Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Her må det ryddes opp. Kom inn for å lese om Thor Medical, mens det bare er drittslenging. Shut it down folks…

5 Likes

Det er nesten umulig å skrive noe teknisk som stiller spørsmål ved teknologien før ChatGpt, min utdannelse osv blir dratt inn eller andre forhold som overhodet ikke har noe med selskapet å gjøre blir løftet opp. Helt latterlig. Selskapet kommer ikke til å svare på alle de spørsmålene AG har sendt inn. Det er så omfattende og de er tvunget til utsette og kjøpe seg tid så kanskje kritikken forsvinner med trusselen om granskning. Granskning kommer uansett aldri til å skje, men det er det bare AG som beslutter. Jeg har mine sterkeste tvil.

Konspirasjonsteoriene står JMA og LS for. Den beste ekspertisen i norge som stilte spørsmålene i dd prosessen ? Det er et legitimt spørsmål. Det var helt sikkert bare Roy Larsen. Eller hvem ivaretok den teknologiske kvalitetssikringen på vegne av Nordic Nanovector aksjonærene og de 50 mill som var igjen i kassa ?

Jeg snakker ikke om presentasjonen imorgen, men møtet vi er invitert med på om noen uker.

Styret i NN hadde rådgivere vi benyttet som grunnlag for våre beslutninger. Jeg innehar ingen doktorgrad i kjemi, og på den korte tiden vi hadde DD prosessen så rekker man verken ta brevkurs eller lese bøker. Man benytter ekspertise.

Det er 500 medlemmer av AG som ønsker svar på spørsmål som må komme fra TM, ikke meg. Vi har hatt 8 måneder på å fordype oss i fagfeltet. Med kunnskap kommer spørsmål. Du har vært med på å belyse kritikk mot teknologi og prosess. Jeg har ingen tidligere erfaring som styreleder på dette nivået og er ydmyk for at jeg kan ha vært naiv og blitt utnyttet. Derfor har jeg også tatt ansvaret ovenfor AG når jeg var ferdig med styreleder rollen. Det er å ta støyten og tåle belastning både fra TM som føler jeg er illojal som retter kritikk mot prosesser jeg selv har vært endel av, og nettroll som deg som forsøker latterliggjøre AG sine initiativ.

Jeg er trygg på at medlemmene i AG har satt pris på jobben jeg har gjort både i og utenfor styret sålangt.

5 Likes

Er teknologien og produksjonsprosess- og metoden beskrevet og kvalitetsikret i DD prosessen ? Var det andre enn Roy Larsen som har ettergått rapporten som ble levert forskningsrådet?

Hvorfor la du ut sluttrapporten fra forskningsrådet i forrige uke når du hevder at denne var gjennomgått i DD prosessen ? Det er helt åpenbart at du ikke kjente til inneholdet i rapporten. Denne informasjonen burde i det minste vært en del av dd prosessen. Det var den neppe, og istedet for å innrømme at du ikke kjente til dette så kaller du det en konspirasjonsteori. Det svaret gir seg selv og hva jeg selger eller ikke selger, hvilken utdannelse jeg har eller ikke har, er helt uten betydning for det arbeidet Ludvik Sandnes og styret i nordic Nanovector har gjennomført.

Du kan få låne boka av meg om du lover å lese den.

Det har åpenbart relevans hva din bakgrunn er når du forsøker fremstå på TI at du er en kyndig kjemiker og skremmer småaksjonærer til å selge aksjer. At du i tillegg har mindreverdighetskompleks er åpenbart når du gang etter gang svarer kritikk med slag under beltestedet mot alle som sier deg i mot.

Netter ned fra dette tullet du driver med. Orker ikke, men følte for å forsvare Observer når du IGJEN gikk langt over streken. Fortsetter du på samme vis mister du all troverdighet.

5 Likes

Utdrag INVESTTECH:

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 26. feb 2024

Thor Medical ASA viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal på mellomlang sikt.

Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 1.00 kroner og motstanden ved cirka 1.17 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. RSI divergerer positivt mot kursen, noe som indikerer mulighet for en reaksjon opp.

