JMA fikk så og si ingen svar på spørsmålslisten sin.
Why ? did somebody expect an answer to this letter ( a good initiativ this letter by the way )
Sensitiv information for Nucli Thera, please respect!…
We are invited in april to kafé and donuts, cooool!…« les chiens aboient la caravane passe…»…
Ikke stor forskjell med NANOV, «hver gang de snakker», kursen går ned…The market is certainly very impress must be the « klovn drakter», ( -3 % i dag , good it could be worst….)Now after listening to this very “convincing” presentation , it is not a rabbit out of a hat it is a pink elefant I am waiting for !!! “ Lotto millionær er ikke som andre millionær ”…
KOPIERT FRA FB siden AG Thor Medical. Dersom, noen her inne kan lage en POLL, så hadde det vært fint.
Hva synes folk om dagens presentasjon?
TM fikk en uke på seg å besvare spørsmålene våre. Vi fikk svar på 3 av nesten 30 spørsmål, og det viktigste var utelatt ift Nuclithera avtalen. Brede bare gjentok det kjente, og svarer ikke på de konkrete spørsmålene våre rundt prosessen og det vi opplever som forfordeling av noen få aksjonærer. Det er også ufattelig at vi skal dele en Royalty med TM sine gamle aksjonærer når verdiene av CD37 var satt til NULL, og de tidligere aksjonærene til TM sa rett ut at de ikke var interessert i våre patenter. Det burde vært gitt ut tegningsretter med en minstetegning til NN sine gamle aksjonærer. Uten noe Royalty avtale til TM. AG burde som lovet vært inkludert i utformingen av Nuclithera avtalen. Prosessen oppleves som rigget, og personlig opplever jeg et skitten spill i kulissene. Jeg forstår godt at det spekuleres i konspirasjonsteorier. At Roy Larsen har avvist mitt ønske om dialog gjør ikke saken særlig mye bedre. Vårt krav er at NN sine tidligere aksjonærer får muligheten til å investere i Nuclithera på samme vilkår som dagens 3 eiere, samt at Royalty avtalen fjernes. Dersom vårt krav ikke innfris er vår eneste mulighet krav om granskning.
Videre ligger det ute mye dokumentasjon om dagens styreleder på Tekinvestor. Jeg besitter også erfaringer og dokumentasjon som ikke er forenelig med at vedkommende sitter som styreleder i Thor Medical ASA. Jeg har oversendt deler av denne informasjonen til største aksjonær. Jeg antar også at LS har utformet og drevet Nuclithera prosessen. Han har også endt opp i styret i Nuclithera. Vedkommende har i lang tid utvist forakt mot AG og representantene i AG sin arbeidsgruppen. Jeg har ikke tillt til LS som styreleder i den viktige prosessen TM nå skal inn i.
Spørsmålet er hva vi nå ønsker i AG.
-
Ønsker vi mer innflytelse og plass i styret i TM?
-
Bør vi kreve bytte av styreleder for å få ro i selskapet og foreslå en person som representerer alle aksjonærene?
-
Bør vi foreslå granskning på GF dersom Nuclithera ikke imøtekommer våre krav?
-
Hvor mange av dere ønsker å delta på et aksjonærmøte før GF slik TM har invitert til?
Jeg lager en poll som jeg ber dere besvare. Det er kun 6 uker til GF.
Til syvende og sist er det Scatec Innovation som bestemmer hva som kommer til å skje videre. De kontrollerer ikke Nuclithera, men kan påvirke. De kontrollerer heller ikke en granskningen. Vi trenger KUN 10% oppslutning for å få dette igjennom som benkeforslag på GF. Derfor er det viktig med fullmakter, helst elektroniske fullmakter slik jeg har fått de siste gangene. Der ligger vårt forhandlingskort. Jeg håper Scatec tar initiativ til dialog for å finne gode løsninger. Granskning bør være helt unødvendig da kravene våre ikke er urimelige.
