Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Hei hgsd300,

Takk for interessen. Tapt null kroner.

Du får svar om ikke så lenge. Du får være litt tålmodig. En liten håndfull har stilt samme spørsmål, men ingen har så langt, spekulert seg til riktig svar. Du vil få svar, men det ligger noe frem i tid og tidligst rundt påsketider neste år. Om noen klarer å gjette seg frem til det skal jeg bekrefte det, men så langt har det vært skivebom. Det kan forsåvidt komme en stor emisjon før påske som gjør at det spørsmålet aldri vil være nødvendig å svare på også. Alle Nanovector aksjonærne vil bli tilnærmet radert ut. Det er nok det mest plausible og kanskje det beste som kan skje for både selskapet og aksjonærene.

En ledetråd “det ligger i formen”.

Ok. Venter i spenning :blush:

31. mai 2022, 08:31:33 - Carnegie inleder bevakning på Nordic Nanovector med behåll och riktkurs 11 norska kronor - BN

Carnegie inleder bevakning på Nordic Nanovector med behåll och riktkurs 11 norska kronor - BN

Finwire News

3. jun. 2022, 06:45:41 - Carnegie sänker riktkursen för Nordic Nanovector till 6,60 norska kronor (11), upprepar behåll - BN

Carnegie sänker riktkursen för Nordic Nanovector till 6,60 norska kronor (11), upprepar behåll - BN

Finwire News

22. jun. 2022, 11:42:46 - Carnegie sänker riktkursen för Nordic Nanovector till 3,70 norska kronor (6,60), upprepar behåll - BN

Carnegie sänker riktkursen för Nordic Nanovector till 3,70 norska kronor (6,60), upprepar behåll - BN

Finwire News

6. jul. 2022, 15:47:33 - Carnegie sänker riktkursen för Nordic Nanovector till 2,60 norska kronor (3,70), upprepar behåll - BN

Carnegie sänker riktkursen för Nordic Nanovector till 2,60 norska kronor (3,70), upprepar behåll - BN

CARNEGIE har tydeligvis aldri lært av sine feil, og har fortsatt ukritisk kastet ut positive analyser igjennom hele nedturen. Det er tydeligvis lov til å si hva som helst for å bremse et kursfall. Dette er skamløst og kunnskapsløst.

2024 Dagens åpning. Omsettes på 99 øre… Det er 1,5 år siden Ludvik Sandnes ble sittende med det øverste ansvaret etter å ha overtatt stafettpinnen fra JMA. Kursutviklingen har vært en katastrofe og ingen lys i tunnelen.

På et eller annet tidspunkt, kommer det alltid en melding, et møte eller hendelse som småaksjonærer og folk som AG lederen og hans menighet klarer å fyre opp under for å bremse børsfallet.

Felles for rykte sprederne er alltid en økonomi på halv snei og store urealiserte tap, aldri lest seg opp på noe som helst, men tror og håper, og fronter konspirasjonsteorier, muligheter som er urealistiske og knytter store kursbevegelser til enkelt personer. Kjøpsanbefalingene hagler fra menigheten som trofaste disipler med det formålet om å skaffe flere kjøpere og bremse kursfallet. Rulle egne tap over på andre. Kritiske røster og ubesvarte spørsmål blir feid under teppe og metodene for å stilne salgsanbefalingene ligner mer metoder som tilhører 1600-tallet, og hva Charles MacKay skrev i sin bok på 1800 tallet. Kunnskapsløshet og sykdommer florerte den gangen og det har ikke endret seg vesentlig blant aksjonærer grupper den dag i dag. Nye fordummende argumenter blir løftet opp og til sist raser det på med beskyldninger om hvorfor det går galt.

Thor Medical er et underkapitalisert prosjekt uten et verifisert utskillelses prosess. Franskmennene er verdensledende på nukleær medisin bl.a igjennom Orano Med med flere store fabrikker som produserer behandlings nuklidene fra th228. Franskmennene har en lang og stolt historie tilbake til Madam Curie, og vil selvsagt ikke samarbeide med en norsk julenisse som har snyltet på utviklings forsøk og som helt sikkert er foretatt av f.eks Areva Med tidligere. De kjenne utfallene. Kløften mellom Norge og France er stor og dyp.

Dette prosjektet med TrMed skulle aldri vært listet på hovedlisten ved Oslo Børs. Prosjektet er for ungt, lite og spekulativt og er et selskap som skulle vært listet på pinksheet listen i beste fall. Hovedvirksomheten er skilt ut, røverhistoriene florerer, og det er nesten uforståelig at Oslo Børs tillater at et slik selskap å være på hovedlisten. Går dette feil, bør Oslo Børs få seg en skikkelig bot av tilsynet og TrMed nedgradert til en annen liste. Det er kanskje på tide å gjøre tilsynet oppmerksom på hovedlistens kvalitet.