Beklager Eddie men troverdigheten din er lik null, selv om det er imponerende utredninger du har… hvor enn de måtte komme fra. Hvorfor er troverdigheten din slik? Pga av din historie og ingen vet hva mål og hensikt med dine innspill er… du vet det kanskje selv, kanskje dele det…

1 Like

Om du hadde kjent faktum, noe du ikke gjør og som jeg ikke deler med deg eller andre ennå, så tar jeg kommentaren din som et kompliment. Når tiden er inne vil narrativet ditt bli snudd på hodet.

Jeg er svært grundig, på godt og vondt. Du virker som en relativt oppegående fyr, men at du ikke ser at påstandsgrunnlaget ditt er feil er merkelig. På den ene siden får jeg skylden for at aksjekursen stuper og på den andre siden har jeg ingen troverdighet. Begge påstandene kan ikke være riktig samtidig. Det er altså flere som tror på salg av aksjen eller ikke kjøpe, enn på dere som anbefaler og hausser aksjen. NE selger aksjer og de blandt de største. Det betyr høy troverdighet så lenge aksjekursen faller.

Med tanke på Ludvik Sandnes og JMA, og all skittkasting så trenger vi ikke å gå lenger enn å lese epostene og tekstmeldingene som er sendt fra Ludvig Sandnes, både til meg og andre aksjonærer, hvor vi ser at Ludvik Sandnes omtaler JMA som profesjonell opprører og oppvigler, grådig arbeidsledig x -styreleder som bare er ute etter å øke sine egne styrehonorarer og ikke tenker på selskapets interesser. Aksjonærene omtales som menigheten med smiletegn bak. JMA var et enkelt bytte for Ludvik Sandnes, men det fritar verken LS eller JMA for de beslutningene som ble tatt.

2 Likes

Her er link til morgendagens presentasjon kl 0800.

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240228_3

TM har invitert AG til et aksjonærmøte før GF i april. Man kan tolke det på forskjellige måter.

4 Likes

SÅ DERE SLIPPER LETE I TRÅDEN…

AG Thor Medical, 22.02.2024

Aksjonærgruppen i Thor Medical, tidligere Nordic Nanovector har nesten 500 medlemmer på Facebook siden. Gruppen administreres av Jon Magne Asmyr, og har en arbeidsgruppe bestående av 6-8 personer. Blant topp 50 største eiere i Thor Medical er AG representert med ca halvparten. Med fullmakter er vi en betydelig stemme inn i selskapet. Arbeidsgruppen i AG har utarbeidet følgende spørsmål til kvartalspresentasjonen. Spørsmålene er kunngjort på sosiale medier i dag:

Thor Medical sin teknologi og utviklingsløp fra 2018-2024

1. Hva har skjedd av utvikling av teknologi fra søknaden til Forskningsrådet i 2018 til 2022?
  2. Hvilke personer har i nevnte periode arbeidet med prosjektet?
  3. Hvilken samarbeidspartner fra Australia var involvert i prosjektet?
  4. Oncoinvent var samarbeidspartner ifm prosjektet. Vi antar disse er en av selskapene det er skrevet LOI med. Var LOI med Oncoinvent allerede etablert ifm prosjektet?
  5. Kan dere utdype begrunnelsen for å ikke ta patent på teknologien. Vil dette bli vurdert? Vi ser det er forskjell på hva som har blitt uttalt i sluttrapporten til Forskningsrådet og ifm presentasjoner fra TM.
  6. Vi ønsker TM på en offisiell måte gjøre rede for DD prosessen med NN for å unngå spekulasjoner og brudd med taushetsbelagt informasjon. Ble sluttrapporten fra Forskningsrådet i sin helhet gjennomgått som del av DD prosessen? Hvem ivaretok de tekniske vurderingene på NN sin side?
  7. Ble det benyttet barium klorid eller barium sulfat i væskebadet i forbindelse med utvikling av utskillelsesprosessen av Ra 228 og Th228 under laboratorie forsøkene?
  8. Styret i Nanovector ble opplyst om at aksjonærene i TM hadde satset 2 MNOK og 9,2 MNOK i hhv 2017 og 2018.

