Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

The true key is patience and new fortunes will be created - and in the meantime you can freeze in hell :cold_face:

1 Like

HIGHLANDER

Det finnes ingen kjøpere av posten til NE. De må selge 15 millioner aksjer i markedet eller selge til Scatek. Sistnevnte vil ikke og har ikke behov for de aksjene.

AG vil åpenbart ikke ha med NE. Fra NORTH Energy er ikke dette noe annet en kortsiktig trade som gikk feil, og dermed ble langsiktig av to tidligere exit meglere som har masse problemer og diskusjoner rundt de pengene de mottar og har mottatt fra statens olje refusjonsordning.

Faktum er NE selger alt av aksjer om dagen for å skaffe mer kontanter.

NE må nødvendigvis vurdere alle bud under 70 øre. Det er ingen som vil kjøpe den posten om ikke rabatten er stor nok, og det er bedre å få 70 øre enn ingenting.

NE må vekk.
LS må vekk.

Kan hende at AG får støtte av Scatek om å skifte ut LS. Da er posten til NE verdiløs. Jeg tror faktisk at John Scatek vil la Ludvik gå på planken så det er helt unødvendig å blande inn aksjene til NE.

Spørsmålet er bare om JMA har baller til å kalle inn til GF allerede nå? Kan jo hende Roy gir JMA en plass som får han til å sitte rolig evt. Så fremskynder selskapet en emisjon som pulviriserer AG og JMA.

Emisjon kommer etter proof of concept på 7 - 8 NOK pr aksje.
Dette med forbehold at LS ryker ut og at man får inn noen med businessteft og kommersiell forståelse i daglig drift.
Utskillelsen av pipen viser hvor off den mannen er, eller Lady M som han kaller seg her inne :wink:

Har forumets kupper rett angående North Energy, hva tror forumet?

  • Ja, North er på vei ut
  • Nei, Eddie er her på oppdrag for NE
  • Usikker

0 stemmegivere

Du må la være å være så konspiratorisk.

Ingen som har aksjonærliste å legge ut, da ser vi hvem som har rett?

1 Like

NE har solgt ca 2-3 mill aksjer rundt 1,50-1,60
De har lettet seg i andre selskaper også bl.a SOFF

Om flertallet ønsker slutt på denne meningsmålingen så sletter jeg den, okå mister Engelsk?

Dongchali,
Inside information I am French ( don t tell anybody, :):): so I am very arrogant…:wink: by the way I speak 7 languages, Norsk også men jeg skriver litt dårlig derfor jeg liker best å skrive Engelsk….) , you don t need to, I will do it myself ( I have been inpulsive on that one) mes excuses cher Monsieur! Ønsker deg en fin dag !

The Observer,
«Dette med forbehold at LS ryker ut og at man får inn noen med businessteft og kommersiell forståelse i daglig drift.
Utskillelsen av pipen viser hvor off den mannen er “
110% with you on that one !..…

Du mener selskapet skal prises til 1.7-2 milliarder kr. FØR de skal hente penger, å før de har bygd fabrikk, å er klare til å starte produksjon?

Selskapet har allerede gjort 3x i markedsverdi siden sammenslåingen Ble presentert.
Med tanke på hva som har skjedd siden den gang, Ref sist børsmelding. Så kan man vel lure litt på hva det er som faktisk forsvarer prisingen på kr 240 millioner i dag :thinking:

4 Likes

O’key, jeg satte inn ett alternativ til for rettferd’s skyld :blush: Good to know what the forum believes , in the end it is all about what is trustworthy information. Not so much a fan of Hegnar forum tactic’s (tactiques d’arnaque):cowboy_hat_face:

En god dag ønskes din vei også😊

1 Like

Tusen hjertelig takk til deg, heia Norge!!!

Noen er på handletur

Siste handler

TID PRIS VOLUM
15:26:43 1,04 745 000

Noen som vet når siste frist for Q3 presentasjon? Finner ingen info om dette.

Hva har endret synet ditt rundt pipeline?

13 dager siden :

Korrekt, avskrevet for lenge siden, i alle fall i mitt hode.
Dette var bedre enn jeg hadde håpet på og så vidt jeg har skjønt det så er det Asia-markedet som er primærmarkedet for å få pipen utlisenisert.

Fremtiden for Thor Medical ligger heldigvis nå i ren industri med enkel input, fulle ordrebøker og solide motparter med 40 % margin på skattefrie inntekter opp til 2,3 mrd :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tenker dette er en gentlemens agreement.

Nano fikk lov til å bli med på fremtiden til et potensielt meget lønnsomt industriprosjekt. Dette kan gjenreise verdiene til mange aksjonærer.

Dette kunne Bjørseth og RHL kjørt på egen kjøl, men de så synergiene med et børsnotert skall og fremførbart underskudd. Uten den dealen hadde kursen vært 30 øre nå.

Nå får RHL muligheten til å skvise ut siste rest av pipen, og kommer det noe godt ut av det så er det mest bra for de tre som kjører showet, og så drypper det noe på Thor Medical.

Man får ikke i pose og sekk.
Jeg velger Thor Medical-dealen fremfor restverdien av pipe.

2 Likes

Dialog med blant annet medlemmer av AG om det som skjer unntatt fra offentligheten.

Det er en kar i selskapet som har altfor mange hatter på, han kler ikke noen av de godt og gjør svært dårlige beslutninger som viser mangel på kommersiell forståelse og fullstendig fravær av good company governance.

2 Likes

Nevnes det noe om Q3 presentasjonen?

Er det ikke børs reglement som presiserer at selskap på hovedlisten, må presentere hvert kvartal?

Eller har de fått aksept på halvårs, å helårs presentasjoner?

Neste rapport er februar 24.

Edit :: ( men IMO, svakt å ikke informere)

I desember 2016 fjernet Oslo Børs kravet om kvartalsrapportering for selskapene notert på Oslo Børs og Oslo Axess. Nye regler kom etter at Finansdepartementet 25. november 2016 hadde opphevet kravet om kvartalsrapportering i verdipapirforskriften for børsnoterte selskap, som en følge av justerte EU-regler. Dermed krever Børsen nå bare at selskapene rapporterer halvårsregnskap (senest 2 måneder etter 30. juni) og fullt årsregnskap (før utgangen av april). Børsen har i sin IR-anbefaling imidlertid anbefalt at selskapene rapporterer Q 1 og Q 3 som før, i henhold til IAS 34 (eller tilsvarende regnskapsprinsipp).

1 Like