Jeg er opptatt av nyanser. Det var positive ting med rapporten også. Jeg synes dagens rapport ga mer klarhet i planene til til TM, tidsestimat, og vi så en økning av capex til 500 millioner. Pengebruken er redusert og vil vare ut 2025. Viktigst, og det som forplikter, er de tydelige signalene til Sindre om teknologien de har utviklet, og hvordan de ser konkurrentene. Dersom de lykkes kan selskapet etter noen verdsettelse parametere være verdt 20 kr pr aksje for de planlagte 70 Gbk. Så kan man multiplisere dersom de skalerer opp. Et interessant poeng som ikke er løftet er pris pr bequerel TM har lagt til grunn. Jeg vet de har vært nøkterne, og blir de markedsledende og det blir manko på alfa emittere, så går prisen i været.
Selvfølgelig vil det komme flere aksjer underveis, men det utrykkes også at vi ila 2024 får en klarhet i hvordan vareprøvene mottas som igjen vil medføre at LOI`ene endres til faste avtaler. Det er en stor trigger i 2H 2024. Vi ønsker alle høyest mulig kurs når en emisjon settes i 2025. Alle utenom Eddieb
Mvh
Jon Magne
Er ikke aksjonær i noe av dette etter jeg tok tapet i NN.
Jeg sa tidlig den gang og gjentar det nå:
Se opp og vær forsiktig når det er masse røde flagg som er heist til topp rett foran nesetippen.
Her er det tydelig svært høy risiko og særdeles dårlig forretningsskikk med ledere som virker unnvikende, hemmelightsfulle og tydelig prøver å skjerme sine handlinger. En dårlig mix. Alle verdier fra gamle NN dager er forsvunnet.
@Eddieb belyser - på sin måte - hva alle burde unngå å kaste penger etter.
Lærte det dessverre på den verste måten, tapte ca 1,2 millioner kroner, minus skattefradrag da… og jeg er en vanlig arbeidsmann, har ikke sånne summer liggende å slenge akkurat. Mange har tapt mye mer, og vi har alle kun seg sjøl å skylde på, men hadde jeg hørt på, og sett faresignalene før, så ville jeg for min del spart hundretusener.
Følger ikke like mye med nå, da Nano og patentene er borte, men det er en god ide å være kritisk og grundig mtp all ifo om selskapet.
Ønsker alle lykke til
Hei Jon,
1/ vanskelig å svare uten å vite hvem
2/ ikke vanskelig å gjøre bedre, ja
3 / ja
4/ for what ? Totally unprofesional proposal per i dag
20 Nkr per aksje ? I hope your are not « Candide»
Hvis du trenger min fullmakt send meg en mail privat.
Trist nyhet om en gammel CEO.
Vedlagte mail ble sendt TM i dag…Vi avventer svar. Jeg antar TM ser på meg og AG som bråkebøtter som ikke gir selskapet ro.
Tvert imot så bruker vi tid på å sette oss inn i investeringen vår, bryr oss om selskapets utvikling og hva som har blitt og blir kommunisert. Dette er ikke “menighetens oppvigleri” som styreleder kaller oss og det vi driver med. Nei, dette er aktivt eieransvar, og våre initiativ utvikler selskapet og dets kommunikasjon. Når ikke selskapet fremstår tydelige og transparente, er det aksjonærenes plikt å stille spørsmål.
Hei Brede.
Det var skuffende seanse sist uke med svar på svært få av våre spørsmål.
Det var positivt innslag fra Sindre og ikke minst, det han sier forplikter ift deres teknologi og at konkurransesituasjonen er på et slikt nivå at dere ikke har reelle konkurrenter, at andre forsøk kun virker i lab. Det henvises også til søk hvor deres teknologi ikke kommer i konflikt med patenter. Radtran sin patent er det eneste som blir nevnt.
Det er problematisk når nettsøk fra aksjonærer i helgen avdekker følgende:
Eckert & Ziegler som leverandør via kjernekraftverk på samme nivå som Oakridge.