Kreft behandles nok på en mer sostifikert metode i fremtiden enn å begynne med å lage en sveitserost av Tellus, og lage 100 små doser av 0,4 milligram th228 fra en tonn th232.

Veldig spennende og om kanskje 10 år så sulter vi bare disse kreftcellene i stykker. Dette kan være en av alternativene som slår beina helt under TrMed.

1 Like

Det er slik kampen mot kreft kan beskrives. Hele 97 prosent av alle nye behandlinger mislykkes når de testes på mennesker. Nå har et amerikansk forskerteam funnet ut hvorfor

Om dette lykkes vil det endre hele behandlingsprosedyrene de neste 15 årene. Kreft blir kanskje som en forkjølelse.

1 Like

Så flott at du har funnet ut hvilke områder innen kreftbehandling som bør satses på og hvilke som bør avvikles👍🏻 Du kan jo vurdere å meldte dette mye bredere enn kun på TI.

3 Likes

Ja, ikke sant. Du tror kanskje at jeg tror på mine egne påstander også til enhver tid …lol.

Det eneste spennende som skjer i September er om Ludvik Sandes går på hue og ræva ut av Thor Medical Styret. Det hadde vært morro om JMA kommer på full fart inn igjen som representant for aksjonærgruppen. Det hadde vært noe.:slight_smile: Hjelpe meg, men det blir artig å se om Scatec fester grepet om pengebingen eller ikke. Det er forsåvidt ingen grunn til at John skal kaste bort mer penger på en Ludvik Sandnes om han ikke trenger en nyttig idiot til et eller annet. Noen må jo få skylda for at ting har gått sør, men det spiller egentlig ingen rolle om det er den ene eller andre glupingen som erstatter Sandnes til slutt. Caset er det samme.

Noen endringer vil nok skje utover. Det er nok mye broromanse mellom AG og Scatec om dagen. Kursutviklingen forteller alt om hvordan det har gått med Sandnes på toppen i 1,5 år nå. Det kunne jo ikke gått verre. Fullstendig katastrofe så langt med denne kursutviklingen. Sandnes burde jo egentlig bare trekke seg pga alder med en forklaring om at han vil være mer med barnebarna og trenger tid til å klikke gresset på Blommenholm. Det må være trist for Sandnes og gå i unåde med JMA på ryggen. Eller så er det trist å se at småaksjonær gruppen ikke lenger blir hørt med sytingen fra JMA.

Lite å holde på med i glassbransjen for tiden Eddieb…

Synes dette er en kjempetråd :popcorn::popcorn:

Eddie har mangen interessante innlegg, og foreløpig ingen som har klart å komme med noen gode motargumenter. Stort sett sure kommentarer på det han kommer med, men ingen argument som kan motbevise han.

3 Likes

Så rett until proven feil?

70% av innleggene er gjentagelser.

Ingen skal ta fra Eddie æren for arbeidet gjort rundt innleggene selv om formatet minner mye om GPT, men har jo nevnt tidligere at det ofte minner om en svertekampanje. Da blir det sikkert vanskelig for folk å se forbi drittsnakket.

2 Likes

Tja, jeg ser på det som underholding.

Men som sagt, ingen gode argumenter eller noe som kan motbevise noe av det han kommer med.

Er det feil at det trengs flere millioner med kapital for å få dette opp å gå? Hvor skal dette komme fra?

Er det feil at det faktisk er andre aktører som allerede kan levere tilsvarende produkter?

Er det feil at de kan levere billigere i forhold til hva Th. Medical kan levere til?

Hva er i såfall Th. Medical sin businesscase hvis dem ikke har produkt enda? og hvis det kommer vil være dyrere…

:joy::popcorn:

2 Likes

Spot on! “underholdning”.

Nå er det fjellet i det fine været. God helg.

Jeg velger tro på folk som Erik Sauar og Alf Bjørseth - som er viktige personer og med veldig god track record. Ja det kan gå tid - og det trengs penger - men konseptet har jeg tro på - de driver ikke med rør og prøver ikke å mislede markedet. Jeg er en av mange som har tapt på NANO - og ser dette som et lodd og krysser fingre. Hadde naturligvis vært bra med et velbegrunnet svar til BB. At ikke det kommer tolker jeg som at BBs mange negative innlegg og mye person fokusering - ikke tas på alvor.
God helg - den skal nytes

1 Like

Påstand fra TrMed Eksportlisens er søkt fra franske myndigheter og er under behandling.

