Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Hva menes da med dette som står på deres hjemmeside ??

Proprietær, ren, pålitelig og kostnadseffektiv produksjonsprosess

Thor Medical har utviklet en pålitelig og miljøvennlig produksjonsteknologi for alfa-emittere, uavhengig av atomreaktorer og ladede partikkelakseleratorer.

3 Likes

Dunkel

Start å se på selskapets egne forklaringer og still deg spørsmålet om hvilken rekkefølge dette produksjonsanlegget skal levere en kostnadseffektiv og miljøvennelig produksjon av 228.

Det første som skal skje er at de bygger et lite produksjonsanlegg. Deretter skal de utføre et studie, det såkalte FEED studiet. Dette studiet skal danne grunnlaget for en endelig investeringsbeslutning i et kommersielt produksjonsanlegg.

Du henviser til selskapets hjemmesider og gir et inntrykk at TRMED har en ren, kostnadseffektiv, og miljøvennelig produksjonsteknologi. Du bruker selskapets hjemmeside for å legitimere at selskapet har en fungerende produksjonsprosess som en motvekt til mitt innlegg som stiller spørsmål ved produksjonsprosessen… kilde henvisningen din er en påstand om at selskapet har en industriell produksjonsprosess. Det er ikke sant. TRMED kan ikke garnatere at det fungerer industrielt. I tillegg påstår selskapet millarder av omsetning og enorme overskudd til tre ukjente kunder.

Om TRMED hadde hatt en produksjonsteknologi som fungerer industrielt ville det ikke vært nødvendig verken med en pilotfabrikk eller et FEED studie. TRMED kan ikke garantere at teknologien fungerer og de kjenner ikke yilden i utskillelsesprosessen industrielt. Dette har vært hovedproblemet i alle de metodene som har vært forsøkt både i forbindelse med tørrprosessering og de ulike kromatografi metodene.

Det er ikke nødvendigvis slik at TRMED ikke klarer å videreutvikle en produksjonsprosess som fungerer industrielt, men narrativet om at det faktisk fungerer i storskala er ikke riktig. Det stor avstand fra pilotfabrikken til et industrielt anlegg.

1 Like

Hoi Eddie…
Jeg må presisere at det er ikke jeg, som påstår noe i det jeg har skrevet over her.
Dette er klippet ut fra deres nettside.

Kjenner jeg får litt sånn flashback fra Nano tiden ( 2016) da du minner meg om en full Bergenser som hauset Nano opp i skyene til tider :slight_smile: Men du er i den motsatte skalaen har jeg en følelse av.

Lurer litt på hva du vil med innleggene dine her til stadighet ? :shushing_face:

2 Likes

Jeg omformulerte den setningen.

Du må gjerne kalle meg alt mulig, men helst ikke bergenser eller dansk. Da blir jeg fornærmet :grinning: det er ikke nødvendig å synke så dypt.

… som dansker må jeg bare sige, at en sådan udtalelse på et offentligt forum siger meget om din person.

2 Likes

Hvis man ser på kurs så er det åpenbart en sunn og naturlig skepsis til TRMED basert på historien allerede innbakt. Tror man skal stå opp ekstremt tidlig på morgenen for å skremme ned kurs hos de eksisterende aksjonærer , de har vært ute en vinternatt før for å si det sånn…

Når det gjelder teknologien er det selvfølgelig mange ubesvarte spørsmål, både blandt de som forsker på dette og ikke minst småforvirrede aksjonærer. Denne veien blir til mens man går for de involverte, håp på det beste men vær forberedt på det verste er ihvertfall min tilnærming.

Vil også gjenta at deal rundt patenter IKKE er grei og at dette må avklares snarest hvis jeg skal beholde tillit til det som skjer med pipe fra NANOV. Akkurat nå virker det som 2 leire møtes og fant en lur løsning til å berike seg selv på vegne av andre aksjonærer. En part fikk et selskap på børs med beleilig underskudd og en part fikk forskning, patenter ++ som det er brukt milliarder på for peanøtter . Det er ikke i selskapets interesse hvis dette stemmer og alle sider må belyses fra selskapet rundt dette asap.

9 Likes

A forum définition : “a meeting at which a subject can be discussed” , à forum without différent meanings loses it s purpose, this forum has been totally uninteresting in my point of view with all due respect to all of you ( how many of us has been censored …) ! If this forum is an “advertising” for Thor medical well no need for more informations and the forum will totally lose it s goal … I wish you all a very nice day and of course I would LOVE to see Thor Medical as successful as Norsk hydro has been in his top days but I find it very interesting to read other people meanings !!! You and a few others have already given your opinions ( definition: belief or conclusion held with confidence but not substantiated by positive knowledge or proof ) many times, I am grateful to all of you for sharing them ( included those with whom I disagree ……)

2 Likes

Well written, momo

1 Like

Enig i dette og i mangel av annen innsikt så er det lett ( ihvertfall fra mitt ståsted) å tro på det @eddieb skriver men undrer meg på hvorfor eddieb gidder å bruke så mye tid på TM når han ikke har tro på selskapet :thinking:

2 Likes

THANK YOU, KOSEDEG !!!
“Vil også gjenta at deal rundt patenter IKKE er grei og at dette må avklares snarest hvis jeg skal beholde tillit til det som skjer med pipe fra NANOV. Akkurat nå virker det som 2 leire møtes og fant en lur løsning til å berike seg selv på vegne av andre aksjonærer. En part fikk et selskap på børs med beleilig underskudd og en part fikk forskning, patenter ++ som det er brukt milliarder på for peanøtter . Det er ikke i selskapets interesse hvis dette stemmer og alle sider må belyses fra selskapet rundt dette asap.”
PLEASE CONCENTRATE ON THE IMPORTANT!

