Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

la meg snu på det.
Hvem bruker TH-232, TH-228 eller RA228 i kreftbehandling?? Ingen.

Du trenger 212, 224 eller 227 i kreftbehandlingen, og da må du ha en generator for å fremstille disse fra RA228.

Eller du kan få pb212 direkte fra OranoMed. Eller du kan sikkert få en av de 22 000 tønnene de har med renset Thorium-232 og gjøre utkillelseprossessen på egenhånd, og ende opp med Ra228.

OranoMed lager nødvendigvis RA228 før de fremstiller 212 eller så får du sende pasienten OranoMed å få det direkte. Har du snakket med Ludde nå og fått noen dusteideer?

1 Like

Jeg beklager, jeg mente ra224…

My bad.

Og nei, har ikke fått noen dusteideer.

1 Like

Gratulerer Eddieb, ny rekord?? 20 meld så langt i dag…Husk energitilførsel, mangfold i hverdagen og sosiale aktiviteter som gir ethvert menneske et meningsfylt liv. Mål og hensikt med alle innspillene dine er vel avklart eller…

1 Like

Pasienter får levert 212, 224 og 227 fra OranoMed direkte. OranoMed har allerede 22000 tønner med Th232 på lager og som kjent fremstilles nuklidene via henfallskjeden TH232 - RA 228 - TH228 osv. ned til 212

Det kan synes som om OranoMed klarer å dekke alt behovet i overskulig fremtid.

Nå er vel hovedmålet til OranoMed å levere 212pb til pharmaselskaper, de har en del assets i pipeline allerede.

Vet ikke hvor tidssensitivt det er med leveranser og slikt rundt dette - men det står jo svart på hvitt under deres industrielle plattform at de har lager nok til å levere.

Hvor lang tid går det i prosessen fra f.eks 228th til 224ra? Og hvor mye trenger man til f.eks en dose av ett eller annet?Man oppnår vel minimale mengder i utvinningsprosessen?

Th-228 henfaller via alfa-henfall til Ra-224 med en halveringstid på omtrent 1,91 år.

Det er ingen behandlinger som bruker TH228. Det er vel nuklidene 212, 224, 225 og 227 som er mest aktuelle…

Men mengden Ra-224 som kreves for en dose i kreftbehandling varierer vel avhengig av flere faktorer, inkludert type kreft, størrelse, stadium av sykdommen og pasientens helse. I sluttrapporten fra forskningsrådet forventer TM 0,4 mikrogram bq pr kilo og de mener å kunne oppnå en pris på 10-12000, i det området. Oak Ridge selger for en vesentlig lavere pris.

Jeg har tenkt på det spørsmålet ifm hvor mye thorium som må produseres. Det samme gjelder prisen TM forventer og hva de kan oppnå.

image

Dette gjelder AD, men det er forskjell fra hvilken type svulst, størrelse og pasient så jeg vet ikke om det er absolutt. Om dette blir godkjent, så er dette kanskje fremtiden for behandlingen av svulster. Det er visst bare 10 personer det er forsøkt på? Det blir noe uthulet med en så liten forsøksgruppe, men RA224 og Pb212 får mye oppmerksomhet.

Det blir iallefall helt sikkert ikke mangel på 224 og 212 i fremtiden knyttet til kliniske studier, og fungerer det vil Oak Ridge og OranoMed garantert trykke på gassen for å få dette på markedet.

Markedet har ikke særlig stor tillitt til at AlphaDart blir godkjent. Om det stemmer, så er det lenge til neste gang det står en medisinkandiat klar. Det blir en trang fødsel for LOI til Thor Medical, og når OranoMed og Oak Ridge pumper ut 212 og 224 på markedet blir det ikke mindre vanskelig for Thor Medical. Roy Larsen er ingen julenisse og betaler ikke dobbel pris. Oncoinvent vil også fortsette med å kjøpe fra Oak Ridge og sannsynligvis bytter de leverandør til OranoMed da dette er nærmere Oslo Univeritets sykehus.

Jeg må si jeg er litt småskuffet over AlphaDart teknologien. Det hadde vært veldig fint å få en god behandling for hudkreft.

Tja, monn om det ikke dukker opp resultater fra et norsk fase 2 studie i melanom nokså snart.

2 Likes

har du inntrykk av at jeg ikke følger med …:slight_smile: De skal igjennom et fase 3 studie også, men vi får se hvor stort det kliniske studiet blir.

Pb 212 har mange gode egenskaper. Det vet vi alle, men de store farmasiselskapene satser på Ac227 tror jeg og andre satser på Ra224.

Siter med følelsen at det greit jeg har tatt det store tapet i NANO/THOR (har en liten pott igjen som ligger nesten break even fortsatt). Men at jeg valgte å ikke investere i Ultimovacs samtidig var enda lurere…

3 Likes

Alt har vel vært bedre enn Nanovector og verre blir det fremover. Et klokt valg.

Det er ca 233 500 000 aksjer utestående. Rundt halvparten av disse er ikke omsettelig i markedet pga. lock up avtalen Nanovector gjorde med TM. Disse ca 117 millioner aksjene er fritt omsettelig om ca 16- 17 uker. Aksjonærene som kommer fra TM prosjektet har samlet investert 15,2 millioner kroner av egne penger. Denne delen av aksjonærgruppen har betalt 13 øre pr aksje. Det betyr at de har doblet pengene sine selv om aksjen går i 26 øre og markedet priser børsskallet til 60 millioner kroner. Om aksjen noteres på 52 øre har den delen av aksjonærmassen gjort fire gangeren på pengene sine osv.