Oranomed er i gang å bygge fabrikk i Frankrike
https://www.oranomed.com/…/orano-med-lays-foundations…
https://www.oranomed.com/en/industrial-platform
AlphaTau har også patent på tilsvarende prosess.
Patent US20210128945A1
Hvordan forklarer dere dette og hvorfor har ikke disse konkurrentene blitt nevnt ift Freedom to operate? At Oranomed er i gang å bygge en fabrikk som etter sigende vil kunne dekke hele markedet er oppsiktsvekkende sett i lys av forrige ukes presentasjon.
Det er ikke unormalt med konkurranse. Det som er synd er at det igjen oppleves at ting blir holdt tilbake. Det forventes i det minste at dere informerer fult og helt om konkurransesituasjonen.
Fint om vi kan få et formelt svar på spørsmålene våre inkl det dere opplever at dere besvarte på presentasjonen forrige uke. Inkludert i dette de nye spørsmålene omfattet av denne mailen.
Mvh
Jon Magne Asmyr
Sindre Hassfjell holdt en sørgelig forestilling på ståttrende norsk-engelsk. Sindre Hassfjell bekreftet at det finnes ulike metoder og han fortalte ingenting markedet ikke visste fra før. JMA klarer allikvel å tillegge Sindre Hassfjell egenskaper han ikke har. Det er ingen grunn til å ha tillitt til Sindre Hassfjell sine forklaringer. Det er for mange logiske brister, bortforklaringer, usannheter og hemmelighold når TM og Sindre Hassfjell står sammen.
Radtran, OranoMed, AlphaThau og en rekke andre selskaper jobber med utskillelse av thorium 228 fra thorium 232. AlphaT bruker en protongenerator etter hva jeg husker, men uavhengig av metode(kjemisk, generator eller reaktor) er det mange tilbydere av thorium-228. TM er altså ikke alene verken som tilbyder eller teknologisk.
Felles for alle tilbyderne er at medisinkanditatene må bli godkjent før de får noen kunder. Det blir iallefall ingen butikk uten godkjente medisin kandidater, og blir ingen godkjent, slik som Betalutin, har TM ingen kunder heller. Det hjelper ikke med LOI og et FEED studiet fremover iallefall. Fartsdumpene står i kø.
Det er AlphaT som er nærmest en godkjennelse. En godkjennelse vil tidligst skje i andre halvår i 2024. Det spiller forsåvidt ingen rolle for TM da FEED studiet fortsatt ikke er ferdig når eventuelt den godkjennelsen kommer. TM har ingen produkter å levere på det tidspunktet Darth teknologien til AT godkjennes i så fall. AlphaT er derimot et ungt omstridt farmasøytisk fra Israel med base i USA, med prosjekter i Japan (først ut for godkjennelse) og en rekke andre steder. Selskapet er godt rigget for røverhistorier og man skal møte meldingene fra AT med en god porsjon skepsis. Men like barn leker best, men tilbake til kjernen I dette innlegget.
I tillegg til Radtran, OranoMed og AlphaThau vil Eckert & Ziegler i samarbeid med Bayer i Tyskland, og Oak Ridge i USA kunne levere Thorium 227/228. De to sist nevnte vil levere til en pris som er langt lavere enn hva ThorM har forespeilet seg. Påstanden om at Oak Ridge er i ferd med å avvikle levering av TH 228, ikke ønsker eller ikke har kapasistet til å levere Th-228 er ondsinnede rykter fra RL leieren. Det er forsåvidt riktig at reaktorer vil ha vedlikeholdsperioder, men det er ingen signaler om Th-228 er et produkt Oak Ridge skal fase ut eller ikke ønsker å levere til et sluttprodukt. Om så skulle være, står det andre klare for å overta i konkurranse med TM.
Faktum er TM gir et inntrykk at ingen andre kan levere Thorium 228, både teknologisk og at det ikke vil bygges flere reaktorer. Bygging av nye reaktorer vil da være altfor kostbart og at det vil ta for mange år. Faktum er at det tar 5-10 år å bygge modulære thorium kraftverk. India er verdens største på thorium forekomster og bygger kraftverk i samme tempo som Kina bygger kullkraftverk. Alle har kjennskap til AHWR programmet til India. Argumentasjonen til TM ledelsen og de motstridende forklaringene er helt hinsides.