Kommentar: Mitt spørsmål er om dette var I det hele tatt sant fordi Thor Medical fortalte dette for mer enn 1,5 år siden ? I så fall, hvorfor har ikke franske myndigheter innvilget export lisensen ennå ? Den norske import lisensen er markedet orientert om, men hvorfor kjenner vi ikke utfallet av søknaden til franskmennene? Kanskje det aldri faktisk var søkt og det er derfor godkjennelsen uteblir? Eller at Savoy som selger av Tr232 ikke vil selge til TrMed og det er derav ikke behov for noen fransk eksportlisens?? På en annen side, så kan det stilles spørsmål om hvorfor TrMed har behov for en export lisens når det er et fransk selskap som skal eksportere til Norge?

Påstand fra Thor Medical: TM benytter et helt annet materiale i sin prosess og har svært forskjellige separasjonsmekanismer

Kommentar: Jeg har selv spekulert i at TrMed benytter seg av en HPLC metode eller en kombinasjons metode av Ion - og væskeløsnings kromatogrofi hvor begge metodene er basert på en flertrinnsløsning. Det er fullt mulig det er feil, men det er heller ikke avgjørende. Se innlegg ovenfor med listen over ulike midler og metoder. Thor Medical hevder derimot at de bruker et helt forskjellig materiale enn polyether slik RadTrans benytter, men de har åpenbart ikke vurdert metodene til OranoMed gruppen (da franskmennene verken er nevnt eller som TrMed skriver, at de ikke kjenner til andre). Det er i det minste ikke troverdig at man ikke kjenner til OranoMed eller Arevea Med mv. Det nye fra TrMed er at de hevder at Orano Med ikke leverer tilstrekkelig renhet. Det er i det minste ikke sant.

Påstand fra Thor Medical: Thor Medical hevder at de er det eneste selskapet som har en prosess som leverer Thorium uten bruk av reaktor* og fortsetter med å fortelle at deres metode være den eneste som kan møte markedsbehovet.

Kommentar: Thor Medical har ingen verifisert metode de kan garantere fungerer I storskala produksjon og da vet de heller ikke om metoden de har vil være metoden som kan møte markedsbehovet. Det er en falsk påstand og egnet til å villede f.eks en ufaglært og mindre faglig flink JMA og resten av aksjonærgruppen som legger til grunn av at TrMed ledelsen og RL forteller den hele og fulle sannhet. Faktum er etter alle solemerker at Orano Med gruppen har en tilsvarende metode som allerede leverer th228 uten bruk av reaktor, og bygger fabrikker i veldig kort avstand fra sykehus som skal behandle kreft med pb212 og Ra224. Det står på websiden til Orano Med og påstanden fra Thor Medical fremstår som svært mistenksom.

Påstand fra Thor Medical: Vi er ikke kjent med at noe selskap har lykkes i å fremstille passende alfa-emittere uten bruk av reaktorer i dag"

Kommentar: Dette vitner om at Thor Medical ikke har en realistisk og full oversikt over konkurrenter og markedet, og tegner et bilde av markedssituasjonen og markedsbehovet som ikke stemmer med virkeligheten. Det er helt uten troverdighet at Thor Medical og forsåvidt ledelsen i Nordic Nanovector ikke hadde kunnskap om OranoMed gruppen. Det er bare et lite Google søk unna.

Påstand fra Thor Medical “TM er i ferd med å signere et «Letter of Intent» med Universitetet i Oslo angående radiofarmasi. TM vil her bli en ledende aktør i det planlagte Center for Radiopharmacy som blir et samarbeid mellom fysisk institutt, kjemisk institutt og farmasøytisk institutt ved Universitetet. I tillegg vil dette senteret bli støttet av Radiumhospitalets Forskningsstiftelse og Norges Forskningsråd”

Kommentar: Det er i høy grad pussig at en intensjonsavtale ikke er signert 1,5 år senere enn den ble nevnt og hvorfor har ikke selskapet kommet til en endelig avtale?

Essensen i dette er at generalforsamlingen har besluttet sammenslåing på falske premisser, og blitt ført bak lyset av ledelsen om de ikke lykkes med utviklingen av en storskala produksjonslinje. Går kursen opp er alt glemt, men om dette ender i et kurshavari, vil søksmålene hagle.

3 Likes

Jeg inviterer alle aksjonærer til konkursfest hos meg. (Merlin, Londonmannen og Spot On har reservert VIP plass)

Festen avsluttes med en symbolsk akt. Vi kaster alle våre aksjeporteføljer på bålet.

:tumbler_glass: :clinking_glasses:

5 Likes

Altså, for å være ærlig - det mest katastrofale som har skjedd med NANO er ansettelsen av manipulatoren og lystløgneren (italieneren) Luigi Costa. Vi ble lurt.

Konstant overestimering av selskapets evner. Ingen betydelige strategiske partnerskap (som han lovet). Horribel og mangelfull kommunikasjon. Forsinkelser og feilvurderinger. Mer italiensk kan det altså ikke bli.

