Jon Magne Asmyr har postet dette innlegget på Aksjonærgruppens Facebook-side:
Jeg venter på en juridiske tilbakemelding på brevet vi ønsker å sende til TM ifm Nuclithera avtalen. Ingenting er sådes sendt frem ennå fra AG.
Jeg registrerer at Eddie Berglund i natt har lagt ut en avhandling på Tekinvestor som forsøker radbrekke DD prosessen ifm oppkjøpet av TM, setter spørsmålstegn ved TM sin teknologi og nå sist avtalen med Nuclithera.
Innspillet til Berglund er full av faktafeil og konspirasjonsteorier. Som nevnt tidligere er jeg er trygg på den DD prosessen som ble foretatt og de rådgiverne styret benyttet for å ivareta de faglige interessene på NN sin side. Jeg har fortsatt full tillit til Alf og hans prosjekt.
Det er tydelig at Berglund har brukt mye tid på å øke sin kompetanse innen radiunuclider, kromatografi og seperasjonprosesser. Blant de blinde er den eneøyde konge. Håper ikke AG sine medlemmer lar seg skremme til å selge. Hvorfor han benytter så mye tid på TM kan man bare spekulere i. Jeg tror han ser et stort potensiale i Thorium 228, men vil selvfølgelig ha lavest mulig inngang.
Når det er sagt stiller Berglund fornuftige spørsmål rundt TM sin teknologi og markedssituasjonen. Hans skepsis til avtalen med Nuclithera sammenfaller med mange av de tilbakemeldinger jeg har fått fra dere og mitt eget syn.
Jeg tenker det er bra det blir større engasjement rundt TM. Hver aksjonær som øker sin kompetanse og lufter sitt syn vil utfordre ledelsen i selskapet.
Jeg vil legge ut brevet til TM på gruppens Facebook side med en gang det er sendt styret og CEO.