Det er rett og slett løgn fra TM sin side og forklaringene er helt avkoblet fra virkeligheten. Det blir bygget thorium kraftverk, og tilgangen til råstoffet er uendelig. At det er vanskelig å fremstille nuklidene er en annen sak, men at TM på noen måte står alene som tilbyder er tull. At prosessen er miljøvennelig er vås. Det er ingenting med open pit gruver, salpetersyre og radioaktivitet som er miljøvennelig. Alt dette er farlig og potensielt skadelig. Alf håper vel på noen subsidier og støtteordninger når de legger på miljøstemplet.
TM sine forklaringer synes å være tuftet på antagelser og ikke kunnskap, vitner om fabrikerte forklaringer hvor de utelater relevante fakta. Essensen i dette er at tilgangen til råstoffet er ingen hindring og TM vil møte massiv konkurranse på markedet.
Dette bringer oss tilbake til at DD prosessen er mangelfull og at det ikke foreligger et grundig arbeid for investeringsbeslutning ved overtagelse av TM. Det betyr at forklaringene til TM ikke er imøtegått eller faglig vurdert.
Nordic Nanovector var en av tre partnere i utviklingen av TM teknologien i perioden 2018 til 2022. Forklaringene til TM er tuftet på fabrikerte forklaringer og unnlatelser. Styret i NANOV ville enkelt avslørt forklaringene med et enkelt google søk eller et spørsmål til Jostein Dahle om andre selskaper var i ferd med å utvikle tilsvarende teknologi. Svaret er ja, og som man ser, OranoMed er utelatt i forklaringene til TM.
Lederen i AG har tydeligvis begynt å lese og lære, men det er for sent, AG er oppløst om 6 mnd og aksjene har halvert seg i verdi. Husk at 50% av ThorM aksjonærene har en inngang i snitt på 13 øre.
Vi har begynt ferden mot 40 til 50 øre, og Sindre Hassfjell har fortsatt ikke kjøpt aksjer på 1 krone etter egne uttalelser, i et selskap som har angivelig en velfungerende teknologi med 50% margin og 650 mill i omsetning i 2040 jfr. Sluttrapporten til Forskningsrådet. TM og Sindre Hassfjell tror ikke engang på det de selv forteller aksjonærene. De er helt fraværende på aksjonærlisten. Om de ha et snev av troverdighet ville de kjøpt aksjer med begge hender for alt de har av midler.
Ikke mye positivt som skjer her for å si det forsiktig!
Pharmalogic leverer Pb 212. Listen er lang.
Den aktulle tekniske trend peger på 0,65 inden udgangen af H1, 2024, så ledelsen må hente et par kaniner op af hatten for at undgå, at kursen tangerer, eller redefinerer, all time low; personligt har jeg ingen tiltro til selskabet længere.
Har også solgt meg helt ut etter 7 år inne. Tap 625K. Blir langoddsen heretter:)
Vel vel, det er jo trist at du har mistet troen, men det jobbes febrilsk etter nye narrativer LS kan fore menigheten med.
Ludvik Sandnes kan neppe bruke JMA lenger som en nyttig idiot for å spre det glade budskap. JMA står såret tilbake i skammekroken og har brent alle broer. JMA blir høflig avvist og om 6 mnd er AG oppløst. Det er snart ingenting igjen av de gamle Nanovector aksjonærene.
Det er først når aksjen har halvert seg menigheten klarer å samle mot til å finne et lite halmstrå og bråke om, men det er bare å gi opp. Ludvik Sandnes og Roy Larsen tok rotta på en uerfaren og naiv JMA, og overtok 50 mill i cash med et pennestrøk. Småaksjonærene fikk som fortjent. Det var som når A-laget spiller mot lilleputtene. Det var ikke spennende engang. Slaget er tapt og det finansielle håndverket må ha vært noe av det dårligste som er utført ved OSE. Det som verre er at teknologien ikke er velprøvd og ThorM er ikke noe annet enn en lottokupong tuftet på håp og halv sannheter.
