Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Hva er det som mangler, for at dere med god innsikt og forståelse av Biotech. Skal kunne anse Mergen med APIM som akseptabel?

-Hvilket dele forhold?

  • samt hva er egentlig cash beholdningen i foreslått Merge? Er det kun 115 millioner, eller har APIM ytterligere kapital?

-Å hvordan tror dere kursen vill gå, om selskapet kommer med en positiv news flow etter Mergen var gjort?

-Er det en potensiell oppside trigger i ATX101 studien? Skal de levere noe data snart?

Per 2021 ser det ut til at Bluewave Theraputics AS (norske datterselskap) er et “skall” i påvente av å bli fylt opp med “noe”. Selskapet stiftet i august 2021. Skal bli spennende å se hvem dette “noe” er, straks fusjonen i nano er over. Tipper vi på JD?

1 Like

Ikke at jeg har så mye å slå i bordet med, men det vil være kun én forklaring som jeg vil slå meg til ro med og til en viss grad ikke føle meg lurt av hele selskapet: At CD37 av en eller annen grunn har mistet sin “magic bullet” effekt og ikke lenger er relevant. Mister man CD37, mister man hele nano - pipen og alt, og er det det som har skjedd så er det fair enough ikke så mange muligheter. Og da er det også logisk at man ser seg om etter partnere med andre virkestoffer, både for nano og dets forskningsledelse.

Det første vi trenger er å vite hva som er igjen på branntomta etter nano:

1: Hvorfor feilet Paradigme? Var det populasjonen, konkurrentene eller selve teknologien?
2: Skyldes svikten at CD37 ikke lenger er relevant?

Skyldes det medisinen i seg selv - og at CD37 har mistet sin virkning - kan man konkludere med at hele nano er dødt og de kan slå det sammen med ei burgersjappe på Toten for min del, da er det ikke håp.

Er det fremdeles liv i medisinen og CD37 fremdeles virker, så ville jeg anta at det også er verdier igjen i resten av pipe’en (MZL, Archer, Humalutin) og da er bytteforholdet med APIM (kanskje) helt på viddene. Da vil man kunne selge teknologien eller evt. fortsette utviklingen på andre områder enn Betalutin.

Men når man leser det man leser om IFE som har sagt opp ti ansatte pga. nano, at det ser ut som om Jostein Dahle er på vei over i nystartet selskap, etc. etc., så tror jeg burgersjappa er det mest sannsynlige. Det ser ut som de har avskrevet hele teknologien rundt Lutetium og CD37. Og i så fall er vel bytteforholdet OK, kanskje.

4 Likes

Takk for svar.

Har du gjort deg en formening om APIM sin pipe?

Vis foreslått Merge er det som blir, å vis man sier. At pipen til Nano virker mindre lovende en tidligere antatt.

Tror du kursen kan få seg et løft etter Mergen er realitet?

Eller fremstår pipen til APIM som lite attraktiv å investere i, for eventuelle nye investorer?

Med dagens kurs, havner vel Mcap på ish 470 millioner.

cash beholdningen er vel ikke opplyst enda?

CD37 er på ingen måte dødt og er fortsatt et kjempe aktuelt mål på modne b-celler!

Men er det noen som per i dag har klart å verifisere CD37 som target?

Hva legger du i å verifisere target - godkjent medikament og fullført fase 3?

Jepp

Nå får vi (forhåpentligvis) høre mer i morgen, men for meg virker det som om “alt” som har med Lu177 og CD37 er økset av nano, de går kun videre med den pre-kliniske delen av pipe’en. Nå er Humalutin forsåvidt en del av pre-klinisk så sånn sett lever CD37 kanskje videre, men hvorfor er kombinasjonsbehandling helt dødt? Hva med de sub-populasjonene i Paradigme - tilsvarende Lymrit-populasjonen - som har effekt?

Det er dette jeg gjerne vil ha et svar på som aksjonær, for å kunne evaluere evt. restverdi.

2 Likes

Hodet på spikeren er nok det du treffer med innlegget ditt!