Med alle de røde flaggene og fartdumpene som ligger foran TM, og en CTO Sindre Hassfjell, som minner om jostein dahl på mange måter, hjelper det lite med 80 årige Alf sine luftige drømmer. OranoMed gir full gass og kan levere 212 og 224 til alle som ønsker og betaler godt nok.

French engineers and companies have many years with wide experiences in the different fields of nuclear sciences… «Kinsarvik football klub against PSG …?»….??? Oranomed er ingenting å bevise, TM what s going on ? Is this going to end up as one of the biggest scandal in Norwegian stock market? That s my next question…

Ny publisering avklarer sannsynligvis årsaken til at Betalutin feilet

Betalutin fungerte bra i Kolstads tidlige Lymrit studie, men feilet i Paradigme-studien. I Paradigme-studien valgte man å gå mot de mot sykere, CD20/Rituximab-refraktære pasienter for å få godkjennelse fra fase 2. Nedenfor er en nylig publisert artikkel som sannsynligvis kan forklare årsaken til at Paradigme-studien feilet. Tungt stoff, men den er verdt å lese. Selv om artikkelen primært er om DLBCL og CD37-basert CAR-T, så er det tre viktige punkter:

1. CD20 og CD37 er IKKE uavhengige proteiner/signalveier slik premissene for Betalutinutprøvingen var.

2. Hos Rituximab-refraktære pasienter med lite CD20, reduseres også CD37 nivået vesentlig. Dette vil gi for lav stråledose fra Betalutin til tumor hos de sykeste pasientene.

3. Uten CD20 produserer cellene fortsatt CD37, men CD37 molekylet destrueres raskt i lysosymenes syrebad. CD37 nedbrytningen kan trolig reduseres ved å bruke en lysosym-inhibitor, f.eks. det lett tilgjengelig legemiddelet klorokin. (Selv om CAR-T mot CD37 fortsatt virker, behøver ikke det være tilfelle for Betalutin. Den lille Betalutinmengden som binder til kreftcellene, brytes raskt ned i lysosymene. CD37 restene og Lutetium sendes via exocytosis ut av cellene før beta-emitteringen.)

Det vil være interessant å prøve ut Betalutin med og uten Klorokin i noen Rituximab refraktære cellelinjer for hhv. DLBCL og Folikulært Lymfom. Hvis man ser store forskjeller med og uten klorokin, kan det kanskje åpne nye muligheter for Betalutin også mot de sykeste, CD20-refraktære pasientene.

Jeg er ikke ekspert på dette, så kommentar og korriger.

Artikkelen: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2023.12.06.570441v1 (Preprint server)

7 Likes

Uanset rapporten er der vel intet patent eller lign. tilbage i TM? (tidligere NANO) - og med dette ej heller noget potentiale?

1 Like

@ Mlande
Thank you, very interesting post ! Could it be one of the reasons why Nuclithera and the people behind it ( « the brains») are still aparently very interested in that technology ? , and aparently puting a lot of energy and strategy into an « ingen verdi prosjekt »….? I am now left with the following question , are those people that dumb? ….or maybe they know something I don t…?
As you say :

Det er jo veldig hyggelig for deg og de to andre lurifaksene som tusket til seg Betalutin og resten av innmaten i gamle Nordic Nanovector at det fortsatt er håp for Betalutin. Fikk dere det gratis, eller nesten gratis?

Selv om jeg ikke har aksjer her p.t. må jeg si at det er ganske freidig fra din side, nærmest provoserende, at du kommer her og diskuterer fremtiden til ditt selskap med nåværende og tidligere aksjonærer som i sum har tapt hundrevis av millioner på noe som du fikk en stor andel i for en slikk og ingenting.

Om du oppgir hva du/dere har betalt, og hva dere tenker å gi til de gamle Nordic Nanovector-aksjonærene om dere skulle lykkes, vil jeg vurdere å ta deg seriøst.

3 Likes

5 Likes

Spørgsmålet er nu om den nye CEO har gjort sin due diligence eller bliver luret, ganske som aktionærerne er blevet luret gang på gang tidligere, da NANO skiftede CEOs.

1 Like

Den overhalingen av Morten Lande er helt grunnløs, mr. Highlander.

Du kan takke deg selv og dine medsammensvorne at gjennomgangen av Paradigme studiet og cd 37 ikke ble gjennomført før patentene og prosjektdatene ble overført til NucliTherea. Morten Lande er en som har påstått at designet på studiet har vært feil hele veien. Morten Lande og Jostein Dahle var som katt og mus, og ingen glemmer Jostein Dahles utbrudd der han idiot erklærte Morten Lande på GF. I NutriThera dealen fulgte Morten Lande bare det han har trodd på hele veien. Du ville gjort det samme. Det gikk feil et helt annet sted og det bør snart gå opp for deg.

Eierskapet i NutriThera er som kjent m delt mellom Roy Larsen, Øyvind Bruland og Morten Lande hvor eierandelen fordeles med hhv 80%, 16% og 4%.

Roy Larsen har angivelig investert 1 mill for 80 %. Det har jeg skiftelig kilde på. Det betyr at Morten Lande har puttet inn 200 000 kroner for sine 16%, og Morten Bruland har investert 50 000 for sine 4%.

Jeg har derimot blitt fortalt at beløpene morten lande har investert ligger i størrelsesorden 3-400, men uansett så er dette småpenger om du priser NucliThera til 1,25 mill eller 2,5 mill. Neppe noe å bry seg om.

1 Like