@ Georges
Med ref. til i dag artikkel i e24, personlig jeg tror det er bare en journalist som har ikke gjort sin " hjemme lekser"…
For å vare herlig Jeg vet ikke hva som kjer men Jeg synes prisen for den aksje er overraskende lav hvis vi ser på de siste nyhetene fra selskapet.
I mitt syn, den type artikkel som i dag , som "feil informerer " er ikke særlig kurs drivende. Jeg er veldig overrasket at det er fortsatt ikke korrigert/ oppdatert!
Tenkte ikke på artikkelen. Mente hvordan prisen er blitt presset ned igjen idag på børsen.
Sell on news?
Ordlyden?
Thor Medical har hentet 200 mill i emisjon og fått 90 mill i lån og har working cap garantier. De har stor buffer og vil kunne holde dette gående selv med noe forsinkelser. Skremselspropaganda fra shortere her inne er bare å se bort ifra. De ønsker kun å kjøpe billige aksjer fordi aksjen er volativ.
Så en FUN fact som selskapet i liten grad har kommunisert. Fabrikken bygges nemlig i mange moduler/enheter. Det er totalen av antall moduler som gir 15000 doser etter 3 år, og mot 25000 doser år 5 og 40000 mot år 10. Det betyr at man mest sannsynlig kan begynne å mate de første modulene med Th232 mens andre bygges. De vil da kunne bruke de første modulene til kalibrere kolonnene og seperasjonsprosessene så det blir tilsvarende som i piloten. Modul etter modul på 4000 kvm. Ergo er det en mulighet for at Thor M har en særdeles positiv nyhet til oss underveis i byggeprosessen.
Jeg har ellers fått mange hendvendelser idag vedrørende en skuffende børsdag etter en strålende melding. Dette er faktisk 3 gangen det skjer. Advancell/vareprøve, lån innovasjon Norge og nå FID. Det er ikke til å tro at vi er nede ved emisjonskurs…MEN
Selskapet har åpenbart blitt en tradingfavoritt. Det er det vi lurer av. Fra 1 kr til 4,90, ned til 2,50, opp til 3,70, ned til emisjon 2,50, ned til 1,90 og opp til 3 kr ila dagen før den dumpes til dagens sluttkurs.
Dette vil stabilisere seg med nye meldinger og analyser, samt noen større eiere på vei inn.
Managment er strålende, og har levert alt sålangt på tid og budsjett. Emisjonspengene, lån og bankgarantier VIL holde til selskapet er cash positiv. Det er tatt god buffer og selskapet takler eventuelle utsettelser som ikke er langvarige. Og de tjener penger allerede fra piloten. Jeg er ganske sikker på at det kommer meldinger på feedstock og nye kundeavtaler ila kort tid.
Så kjøp på dumpene og plasser aksjene i velvet. Jeg tror dette vil bli en særdeles god reise for alle aksjonærer.
“Leveraging Thor Medical’s
self-scaling proprietary production process AlphaCycle”
Proprietær betyr at prosessen beskyttet gjennom opphavsrett, patenter eller andre juridiske mekanismer. Hvilke av disse beskyttelsene har trmed?
-
Hvilken/hvem sin skremselspropaganda siker du til?
-
Kan aksjen shortes? Ifølge Nordnet er ikke det mulig (er det andre hus som tillater det?)
Fra Pareto:
Hemmelighold, som også er en propritær måte.
Innovasjon Norge? Det øker den selv-justifiserende linkingen.
Hvis det er tilfelle, ville det vært ryddigere å omtale det som hemmelig metode. Proprietær vil for de fleste bety noe med juridisk forankring.
Propritær programvare betyr egenutviklet, ikke hyllevare.
Det er nett troll både her inne, dog mindre, men spsielt på Hegnar og Nordnet. Det siste har jeg bare hørt. Følger ikke med der.
Jeg tror den kan shortes i noen meglerhus ja. Pareto og flere. Men man kan jo også sjekke shortregisterer.
Faktum er at Thor M tjener penger allerede idag og Alpha One skal tjene godt på å levere til forskning med 50 % marginer på dosepris 16000. 15000 doser år 3, 25000 doser år 5. 40000 doser ved full kapasitet mot år 10. Det er Alpha Two og Alpha Globalsom vil skape de skyhøye multiplene når disse etter guiding står klar innen samme tidsperiode.
I det minste bør markedet prise selskapet på 15000 doser og 240 mill inntjening. I et vekstselskap vil man kunne forsvare 10 X inntjening når potensialet er så mye større. Halver det til prising på 50% margin og vi er fortsatt over 4 kr. Og det er kun basert på Alpha One og inntjening om 3 år med 15000 doser. Ikke 1 mill doser som kan bli realiteten ifølge selskapet innen 10 år!!