A-Hvor mye av disse 11.2 MNOK var benyttet på det tidspunktet Sindre Hassfjell søkte om 9,9 mill i støtte hos Forskningsrådet med prosjektnummer 280291?

B-På hvilken måte er kapitalen på 11.2 MNOK anvendt? Spesifiser.

1. Det ble utbetalt hhv 3,1 mill, 3,3 mill, 2,6 og 0,9 i årene 2019, 2020, 2021 og 2022, tilsammen 9,9 mill fra Forskningsrådet. Hvor mye penger er brukt på forskning utover disse midlene i årene 2019, 2020, 2021 og 2022?
  2. Det ble foretatt en emisjon på MNOK 4 i 2023 og før salget av TM til Nanovector. Hva ble disse pengene benyttet til?
  3. Dr. Drera er tidligere ansatt i Scatec Energy. Selskapet til Dr. Drera heter RadTrans. RadTrans har tatt patent på en utskillelsesprosess basert på makrosyklisk polyether. Dette er en patentert teknologi i forbindelse med fremstilling av Ra228/Th228 fra th232 på en naturlig måte. TM og RT er to selskaper som baserer seg på kromatolog, men metodene er helt forskjellig. Dr. Drera har uttalt følgende i forbindelse med bruk av barium sulfat "The first is a recovery of Ra-228 from a Th-232 nitrate solution by coprecipitating radium by barium sulfate creating a barium-radium sulfate coprecipitate. While the proposed method does display good selectivity for radium, the specificity is very poor and producing high percentage yields are virtually impossible. The coprecipitation suffers from the low specificity of the reagent and thus requires repeated coprecipitations to even achieve a moderate and suboptimal yield”.

A-Er Thor Medical kjent med uttalelsen fra Dr Drera?

B-Og i så fall, når ble TM kjent med denne konklusjonen?

1. Det fremgår av “Thorium rapporten 2008” at "for å oppløse thoriumbasert brensel trengs en mindre mengde HF som må bufres med aluminiumnitrat. Fluoridens effekt på forglassingsprosessen av avfallet må avklares jfr. side 78, og i det som omtales som tørr-prosessering i rapporten er det skrevet følgende: Dette er en elektrokjemisk prosess hvor thorium blir separert fra blandingen av aktinider og fisjonsprodukter. En saltsmelte bestående av NaCl og KCl ved 1000 K brukes som transportmedium. Thorium blir oppsamlet på katoden og blir periodisk fjernet for videre prosessering. Edelmetall fisjonsprodukter (Zr, Mo, Ru, etc.) avsettes under anoden i elektrolysekaret. Aktiniene og sjeldne jordelementer av fisjonsproduktene forblir i saltsmelten. Dette saltet blir behandlet videre med elektrolytisk ekstraksjon. Dette er også en elektrokjemisk prosess som blir brukt for å bunnfelle aktiniene (tilstede som klorider) fra NaCl-KCl-smelten ved katoden i elektrolytten. Konklusjonen i denne rapporten er at “Denne teknologien er ennå ikke tilstrekkelig utviklet for å kunne bli benyttet i industriell skala”.

A-Vil Thor Medical måtte håndtere fluorider, klorider eller karbidkjerner?

B-Er det nødvendig for Thor Medical å håndtere en saltsmelte i et elektrolysebad av kalsium klorid under høy temperatur?

Forventninger FEED og investeringsbeslutning

1. Når forventer selskapet at FEED igangsettes og hva er tidsestimatet for FEED?
  2. Er videreutvikling av teknologien en del av FEED prosessen, eller mener selskapet at teknologien som er utviklet i småskala kun skal testes i storskala?
  3. Kan selskapet redegjøre i detalj for FEED prosessen og de tekniske utfordringene som vil være risikofaktorer.

Spørsmål knyttet til plan B dersom FEED ikke lykkes/tidsestimat ikke holder

1. Hvilken risiko ser selskapet at det underveis i FEED studien kan bli ift utsettelser pga at teknologien må videreutvikles? Hvordan ser selskapet at den økonomiske situasjonen blir løst i et slikt scenario?
  2. Hvilken plan har selskapet ift juridisk ettergå RadTran sin teknologi mtp CEO Radtran Dr. Drera, sin tilknytning til Thor Energy frem til 2018?
  3. Dersom FEED studien mislykkes, hvordan tenker selskapet benytte et børs skall og det fremførbare underskuddet som ligger i TM fra NNV tiden?