Sette pengene der det er håp og hvor ledelsen er troverdige. Følg med på tråden.
Jeg vil bare legge til at den indiske regjeringen har besluttet å bygge en av AHWR reaktor i en plan fra 2012 og da ble det foreslått å legge prototypen til Tarapur kjernekraftverket med sikte på at den kunne komme i drift i 2022. Status er riktignok at det arbeidet ikke er igangsatt har jeg lest, men om man ser på Barc.gov.in så virker det som om dette er i full gang. p, og som regjering skriver “Many test facilities have been established in various Divisions and Groups of BARC, wherein, extensive experiments have been conducted to conclusively validate the design and safety aspects of AHWR”
https://www.barc.gov.in/randd/ahwr.html
Det hindrer derimot heller ikke Kina og bygge en thorium-saltsmelte reaktor i utkanten av Gobi-ørkenen og de var igang september 2021. Den forskningsreaktoren gir strøm til 1000 hjem, og Kina er i ferd med å bygge ut et thorium-drevet kraftverk som kan produsere 373-megawatt innen 2030. Så India, Kina og ikke minst Australia vil henge med på kappløpet om reaktorer fra USA, Frankrike og England. Jeg ble forklart at Finland også var inne på tanken også, men uansett, det vil bli bygget modulære reaktorer i årene som kommer og thorium får vi tak i.
du må oversette.
Jeg er like dårlig i fransk som Sindre Hassfjell er i engelsk så her må du oversette, momo
jeg fant artikkelen, momo
en kjapp google oversettelse for de som ikke er de sterkeste i fransk
Orano Med planlegger en fabrikk på 100 millioner euro for å produsere bly-212 mot kreft
Det nukleærmedisinske datterselskapet til Orano-gruppen planlegger innen få år byggingen i Frankrike av en bly-212-fabrikk, en sjelden isotop som brukes i alfaterapibehandlinger, en innovativ teknologi for å behandle kreft. I Bessines-sur-Gartempe (Haute-Vienne) er Orano Med allerede i den førindustrielle fasen med utvidelser som nettopp er ferdigstilt.
Dette kan bli et av de store industrielle farmasøytiske prosjektene som kommer i Frankrike. Orano Med planlegger å bygge et bly-212-anlegg, en sjelden isotop som kan kombineres med bioteknologiske molekyler for å meget presist målrette og ødelegge svulster og tumorlesjoner. Investeringen vil være «i størrelsesorden 100 millioner euro» , puster Julien Dodet, administrerende direktør i Orano Med, for denne fremtidige industrielle etableringen kalt ATEF, for Advanced Thorium Extraction Facility. Noen detaljer er ennå ikke etablert, for eksempel tidsplanen.
Med ambisjonen om å sette de første behandlingene på markedet «i andre halvdel av dette tiåret» , bør fabrikken nødvendigvis bygges «før» , understreker Julien Dodet uten å spesifisere ytterligere. Når det gjelder plasseringen, er flere nettsteder i Frankrike i balansen. Den eneste på listen som allerede er i drift og som allerede er innenfor Orano-gruppen, er den i Bessines-sur-Gartempe, i Haute-Vienne, hvor utvidelsene til lead-212 pilot- og demonstrasjonsenheten ble offisielt innviet 21. juli .
Det er kanskje ikke så rart at TM forsøker å holde disse fabrikkene skjult for menigheten.
Thorium 228 er bare råstoffet. OranoMed kan vel få alt de trenger fra Solvay på samme linje som både RadT. De har allerede inngått en leveringsavtale.
det er for øvrig ikke bare RadT som får råstoffet sitt fra Solvay
Areva er på trappene. De har holdt på siden 2013 så at Alf og TM skal gå fra solpaneler med subsider til Thorium er mildt sagt mindre imponerende.