Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Og dagen etter har NSV Invest solgt 1,2 mill

1 Like

Jepp, ser Roth dumper ytterligere,
Men hey, hvem hadde ikke gjort det?

Var det ikke knappe 14 mill totalt, som var investert i Thor før Mergen?

Om man regner litt, så satt Roth på 13.62% av aksje posten i Thor ( før Merge)

Hvilket gir en total investering på 1.906.000.- gitt at invest beløpet var 14Mill

Etter Merge, satt Roth med nær 16 millioner akjser i Thor Medical.

Hvilket nå i skrivende stund tilsvarer 54 mill i papir verdi.

Grei avkasting på 1.9 mill. Vil nå jeg si.

Hvorfor bli sittende til Emisjonen :sweat_smile::sweat_smile:

4 Likes

Banksjef Walter Gode Gude har hele sikkert en god råd…« over skyen, himmel er allltid blå, en million her og en million der, blir fort 2 millioner av det…Nei, det blir ingen skam å snu ….» Det vare en gang Norsk humor vare «best» !… :joy:

3 Likes

Tror dere at Thor medical kommer til å ha offentlig informasjoner om varen de produserer per i dag holder nok renhetsgrad / kvalitet for de nevnte medisinsk behandlinger som trenger en veldig høy kvalitet produkt ?
Kanskje den informasjon kunne øke betydelig interessen for dette selskapet.
Kan de nevnte kontraktene ha en klausul om dette?…

Posetiv info om gruven i Sør-Africa

https://m.engineeringnews.co.za/article/mine-coming-out-of-care-and-maintenance-2024-12-06

2 Likes

Er det noe link mellom Thor og denne gruven?

@Macken_123 Thor Medical signs Memorandum of Understanding for feedstock supply and technology cooperation

Thor Medical ASA: Contemplated private placement and retail offer via PrimaryBid

4 Likes

Kort frist, stenger kl.2100. Personlig er jeg litt glad jeg tømte mine opprinnelige Nanoaksjer på den siste peaken. (AI Oppsummerer):

Thor Medical planlegger å hente inn rundt 150 millioner NOK gjennom:

1. En rettet emisjon mot profesjonelle/institusjonelle investorer (hovedemisjonen)
  2. Et PrimaryBid-tilbud på opptil 2.5 millioner EUR for småinvestorer
  3. En mulig reparasjonsemisjon senere for eksisterende aksjonærer

Kursen er satt til 2.50 NOK per aksje.

Deltakelse:

• I hovedemisjonen: Minimum EUR 100,000 (ca NOK 1.14 millioner) - kun for profesjonelle investorer
  • I PrimaryBid: Åpent for alle private investorer i Norge, Sverige, Danmark og Finland
  • Eventuell reparasjonsemisjon: For eksisterende aksjonærer som ikke fikk delta i hovedemisjonen

Utvanningen vil avhenge av hvor mange nye aksjer som utstedes, men med 150 millioner NOK til kurs 2.50 snakker vi om ca 60 millioner nye aksjer. Selskapet oppgir ikke totalt antall aksjer så jeg kan ikke beregne nøyaktig utvanningsprosent.

Fra et aksjonærperspektiv er dette en blandet nyhet: Positivt:

• Finansiering sikrer utvikling av AlphaOne-anlegget
  • Flere store innsidere deltar (ledelse og storaksjonærer)
  • PrimaryBid gir mulighet for småinvestorer å delta
  • Mulig reparasjonsemisjon kommer senere

Negativt:

• Betydelig utvanning for de som ikke kan/vil delta
  • Høy minimumssum i hovedemisjonen
  • Eksisterende aksjonærer får ikke fortrinnsrett

Alt i alt fremstår dette som en emisjon som er mer tilrettelagt for nye investorer enn eksisterende småaksjonærer, selv om PrimaryBid og en mulig reparasjonsemisjon demper dette noe.

4 Likes

Aksjekursen har ligget å surfet rett under, å rett over kr 1.- i lang lang tid.

Om de nå lykkes å hente disse pengene på kr 2.5.-

Samt lykkes med videre utvikling/drift.

Må jeg få påpeke at dette var ganske ryddig utført av ledelsen :+1:t4:

( så vel lenge mørkt ut, mtp å få hentet kr på annet en øre nivå)

5 Likes

Enig. Ingenting å utsette på forretningsmodellen., og alt handler til syvende og sist om de lykkes eller ei.

2 Likes

Bjørseth m/fam legger 31mill på bordet. Er jo litt det.

3 Likes

Vow det var litt av en emisjon

Pokker, så ikke meldingen før nå, men kursen vil kanskje falle ned mot tegningskurs i morgen, så da går det kanskje greit likevel å få et lite lodd.

30% rabatt var mye. Kunne de ikke får denne satt på 3 kr eller 2,90?

Boken lokket kl 2000. Visstnok flere ganger overtegnet. Masse kjente investorer har vist interesse, men betydelig avskjært i tildelingen.
Kan bety stor interesse nå som usikkerheten rundt emisjon er borte.

Det må gis rabatt for å få med eksterne som har kapasitet til å sitte long og løfte dette ved Alpha 2. Hvor mye kursen faller imorgen er ikke godt å si, men tror et fall blir kortvarig mtp potensialet som nå ligger i selskapet.

2,50 er fantastisk sett opp mot hva kursen var for kun et par måneder siden. Virkelig godt jobbet av managment i høst. Jeg har gitt de honør ikveld på vegne av AG.

Nå kan newsflow og analyser bygge dette caset sten for sten uten videre usikkerhet rundt det finansielle. Fabrikken og oppstart er nå fullfinansiert til cash posetiv!!!

Brede stiller på Hegnar tv med oppsummering kl 0850!!!

https://tv.finansavisen.no/nb/browse/borsmorgen

5 Likes

Thor Medical ASA: Disclosure of large shareholding - share lending

Thor Medical ASA: Allocation of shares to primary insiders and their close associates in the Private Placement

Thor Medical ASA: Key information relating to potential subsequent offering

Thor Medical ASA: Private placement successfully completed