1 Like

Eller kanskje fingeren som holder spikeren. Får lyst til å gråte uansett.

2 Likes

Disclaimer: Jeg er en gammel aksjonær, så jeg tar utgangspunkt i det. Når vi sier at bytteforholdet er på trynet for oss gamle nano-aksjonærer, sier vi jo samtidig at det er en god deal for eksisterende APIM-aksjonærer og også nye aksjonærer i Nordic Apimvector. Så det er klart, har du 99 øre og kjøper en aksje i dag, kan det være en god deal. Men jeg vet ikke.

1 Like

Tror du det er sannsynlig at markedet priser nytt selskap til 450mill på børs ? :thinking:

Eller, det blir jo 580 selvsagt. Kan jo ikke glemme verdien nano drar med…

p.s litt ironi her.

Det høres mye ut, enig i det.

En viktig ting jeg vil se etter i morgen:

Hvor lang tid etter fusjon vil behovet for en ny emisjon oppstå?

Den fremtidige drømmepipen de sikkert ønsker å presentere i morgen bør komme med en prislapp, runway og plan for finansiering.

Er Alpha37 og Oranomed med i denne planen og de kan overbevise om at det er liv i dette så er jeg litt på hell.

2 Likes

Vel - kanskje ikke helt :grinning_face_with_smiling_eyes:

Er et relativt nytt target i forhold til f.eks cd20 når det kommer til NHL såvidt jeg vet.

Det er iallefall en del kliniske studier rundt det, i tidlig stadier(fase 2) vel å merke.

Inven2 solgte vel sitt cd37 car ut på lisens for ikke så lenge siden, så interessen er der :wink:

1 Like

Det brennes vel ingen broer om fusjonen blir nedstemt på kommende generalforsamling og styret blir kastet/ nytt styre velges. Det er jo muligheter for et nytt styre å sjekke ut mulighetene for så å inngå i en fusjon hvis det ikke finnes andre alternativer. Dette er vel så lukrativt for APIM at de ikke vil si nei selv på et noe senere tidspunkt.

5 Likes

Opprøret burde vel eventuelt ha fokus på å bedere fordelingen i avtalen nå.
Kontra at man skal starte prosessen helt fra scratch.

Sendte selv en Mail til Malene, med forespørsel om det kunne være aktuelt å fremforhandle en bedere avtale, siden APIM befinner seg på kontoret hennes i disse dager.
Tviler på den mailen har noe for seg.
Men hvem vett. Alt tyder på at APIM er interessert i få til denne fusjonen.
Å de må nok innfinne seg i at dagens fordeling ikke er særlig attraktiv for dagens nano aksjonærer.

1 Like

Noen spørsmål for APIM management i morgen, til inspirasjon.

Hvordan har man kommet til verdsettelsen av APIM? Hva konkret er gjort for å avgjøre pris og hvem har APIM brukt som rådgivere? Fremgår kun Schjødt fra pressemeldingen (se under) så derfor spørsmål.

Har APIM finansiering for å kjøre neste fase av kliniske studier eller om det er planlagt å reise ytterligere penger? Hvis mer penger skal reises, når er dette planlagt? Hvor mye er allerede committert av eksisterende APIM aksjonærer på nåværende tidspunkt og hvor mye skal reises over børs?

Om man har noen form for klinisk effektsignal av ATX-101 fra fase 1/2 studien og hvordan er legemidlet er tiltenkt å bli brukt i klinisk praksis med såpass kort halveringstid?

Har APIM noen andre substanser i sin pipeline enn ATX-101 og hvordan er disse evt forskjellige fra ATX-101?

Hva er IP situasjonen til ATX-101? Hvor lang patenttid er det igjen på composition of matter patentet på ATX? Hvordan er avtalen mellom ATX og NTNU? Royalties? Milestones?

Hvor mange faste fulltidsansatte har APIM nå og hvordan er dette ment å oppskaleres?

Hva ligger nåværende lederlønninger i APIM på? Er det tysk/sveitsisk nivå eller NN nivå?

Greit å bli litt bedre kjent med APIM

16 Likes