Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

The accusations against Jostein Dahle are based on false assumptions,. You will be enlightend.

Thank you for increasing the level and diversity of the debate on this forum, Bien a vous

Vi er nok mer opplyste enn hva du setter pris på E, men jeg skal ikke stoppe noen fra å forsøke å sette seg selv i et bedre lys enn hva sannheten ville ha gjort.

Du lyktes ikke med å kastrere kursen når du prøvde å lage trøbbel i styrerommet.
Du kan kanskje klare å påvirke noen livredde aksjonærer til å selge deg aksjer nede mot krona i disse dager, men alle blir vi til slutt møtt med hva vi har bidratt med her i livet, så enhver får bare velge sin sti og agenda.
Å sko seg på andres frykt og bekymringer føles sikkert som en seier for noen så lenge man kan tjene noen prosenter på det.

Hører du har en godt alliert som også ønsker å få kursen ned, dere får jo bare kjøre på og håpe at ikke finanspressen tar tak i dere denne gangen også.

Å stille seg skeptisk til avtaler og fremtidig teknologi er helt legitimt, mye som kan gå galt i TrMed, det er er derfor kursen er der den er.

Men at salget av pipen tar bort evnen til å benytte fremført underskudd er 100 % vås fra ende til annen.
Jeg vet at du vet dette, men i boka di er åpenbart alle triks lov så lenge man kan riste litt i aksjonærtreet og få dumpet ned noen aksjer fra de som lar seg skremme av påstandene dine.

9 Likes

This kind of forum and debate have a “power” to increase or lower the price of a share? If you can authorize me a doubt, I will in that case be very doubtful, maybe for day trading but most of us are “stuck” long term with Thor Medical……Sorry your commentary does not make any sense to me and only “ sink “ the question deeper in the shade

1 Like

Tolker likt som deg. Det fremført undrskudd følger vel strengt tatt firmaet og ikke et produkt som vi snakker om her.

De har kun overført patenter med oppsjon på “share of wallet”. Men infoen rundt denne avtalen burde vært gitt til aksjonærer. Hemmelighold rundt dette er ikke bra. Det skaper kun unødig spekulasjoner som ødelegger kursen på ThorM.

Selvsagt kan det som skrives her påvirke kursen. Naivt å tro noe annet. Men graden det påvirker kan diskuteres.

1 Like

The mr. Observer

Du aner ikke hva du prater. Jeg protokollerte dette før jeg trakk meg og jeg sendte et varsel om det samme før jeg trakk meg fra styret. Du sprer løgner og du er feil informert.

Du burde faktisk si mindre og la være å lure flere folk til å kjøpe en verdiløs aksje. Du glemmer å fortelle i farten at MED, CRU, CNR, NEC og Viking Oil er konkurs. Viking Oil er selskapet som overtok Barenett Shale til slutt. Du løfter stadig opp den samme artikkelen hvor Fredly ble rasende. Forståelig nok, men bildet du forsøker å tegne stemmer ikke og det forandrer ikke det faktum at Viking er konkurs. Jeg mottok en 1,8 mill. Du burde være stille. Dette er noe du ikke vet noe om. Nei, du er ikke opplyst.

Felles for disse selskapene er at alle har aksjonærer som deg og dine. Nå har Nanovector lidd samme skjebne og du burde skamme deg istedet for å legge skylden på alle andre.

Jeg har heller ingen ønske om å få kursen ned. Dine antagelser er full av feil. Det er bedre kjøpe en aksje på 5 kroner som går til 50 enn å kjøpe en aksje som noteres på 1 krone og går i null. Men dette er noe du ikke forstår. Om 12 mnd vil det være minst 660 millioner aksjer utestående i Trmed.

Det er fullt mulig at AG går ut på nytt for å få endret avtalen med NucliThera, men det er bare støy. Scatek skal ha tak i de 40 mill til en nytt anlegg for å gjøre nye forsøk.

Du har tapt alle pengene dine, og din overdrevne tro på mine kommentarer påvirker kursen er tull fra ende til annen. Jeg forstår at virkeligheten har innhentet deg og har endret verdensbildet ditt. Det er sikker sårt og vondt, men skal du ha sympati kan du kjøpe deg en hund istedet for aksjer.

1 Like

Helt korrekt

Det er allerede gjort en utredning på anvendelse av det fremførbare underskuddet. Konklusjonen er at det ikke kan benyttes.

Hvor er den konklusjonen formidlet, du som er så opptatt av faktabasert info og redelighet?

Observer

Begynn å les i riktig kilder og ikke driv med synsing, og len deg på historiefortellinger fra pensjonisten og upresise og håpefulle antagelser fra helten din i AG.
Jeg kommer ikke til å hjelpe deg.

Fair enough, men du ønsker jo å hjelpe veldig mange andre på forumet som er i behov av tilgang til din kunnskap og viten.
Kan du ikke i det minste dele med disse linker til de riktige kildene, slik at de kan ta balanserte og gode beslutninger og lese seg opp til riktig forståelse?
Hvis motivet ditt er å spare mange tusen aksjonærer fra å gå i fella og tape sin penger, er det vel bryet verdt å hjelpe de med fakta?

Jeg lover å se en annen vei når du kildehenviser :innocent:

1 Like

Du og highlander kan klare dere på egenhånd. Vi vil ikke miste underholdning med dere to fargeklatter.

