Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Når kursen nå oppgis med 4 desimaler - vet ikke, mulig man bare bør ha seg vekk, for ikke å føle seg så dum…

Ser mer og mer ut som at vi aksjonærer står tilbake på ubrukelig mark etter hva som kan se ut som en brent jord taktikk fra ledelsen her.

Rett etter Paradigme feilet har de altså kuttet alle bånd til IFE som produserer Betalutin. De har igjen sagt opp sine ansatte. Dette var i sommer! (ref IFE).

Deretter har de kuttet beina av “alle” in-house som har hatt med Betalutin logistikk, produksjon og quality å gjøre (Disse har fått fortløpende likes på Linkedin av Malene etter de har flagget sine nye jobber de siste månedene. Altså de ble sagt opp tidlig i løpet. CMO er vekke og det finnes ingen COO.

I samme periode har Egget fortalt hvordan de sonderer alle muligheter, inkludert mulighetene til å ta pipen videre.

Problemet med det er at de kan jo ikke tilby noen å vurdere å ta Betalutin videre i f.eks. Archer/MZL når de samtidig har stengt alle dører for å kunne få det til.
Er jo ikke bare å ansette 10 stykker fra NAV, spre de rundt på flotte stillinger (gi noen en nøkkel til IFE maskinene) og så er de oppe og går igjen.

Det fornuftige ville vært å sette alt på hold, analysere hva som feilet i siste halvdel av Paradigme og så konkludert og tilbudt en vei videre utifra det. De valgte å brenne det ned. Og de tente på fort!
Nå er det ingen reelle alternativ, all kompetanse og produksjon er borte.

Hvorfor valgte de brent jord taktikken?
Hva er reelle alternativ nå?

Og som en nøtt - hvilke avtaler finnes det for videre eierskap og rettighetene til IP og hvor tar den veien i dette rotet?

11 Likes

Dette er jo en spennende tanke. Med nedskaleringen hos IFE viser de jo at driften er nært tilknyttet NNs aktivitet, og sannsynliggjør at North kan benytte seg av det fremførbare underskuddet. Ikke at North på kort sikt trenger et fremførbart underskudd, men det kan være greit å ha det i lomma hvis man på et senere tidspunkt skulle selge NNs portefølje til et større selskap.

Eller…?

Jeg mener siste rest av håp ligger i at Oncoinvent kan løpe videre med Alpha37-ballen. Der har man også er ok partner i OranoMed.

OranoMed sitter jo også på produksjonskapasitet i EU og US

1 Like

Er vel andre som driver utstrakt med lu177 ladede medikamenter, men blir vel feil å namedroppe de gitt dagens tilstand i selskapet.

Forøvrig er det en artig kuriositet at lutathera blir utprøvd i glioblastom nå om dagen. Tydelig at noen mener det kan være liv laga, når man har penger til det vertfall :slight_smile:

1 Like

Er det noen link mellom APim og Blue Wave?

Har ikke helt fulgt med i de siste dagers diskusjon.

1 Like

Har ikke funnet noen link mellom de nei annet enn at de jobber mot samme indikasjon.

APIM er “nye” Nano
Blue Wave er en oppsamling av gamle Nano ledere

Jostein er aktiv i dagens Nano og Blue Wave.
Hvor han ender opp etter fusjonen er det ingen som vet og ingen i Nano som vil si noe om.

noen som har tilgang til hele?

Jeg har følt meg dum lenge som ikke har solgt, men nå kaller jeg det “trass” og det føles litt bedre.

7 Likes

Ser det sitter en gjeng i styret, spørsmålet er vel om de har eierinteresser. Det har ikke jeg funnet ut, men det er vel trolig siden de utgjør mer enn halve styret?

@vegar_beider

har tanken slått deg at brent jord alternativer kan kommer av at samtalene hatt mellom styret og ledende ansatte(nå kun dahle) kanskje har endet med at Dahle selv ikke er motivert for å fortsette dette sirkuset?

Ser på en måte ikke hva som er plattformen å jobbe videre fra om styret, ledelsen og forskerteamet tar hatten å går om dette ikke går gjennom.

Det sagt - dette er så informasjonsmessig mangelfult, over så mange plan, over så lang tid - at her tror jeg Egberts havner i en lite kjekk problemstilling om alt skal ut i dagen…

Min grunn til å mene det er som følger uttalelsen ved interim opp mot uttalelsen nå i år. “We saw a drop-off in efficacy at interim” - likevel letter de på kriteriene og innrullerer sykere pasienter som skal behandles med det svakeste dosen… Jeg har ikke noe PHD, med mindre det er en slags degenererende mental tilstand, men jeg nekter å tro at f.eks Nieba/Dahle/Egberts eller de som hadde tilgang til disse resultatene IKKE visste hva de gjorde med et potensielt utfall ved readout… risk matrixen fikk jo plutselig hundre kolonner til ved å gjøre dette…

Skjønner at informasjon om dette hadde kompromittert hele studiet, men her hadde de en oppriktig god sjanse til å legge ned studiet. Aksjonærene hadde spart et par hundre mill på det…

Det sagt - blir spennende å se eventuelle AEs når FDA sitt HVELV deler data med det offentlige… Siden dette er kjempe-konfidensielt.