Rest in peace ja…, men kan ikke utelukke sannheten av den grunn.

Angrer at jeg ikke deltok mer aktivt på NANOs generalforsamlinger tilbake i tid… gidder ikke å bruke tid på det nå med denne håpløse tilstanden til selskapet. Er vel ingen servering der heller. Hydro og Veidekke har alltid påsmurte grove baguetter… med nybakte wienerbrød og kanelboller. 10 forskjellige typer brus. Kaffe og te. Sjokolade.

Dette er et lost case. Kommer aldri til å gå noe bedre enn hva vi ser nå dessverre.

4 Likes

Mange med meg begynner bli lei det ensidige negative fokuset fra personer som kun synser, uten faglig kompetanse eller innsikt i selskapets fremdrift. Flere har etterlyst en motstemme. Seriøse aktører sitter ikke inne på Tekinvestor.

Berglund har tidvis vært underholdene og har fått skryt for engasjement. Dessverre har det tippet over for glassmesteren fra Stabæk. Det ensidige negative fokuset og bruk av kunstig intelligens, begynner å bli utmattende. Og med forsøk på å hevde at Radiofarmasi ikke har livets rett i fremtiden, så har i hvert fall mitt metningspunkt kommet. Det blir useriøst fra en person som overhode ikke har kunnskap og innsikt i dette fagfeltet.

Formålet til Berglund er åpenbart og gjentatt her inne av flere. Berglund kunne fint stilt sine kritiske spørsmål til selskapet. Det har han ikke gjort. Han vender og vrir på alt , og det kommer han sikkert til å gjøre med dette innlegget også, med narsissistisk tilnærming. Berglund er verdensmester, spyr ut konspirasjonsteorier, og tar selv aldri feil. Som han skriver og sier; “jeg er 100% sikker på at jeg har rett”! Han kan økonomi, men han kan ikke radiofarmasi, kjemi og er ingen industribygger.

Oranomed har selvfølgelig vært tema for DD. Men det har kommet mye informasjon fra det selskapet etter DD. Uansett er ikke Oranomed en direkte konkurrent da de ikke skal selge Thorium 228. Produksjonen de gjør in-house er tiltenkt egne medisin kandidater. Jeg tror ikke de har endret forretningside. Det kan selvfølgelig endre seg, men det vil være plass til flere aktører i dette markedet. Det viktige er å tidlig ta markedsandeler. Det tror jeg TM kommer til å gjøre.

På vegne av AG har jeg tett dialog med selskapet og har i sommer hatt flere møter med ledelse og største aksjonær Scatec Innovation. Piloten er i rute og vi snakker her om industrielle seriøse aktører som har lykkes med Scatec, REC, Norsk Titanium, Reetec og andre selskaper. Jeg har tillit til at teknologien virker og at fremdriften fortsetter. Vi går 6 veldig spennende måneder i møte hvor veldig mye kommer til å bli avklart ift suksessen til selskapet.

AG har ytret ønske om styreendring, og jeg tror og håper at en slik kommer ila høsten. Men ting må skje i riktig rekkefølge. Jeg har også ytret ønske om kapitalmarkedsdag etter at piloten er åpnet. Dette er også til vurdering. Mtp at hver krone skal gå til utvikling, så tar vi med oss matpakke Eriksens. AG trakter kaffe :wink:

Til dere som blir usikre av Berglunds mange innlegge så ber jeg dere puste med magen og la fornuften avgjøre hvor tilliten bør ligge. Ha en fin ettermiddag i regnværet.

8 Likes

JMA73 - takk for seriøst og informativt svar. Det var dette jeg etterlyste. ERIKSENS to innlegg regner jeg med er en ny BERGLUND variant.

1 Like

For noe sprøyt. Løfter og forhåpninger kan du leke med et annet sted.

Akkurat som når alle smilte bredt og åpnet champagneflaskene når 3P Biopharma-samarbeidet ble kunngjort.

HealthCap var også en seriøs industriell aktør. Hvis HealthCap kunne hjelpe Algeta til suksess, så må vel det samme skje med NANO.

Og jeg kaller det fortsatt for NANO fordi det er absolutt ingen rebranding som kan fjerne fiaskoen som dette selskapet er. Det er rett og slett motbydelig hvordan ledelsen har behandlet aksjonærene.

Jeg foreslar at vi holder føttene på bakken istedet.

1 Like

Har AG ansvaret for cateringen hos NANO sine forsamlinger? I så fall blir bare kaffe i overkant beskjedent. Får du ordnet opp i noe hvetebakst også? Slik at vi i det minste har noe å tygge på i mens ledelsen babler sin vei.

Kan du gi garanti på at kaffetrakeren er i stand? De er jo sløve som f… der borte. Tror vi stiller opp med termos.

2 Likes