Men du kan høre om du kan få den fra Egberts…

Sånn for konteksten skyld for de som ønsker vite hva som har skjedd tidligere ift denne personen:

3 Likes

I motsetning til ved fusjoner og fisjoner kan underskudd til fremføring ikke videreføres av det overtakende selskap ved salg av “innmat” – dvs. dersom eiendelene og virksomheten i et selskap selges.
https://verdtavite.kpmg.no/frem-og-tilbakefoering-av-underskudd/

Som aksjonær i Thor Medical ser / ser jeg ikke behov for å få klart svar på konklusjonen om det fremførbare underskuddet.

  • Ønsker klart svar med kilde på dette
  • Jeg stoler på Eddie

0 stemmegivere

2 Likes

… lol, gæt hvem den ene stemme på Eddie kommer fra :wink:

Jon Magne Asmyr har postet dette innlegget på Aksjonærgruppens Facebook-side:

Jeg venter på en juridiske tilbakemelding på brevet vi ønsker å sende til TM ifm Nuclithera avtalen. Ingenting er sådes sendt frem ennå fra AG.

Jeg registrerer at Eddie Berglund i natt har lagt ut en avhandling på Tekinvestor som forsøker radbrekke DD prosessen ifm oppkjøpet av TM, setter spørsmålstegn ved TM sin teknologi og nå sist avtalen med Nuclithera.

Innspillet til Berglund er full av faktafeil og konspirasjonsteorier. Som nevnt tidligere er jeg er trygg på den DD prosessen som ble foretatt og de rådgiverne styret benyttet for å ivareta de faglige interessene på NN sin side. Jeg har fortsatt full tillit til Alf og hans prosjekt.

Det er tydelig at Berglund har brukt mye tid på å øke sin kompetanse innen radiunuclider, kromatografi og seperasjonprosesser. Blant de blinde er den eneøyde konge. Håper ikke AG sine medlemmer lar seg skremme til å selge. Hvorfor han benytter så mye tid på TM kan man bare spekulere i. Jeg tror han ser et stort potensiale i Thorium 228, men vil selvfølgelig ha lavest mulig inngang.

Når det er sagt stiller Berglund fornuftige spørsmål rundt TM sin teknologi og markedssituasjonen. Hans skepsis til avtalen med Nuclithera sammenfaller med mange av de tilbakemeldinger jeg har fått fra dere og mitt eget syn.

Jeg tenker det er bra det blir større engasjement rundt TM. Hver aksjonær som øker sin kompetanse og lufter sitt syn vil utfordre ledelsen i selskapet.

Jeg vil legge ut brevet til TM på gruppens Facebook side med en gang det er sendt styret og CEO.

5 Likes

Takket være Eddie Berglund blir det mindre formuesskatt å betale på aksjeverdien pr. 31.12.23. Hva det blir pr. 31.12.24 er en helt annen sak. :thinking:

Radiopharma er i sterk vekst. Pengene sitter løst og behovet for alfaemittere vil bli stort, så Thor Medical kan ha skutt gullfuglen…

Artikkelen peker blant annet på utfordringen med tilgang på radioisotoper samt halveringstid.

4 Likes

TRMED har ingen teknologi det er mulig å ta patent på.

Vi vet at bl.a Cerium fremstilles av monazitt (fosfat av sjeldne jordmetaller) eller toritt (silikat av sjeldne jordmetaller) etter at thorium er fjernet. Altså, etter at thoriumet er fjernet fremstilles Cerium (brukes bl.a til å polere glass).

Vanligvis foregår utskillingsprosessen av Cerium ved metallotermisk reduksjon av halogenidene med kalsium eller litium som reduksjonsmiddel, eller ved elektrolyse av det smeltede kloridet. Det er altså godt kjent at Cerium fremstilles i hovedsak ved elektrolyse av smeltet cerium-klorid. Det eksisterer derimot en alternativ fremstillingsmetode ved termokjemisk reduksjon av fluoridet eller kloridet med alkali- eller jordalkalimetaller ved ca. 1400 ºC. I prosessen fjernes thoriumet. Dette er nøkkelen.

Metallisk cerium ble første gang isolert i 1875 av amerikanske William Hillebrand og Thomas Norton. Forsøk på å redusere kloridet med kalium - en metode som ofte ble benyttet for å fremstille andre lantanoider - resulterte bare i et urent brunt pulver. Hillebrand og Norton fremstilte istedet metallet ved elektolyse av en kloridsmelte.

ReeTec er et av mange inkubator selskaper under Scatek paraplyen. ReeTec utvinner sjeldne jordmetaller på kjente utskillingsprinsipper. Mistanken om at TRMED har fått beskrevet utskillelsesprosessen av ReeTec eller gjort dette i tilknytning til virksomheten til ReeTec, er plausibelt. TRMED har ikke noe annet enn en kjent alternativ fremstillingsmetode ved termokjemisk reduksjon av fluoridet eller kloridet med alkali- eller jordalkalimetaller ved ca. 1400 ºC hvor thoriumet fjernes i prosessen. Dette er høyst sannsynlig forklaringen på hvorfor det ikke foreligger patenter på utskillelseprosessen.

Problemet med metoden er at man fanger opp for lite thorium og produksjonskostnadene blir for høye. Det er for lett å kopiere metoden (har vært brukt av andre tidligere) og det er heller ikke mulig å ta patent på dette prinsippet. RadT har imotsetning tatt patent på polyether for å fange thoriumet. TRMED har altså ingen unik teknologi som ikke kan kopieres av andre eller patenteres.

Dette er trolig forklaringen på hemmeligholdet og at TRMED står uten patenter.

1 Like