2 Likes

haha - hva er dette for noe vås?

Hvilken aksjonærbase er det de ønsker å nå ut til med dette? Skulle ikke eventuell info ut fra dette vært delt med aksjonærer og kanskje vært på plass FØR en fusjon blir lagt til grunn??

det høres ikke bra ut! veldig merkelig Jostein Dahle fortsatt er involvert i fusjonen, når han er involvert i et annet selskap som jobber med samme indikasjon.

For å svare på det:
Blue Wave Therapeutics AS eies av Blue Wave Therapeutics Gmbh som har disse som aksjonærer:

Costa, Luigi , Italian citizen, in Wollerau, shareholder and managing director, with individual signature, with 72 shares of CHF 100.00 each [ previously: with 144 shares of CHF 100.00 each ];
Renoldi, Marco Graziano , Italian national, in Zug, partner, without signing authority, with 72 shares of CHF 100.00 each.
Dahle, Paul Karsten , Norwegian citizen, in Alvadsnes (NO), partner, without authority to sign, with 4 shares of CHF 100.00 each;
Savi, Luca , Italian citizen, in Westport (US), partner, without authority to sign, with 10 ordinary shares of CHF 100.00 each;
BARBO CONSULTING AS (913 530 519), in Oslo (NO), shareholder, with 5 shares of CHF 100.00 each;
EGENTLIG BLODIG ALVOR AS (917 362 300), in Torvastad (NO), shareholder, with 6 ordinary shares of CHF 100.00 each;
EIK HOLDINGS AS (918 295 275), in Jar (NO), shareholder, with 10 ordinary shares of CHF 100.00 each;
FUNDZY AS (922 411 506), in Fornebu (NO), shareholder, with 5 ordinary shares of CHF 100.00 each.
Sereni, Luca , Italian national, in Reggio Emilia (IT), shareholder and CEO, with individual signature, with 72 shares of CHF 100.00 each [ previously: with 40 shares of CHF 100.00 each ];
Dahle, Jostein , Norwegian citizen, in Bekkestua (NO), partner and managing director, with individual signature, with 84 shares of CHF 100.00 each [ previously: with 40 shares of CHF 100.00 each ];
Dornish, John Michael , American citizen, in Bekkestua (NO), partner and managing director, without authority to sign, with 100 shares of CHF 100.00 each [ previously: with 40 shares of CHF 100.00 each ].

5 Likes

Ja, BGBIO har en 20 pas stor investigator drevet studie på Glioblastom som pågår på Johns Hopkins. Forventer readout i april neste år så får vel høre om det om ikke alt for lenge.

Har ingen oversikt, men vil tro at det er en stor pipeline internasjonalt på glioblastom, men behovet er stor og jo flere som utvikler medikament, jo bedre for pasientene.

Før eller etter siste emisjon - det er spørsmålet… Sier med Shakespeare, “something’s rotten in the state of Denmark”. Jeg tror ikke på noen stor plan om å slakte nano for å gå videre med andre selskaper og høyere eierandeler, men hvor lenge de har visst at Paradigme lå an til å skuffe stort, begynner jeg å lure på. De MÅ ha sett dette ved interim, på tross av hva Bizzari sa. De må også ha skjønt det og hørt rykter fra behandlere om at virkningen ikke var som håpet på hos de som ble innrullert.

1 Like

The plot thickens.

GSA har ikke latt seg skvise en eneste gang, og nå er shorten på 1 624 775 aksjer, 1.4% av selskapet…

Godt å se at noen tjener penger på NANOV.

1 Like

De har sett det på interim. Men de kunne ikke kommentere “drop off in efficacy” hvis det fortsatt var over det som var gjengs for godkjenning (at the time), samt det hadde drept studiet… At mosunetuzumab kom å satte ny standard er jo også et argument for at rekruttering i seg selv var grunn nok til å legge ned studiet mye tidligere.

De valgte å fortsette - selv med å inkludere svakere pasienter samt de som hadde gjennomgått SCT behandling og laveste dose. At least we did not compromise safety!

Jo det er jo viktig i seg selv, men saltvannsløsning har jo også utmerket safety. Det er i hvert fall billigere.