Spørsmål knyttet til Nuclithera avtalen

19. Hvorfor velger TM sitt styre å hemmeligholde vesentlige deler av avtaleforholdet mellom TM og Nuclithera?
20. Hvorfor er det kun 3 aksjonærer som er forfordelt som eiere av patentene, laberatoriet og fremleieavtale når intensjonen var at alle de gamle NNV aksjonærene skulle få ta del i det nyetablerte selskapet?
21. Hvorfor ble AG og tidligere styreledfer forbigått i prosessen med å finne en god modell for det nye selskapet? Det ble lovet fra sentrale aktører (Roy Larsen og John Andersen) at AG skulle inkluderes i dette arbeidet og sågar få styreplass. Resultatet er stor splid og usikkerhet blant aksjonærene som kunne vært unngått.
22. Hvorfor er TM en royalty motpart når NNV sine patenter ble satt til null ifm forhandlingene?
23. TM sine tidligere aksjonærer var ikke interessert i å bruke penger på patentene og det var ikke en del av forhandlingsgrunnlaget. Således er det uforståelig at halvparten av TM sine aksjonærer skal ha nytte av en eventuell fremtidig royalty. NNV via AG var interessert i å investere videre i patentene. Derfor ber AG styret forklare hvorfor dagens modell ble valgt når alternativet med tegningsretter til tidligere NNV aksjonærer med minste tegning over et visst nivå burde vært det åpenbare alternativet.
24. Ble det vurdert av hensyn til det fremførbare underskuddet å la det nye selskapet ligge som et datterselskap der TM ikke hadde trengt investere mer kapital, men la seg utvanne?
25. Vurderte selskapet i forkant å be om forhåndsuttalelse fra skatteetaten ift det fremførbare underskuddets plassering ved utskillelse av patentene i et nytt selskap? Dersom dette ikke kan benyttes i TM har denne muligheten gått tapt som en ressurs for Nuclithera.
26. Hva er status på Nuclithera avtalen. Er den juridisk bindende, eller kan den etterprøves/justeres?
27. AG har satt krav til innsyn i avtalen og at NNV sine tidligere aksjonærer får tegne seg i Nuclithera på samme vilkår som dagens 3 eiere. Roy Larsen har ikke ønsket å imøtekomme dette kravet så langt. Vil TM sitt styre og ledelse bistå til å finne en minnelig løsning så vi slipper krav om granskning på GF 11 april?

Mvh

Jon Magne Asmyr, på vegne av AG Thor Medical

4 Likes

Blir utrolig spennende å se hvordan de svarer for seg i morgen og evt skaper trygghet / usikkerhet for fremtiden. Veldig bra spm produsert av AG / JMA.

Kan godt hende at jeg må stille i klovnedrakt om et halvt års tid hvis dette går sideways, synes ikke den kommentaren var helt off fra mr B. Det er vel en snev av humoristisk undertone her, men om alle tåler det er en annen sak :wink:

1 Like

Alternativet er at jeg må låne drakta av deg og spise boka Thorium Energy for the World :grinning:

Thor Medical ASA reports 2023 results - current focus on establishing pilot plant

Så oppsummert:

Vår teknologi kommer til å virke, og det bedre enn konkurrentenes.
Vi kan scale det opp så mye vi ønsker.
Dette er vi veldig trygge på vil fungere kommersielt
Vi eier rettighetene til konkurrerende selskap og de har fått skriftlig varsel fra oss om at det vil følges opp juridisk ved behov.