Dette var da litt vel ensidig skrevet da, fabrikken er jo ikke oppe å går enda.
Selskapet tjener ikke penger pdd, men det har salgsinntekter. De er påfallende små, likeså positivt såpass tidlig.
Disse tusenvis av doser skal faktisk selges før man får inntektene. Samt å love ‘skyhøye’ multipler er vel litt på kanten. De er markedet som står for, og krever at selskapet leverer substans. Hadde vært en moro øvelse å sjekke hvor mange doser som kreves levert til dagens kliniske studier. F.eks oncoinvents randomiserte studie fase 2b krever 96 doser med radspherin, som bruker radium-224 som er i nedfallskjeden til thorium-228.
Og ja, TAT er i vinden, men sikkert lurt å legge til grunn mottakerene av denne informasjonen. Flere av de skjønte ikke hvorfor kursen ikke gikk når meldingen om investeringsbeslutning forelå, selv om den hadde gått mye dagene i forveien. Det er tydelig at det er flere som ikke har mye kjennskap til verken børs eller selskapet som eier denne aksjen.
Samt hadde det vært pre-committed mye kjøp hadde selskapet gjerne ønsket å bygge større fabrikk from the get go? Ikke vet jeg.
Sikkert lurt å legge ved noen disclaimere når man har en stor skare som følger en større aksjonær. Er mange sider som burde belyses.
Det sagt gjør du en fantastisk jobb for småaksjonærene i selskapet @JMA73
Takk. Jeg belyser kun selskapets egne tall og offentlig informasjon som motvekt til trollere. Det er igrunn enkelt å regne på caset, og det skaper om ikke annet langsiktig trygghet for småaksjonærene. Men du har rett i en ting. Jeg bør sikkert nevne riskfaktor litt bedre. Ting kan jo gå galt underveis både ift logistikk, ingeniøring og eksterne faktorer som tollkrig Trump og ny pandemi.
Jeg håper det snart kommer en proff analyse fra Dnb/Carnegie. Vi har ventet altfor lenge. Nå etter FID må de komme på banen. Når de klarer å regne på Oncoinvent, så bør det være vel så enkelt å regne på Thor Medical
[quote=“hybrid, post:5061, topic:35268”]
"Dette var da litt vel ensidig skrevet da, fabrikken er jo ikke oppe å går enda.
Selskapet tjener ikke penger pdd, men det har salgsinntekter. De er påfallende små, likeså positivt såpass tidlig.
Disse tusenvis av doser skal faktisk selges før man får inntektene. Samt å love ‘skyhøye’ multipler er vel litt på kanten. De er markedet som står for, og krever at selskapet leverer substans. Hadde vært en moro øvelse å sjekke hvor mange doser som kreves levert til dagens kliniske studier. F.eks oncoinvents randomiserte studie fase 2b krever 96 doser med radspherin, som bruker radium-224 som er i nedfallskjeden til thorium-228.
Og ja, TAT er i vinden, men sikkert lurt å legge til grunn mottakerene av denne informasjonen. Flere av de skjønte ikke hvorfor kursen ikke gikk når meldingen om investeringsbeslutning forelå, selv om den hadde gått mye dagene i forveien. Det er tydelig at det er flere som ikke har mye kjennskap til verken børs eller selskapet som eier denne aksjen.
Samt hadde det vært pre-committed mye kjøp hadde selskapet gjerne ønsket å bygge større fabrikk from the get go? Ikke vet jeg.
[/quote]"
BEST INNLEGG JEG HAR LEST PÅ LENGE! Med denne innlegg har du forklart mye om kursen per i dag, synes jeg…Takk for det!
Joda, men det hadde absolutt ingenting med kursen å gjøre.
Bare det at multipler i markedet er avhengig av sykt mange faktorer, og at kapasitet ikke er det samme som solgte enheter. Det sagt, jeg tviler på at det bygges på måfå, det hadde blitt for dumt. Jeg har tro på at dette kan bli en suksesshistorie som JMA nevner, bare at det burde baseres på litt måtehold, vertfall I de tidene vi er i nå.
En ting er sikkert, TAT er I vinden. Uten tvil! Så markedet de sikter seg inn på eksisterer i beste velgående.
@ Hybrid
- Det er sikkert!
- Personlig jeg tror det " jeg ser"…Og selvfølgelig jeg håper på en kjempe suksesshistorie for us, for Norge og for pasientene som har en sterk behov for god medisiner siden vi produserer en av de hoved " ingredienser" for disse "hopefully " nye generasjon av medisiner.
- 110 % enig med deg.
Jeg ønsker deg en fin kveld i Norge…
Hvor stor markedsandel har bly ift. de andre grunnstoffene?