operating advanced production facilities, Thor Andre will play a key role in establishing and operating the pilot production facilities at Herøya, says Bjørseth.

Thor Medical will continue to develop its organization according to progress of the Company’s business plan and requirements.

5 Likes

Også denne nyheten (fra tirsdag etter børsens stengetid) er veldig relevant for Thor Medical:


-Dette er “good News” for Thor Medical. For hver studie som blir godkjent øker behovet for Alfaemittere. TM har som ambisjon å bli markedsledende. Innen 2-3 år vet vi om medisinene til Oncoinvent blir kommersialisert. Det spennende er at TM vil ha kunder world wide for salg av Thorium 228, kommenterer Jon Magne Asmyr i Aksjonærgruppen Thor Medical.

Og som en kuriositet er det verdt å nevne at ifølge aksjonærlistene oppdatert tirsdag kveld er tidligere nevnte Espen Teigland (Investornytt) allerede ute av “topp 50”. Så langsiktig var han… :smiley:

5 Likes