1 Like

TM skrev følgende i 2023 "Så langt vi kjenner til er Thor Medical det eneste selskapet som har en prosess som leverer Thorium uten bruk av reaktor. TM skriver videre "Når det blir behov for større mengder Thorium 228 eller videre produkter fra henfallskjeden vil vår metode være den eneste som kan møte markedsbehovet. "

Sindre Hassfjell uttaler under presentasjonen idag at “barium brukes av OranoMed og RadT har sin patenterte teknologi”. Når ble TM kjent med at både oranoMed og RadT også har en teknologi??Begge utsagnene fra TM kan ikke være sanne .Ingen av disse selskapene bruker reaktor.
Det har ikke bare vært en elendig DD prosess, men TM svarer feilaktig på spørsmålet. Noen vil kalle det villedende og løgnaktig.

RadT har tilbakevist at TM har hatt noen gyldig krav i deres patent. TM har ikke tatt noen skritt for å forfølge kravet og RadT tok patent i 2019 om jeg husker riktig, mulig det var 2021.

På spørsmålet om hvem som er de største leverandørene av Th-228 til klinisk utvikling i dag, og hvor mange andre aktører kan det forventes kommer på markedet de neste 5 årene?

TM svarer at det ikke er sannsynlig at det blir bygget flere forskningsreaktorer globalt som vil levere Thorium , og at det bare er TM og at det ikke er hensiktsmessig å gå etter patentet til RadT. Men det er bare en sak, dr. Drera jobbet for Thor Energy på et annet energi prosjekt, og så da, da beskylder TM altså dr. Drera for tyveri av bedriftshemmeligheter som de ikke vil følge opp?

Oppsummert så svarer Sindre Hassfjell under presentasjoen at de kjenner til minst to andre selskaper som jobber med naturlig utvinnig. TM og de to andre har tre ulike teknologier som alle fungerer, men TM sin fungerer bedre. De lærdes strides. Sindre Hassfjell som har jobbet med Tb161 i 3 av 4 årene TM har jobbet med denne teknologien er eksperten og sannhetsvitne. . Kart og terreng stemmer ikke med vekslende forklaringer. Faktum er at det finnes flere selskaper som jobber med det samme, men det er åpenbart at begge utsagnene og forklaringene fra TM ikke kan være sann.

1 Like

De sa vel ganske klart at dette kan være aktuelt å følge opp og at det i så fall må skje i USA.
Det er dyre prosesser, så foreløpig har de startet med å varsle de skriftlig om hvem de mener eier opphavet til teknologien og at rettslige skritt vil kunne settes i gang dersom de forsøker å kommersialisere dette.

Så jeg oppfatter at de VIL kunne følge dette opp, men at de har ikke tatt det skrittet ennå.

Nei, de kommer ikke til å følge det opp. De anser det som unødvendig for de har valgt en helt annen metode, og for øvrig så har Dr. drera drevet RadT fra 2012 og jobbet med tilsvarende løsninger. Dr. D var engasjert i Thor Energy og ikke i Thor Medical. Dette blir bare påstand mot påstand, og så renner det ut i sanden.
At det er kostbart, ja, men med flere hundre millioner i angivelig overskudd så er vel det peanuts. Det er bare ikke sannferdig. Gå for patentet om du tror på egen historie, men det gjør de ikke.

Okey, men uten om det, klarte du å lese noe positivt ut av callen eller er dette fortsatt dømt til å gå i vifta?

1 Like

Sindre snakker som om de har en produksjonsmetode som fungerer i stor skala, men det stemmer ikke. De må teste mer. Forklaringene de har kommet med har forandret seg og Sindre Hassfjell har vært på SMARAGD prosjeket i 3 av 4 år når dette ble utviklet. Jeg tror Sindre Hassfjell lyver både om egen kompetanse og hva han faktisk har jobbet med. Det er mye som tyder på dette når vi ser på ordvalgene han bruker og hva TM har forklart og skrevet tidligere. Det er iallefall helt sikkert at han ikke jobbet med TM sin teknologi når han var på SMARAGD prosjektet i perioden 2019, 2020 og 2021. Dette som er så komplisert teknologi bør vel i det minste ikke være venstre håndsarbeid.

2 Likes

Det skal jeg komme tilbake til. Jeg fant et ord som ble brukt i presentasjonen som vil avsløre metoden om jeg husker rett. Skal sjekke en sak så skal jeg svare deg på det.

1 Like