Er ikke denne produksjonsteknologien prototypofisert i samarbeid med UIO, eventuelt lokalisert på UIO, i en eller annen sammenheng? Forstod det vertfall sånn under presentasjonen før overtakelsen.

Edit:glem det, det var dette nasjonale senteret for nukleær forskning sammen med uio, nmbe og ife

I am sending you copie of my mail to Jon Asmyr and what I think about this agreement, To be honest with you, I have a very bad feeling «somebody « is insulting my intelligence!
I am as well writing a letter to Thor Medical CEO,
Hei Jon,
Haper det stär bra til med deg !
Vi er ikke alltid enig med hverandre men vi er sammen interesser !.. We are stuck med hverandre on that ship. :wink:
Hvis du trenger meg/ min aksjer du kan gjerne ta kontakt omgäende den agreement som er ikke som jeg forstär det par i dag, det jeg onsker (fra det jeg har lest du er ikke veldig fornoyd eller) og jeg tror ikke dette kan vare best losning for Thor Medical og flest aksjer eierene…this is a bad deal for us, the all process smell very bad to me!
Jeg er ikke interessert i smäll personlig konflikter og vi trenger hverandre for a ikke bli trykket pa !..So hvis vi kan samarbeide om konkret saker det er med glede.
Jeg onsker deg en fin kveld.

TRMED Aksjonærene har tapt nesten 300 hundre millioner kroner etter at Ludvik Sandnes overtok rollen som styreformann.

Den 28 juni godkjente generalforsamlingen kjøpet av TM og det ble valgt nytt styre. Sluttkursen var 2,285 pr aksje. Markedsverdien var 533 millioner kroner den dagen.

Den 13 desember, nesten seks mnd senere var sluttkursen 1,058. Aksjekursen har falt med mer enn 50% og markedsverdien er redusert til 247 mill.

Ludvik Sandnes, som den øverste ansvarlige og i kraft av å være styreleder, har øslet bort nesten 300 mill for aksjonærene og aksjekursen har falt mer enn 50%. For dette arbeidet har LS mottatt flere hundre tusen i kompensasjon både i kontanter og aksjer. Denne prestasjonen er Ludvig Sandnes helt alene om.

Sjefen AG, JMA klarte i det minste å få opp kursen fra rundt 1 krone til 2,285 på sine første 6 mnd, og ga aksjonærene mer enn en dobbling av verdien på aksjen. Resultatet mellom disse to hanene er forbløffende.

Ludvik Sandnes skryter på seg å ha vært både i Storebrand og Kredittkassen. Vi husker alle historien om Jan Erik Langangen i UNI Storebrand på 90 tallet. UNI Storebrand, svenske Skandia, danske Hafnia og finske Pohjola skulle fusjonere. Den svenske Skandia-sjefen avviste alliansetanken og UNI Storebrand tapte 3,9 milliarder kroner,

Ludvik Sandnes har ført opp Kredittkassen på sin erfaringsliste. Vi husker godt at Kreditkassen led store tap på slutten av 1980-tallet og begynnelsen av 1990-tallet, og som til slutt kulminerte i en alvorlig økonomisk krise i 1991. Kreditkassen var da teknisk konkurs, og staten gikk inn som eneeier.

Jeg mener å huske at Ludvik Sandnes ledet Nordic Nanovector i en lang periode som har påført eierne 2,6 mrd i tap. Det er ingen tvil om disse kjente navnene som Jan Erik Langangen, Tom Ruud og Roy Larsen blir flittig løftet opp for å la styrelederen skinne. Virkeligheten og tallene er mørke. Det ligger igjen spor av tapte formuer og kriser i alle hjørner. Jeg er litt usikker på om Ludvik Sandnes har lest sin egen bok om corporate governanse, eller om han faktisk har det må det ha vært for å ha unnskyldningene og forklaringene klare når andres formuer er tapt.

Paradokset er at JMA klarte å doble verdien på aksjen. TRMED startet med 40 mill friske millioner etter sammenslåingen, og de har sluttet å levere kvartalsoppdateringer. Med enkle regneferdigheter er det nærmere 25 millioner kroner igjen i kassa.

Enten kommer mer støtte fra forskningsrådet (neppe for de har allerede fått 10) eller så jobbes det febrilsk etter nye emisjonspenger. NORTH ENERGI har gitt opp og er i ferd med å selge ytterligere 15 millioner nye aksjer.

1 Like

Hva er det du prøver å si, at vi skal selge oss ut omgående og ta tapet vi har hatt så langt, fordi hele greia er et luftslott?

Nei, man burde bygge en book som løser ut North og Sandnes må ut.
Deretter kan dette bli meget bra!

2 Likes

What about the pipeline agreement? I am starting to raise in my head if the word “corruption” can be used ? In many countries we would start to think about that word, incredible to me! this secret agreement, it sound like a f……g rip off !

Sorry correction, I am very worried about what s going on regarding Thor Medical !

For the time being North energy is the least of my problems ! Sandnes we all due respect should take an happy retirement! In my humble point of view

Ludvik Sandnes is history within the next three months. This is the only way Alf and John will get piece, unless, JMA receives a big fat bonus to cover his losses.

Thats the key: hell will come and hell will leave with lost fortunes :slight_smile:

North har solgt noe på kurser rundt 1,55-1,6 ved et par anledninger. De er ikke selger på nåværende nivå.