Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Se her ja, etter noen beroligende ord fra @JMA73 så viser Thor en positiv utvikling :crossed_fingers::dizzy:

2 Likes

Oppkjøp er ikke helt utenkelig mtp ekspertisen selskapet sitter på

3 Likes

Ok.

Da er det vel ikke en investeringsbeslutning sånn sett, da er den allerede tatt?

Regnet med at når investeringsbeslutning ble kunngjort i fjor så var denne allerede sementert inn gitt meldingene som kom i forkant av den nylige emisjonen.

“Investeringsbeslutning” er vel så måte(basert på det over) en nothingburger, og kan heller kalles “melding om igangsettelse”?

Finansieringen er jo i boks for første anlegget, og da må jo planen ha vært klar før man søker finansiering.

Hva er det meldingen som kommer ILA mars skal inneholde, sånn egentlig?

1 Like

Godt spørsmål. Har stilt det samme til selskapet og bedt de klargjøre bedre. De sier det handler om. Logistikk, ingeniørvurderinger,
bestilling deler og koordinering utbygging. Altså planfase prosjektprosess. Mår plan er klar trykker de på knappen

2 Likes

Er det en positiv markedskorreksjon vi ser? Pilene peker oppover.

1 Like

ALPHA atlaset

https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.sciencedirect.com%2Fscience%2Farticle%2Fpii%2FS0969805124001161%3Ffbclid%3DIwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0JuL7-aiYf7k9r8LKycKVoXtxu9lL8cmzeWUXoQTWJM2KGofYKinnNSzg_aem_dJPAOIHYufnambqdGv-Caw%23s0240&h=AT3qpYeyjmqt8AiWfX2PqiiNm9g7KMzV7BFg9HAmVuXY2O3RPRFSuOxcufTaHW48RiWP5brY50te-Km9EtxADkWaTmrfSHlJ5hvZr_ZcSlEp76-1t4kDhROEuGN3SaIln20UTjIHwAbT9g

1 Like

Link til Facebook innlegg AG Thor Medical. Oppdatert om Advancell og triggere.

https://www.facebook.com/share/p/161wsedxAB/

1 Like

Tenkte bare jeg skulle dele et innlegg fra Hegnar forum. Det har lenge vært flere anonyme nick som sprer usannheter og bevisst snakker ned Thor Medical.

Under har jeg en respons til en bruker som har forsøkt seg på en kvasi verdsettelse av Thor Medical. Hadde satt pris på at flere står opp for selskapet på anonyme forum. Jeg kan ikke utsette meg selv som ikke anonym å delta i n slik dialog over tid. Det er nok med at jeg har åpen profil her på tekinvestor og administrerer AG Thor medical på Facebook.

Tålmodigheten. Jeg har ikke opptrådt nedlatende ovenfor deg, annet enn å sette spørsmålstegn ved din agenda. Min kritikk gjelder Trollere generelt, ikke nødvendigvis deg. Det mener jeg også at jeg presiserte. Og jeg inviterte deg til å ta kontakt privat. Hvis jeg har fornærmet deg beklager jeg det, men ber deg respektere at du kommenterer under anonymitet, noe jeg ikke gjør. Jeg har verken tid eller lyst til å diskutere utregninger opp og i mente. Blir det for mye leser ikke folk det man skriver. At jeg kommenter nå får være et unntak. Jeg har ikke hauset Thor Medical, kun bidratt med å løfte selskapets egne tall og forventninger som motstemme mot Trollere og løgnere på nettet. Thats it!

Når det gjelder din verdsettelse så er den i overkant passiv ift normale EV vurderinger/multipler. Som nevnt har selskapet selv sagt at de raskt skal opp i 15000 doser med maksimal kapasitet år 10 på 40000 doser. De har allerede fylt 75% kapasitet, og sier dette vil bli fylt helt opp ganske kjapt, og det er ennå over 12 mnd til fabrikken åpner. Så jeg legger dette til grunn. Det indikerer en Marketvalue på 1,44 mrd med nøktern multippel 12, opp mot 3,8 mrd med full kapasitet år 10. Men dette er KUN prising av Thor Medical med den første fabrikken, og det med en refundert dosepris på 16000 kr pr dose til klinisk forskning. Dersom noen kunder eller andre interessenter får FDA godkjent medisin, vil etterspørselen eksplodere. Hva doseprisen blir ved kommersiell etterspørsel kan man bare jo spekulere i. Inntjening på Alpha One er god og bør forsvare en betydelig høyere verdsettelse ganske raskt. Det virkelige potensialet ligger i Alpha Two og Alpha Global!

Selskapet har presentert et mål på at de vil leverer 1 million doser i 2035. Dette sett opp imot forventet etterspørsel ved noen kommersielt godkjente medisiner. Oncoinvent forventer sin første medisin klar for det kommersielle markedet før 2030. Og de er langt ifra først. De første FDA vurderingene får vi allerede innen 2 år. Selvfølgelig har managment gjort hjemmeleksen sin og ser inn i fremtiden. Derfor presenteres også vekstplanene med Alpha Global i full drift ila denne 10 års perioden!

Skal man diskutere nedsiden, bør man vel også diskutere oppsiden siden selskapet selv er så tydelige på sine mål. Så jeg imøteser mer nyanser her inne på Hegnar og andre forum. Nedsiden er konkurs dersom TAT forskning ikke er liv laga. Oppside er enorm. Se bare hva Novo Nordisk er priset til på en godkjent slankemedisin. Thor Medical skal levere hovedsubstans i mange slike medisiner dersom TAT forskning lykkes. Do the math!

Ønsker alle velkommen inn på AG Thor Medical på Facebook. Der deles nøktern informasjon om selskapet og markedet. Vi har snart 1500 medlemmer i gruppen.

5 Likes

Foreløpig en rolig respons på på artikkelen i Investornytt på morgenen. Blir interessant å følge ut dagen når flere har oppdaget den artikkelen.

3 Likes

Opp 13.03% nå. Ikke verst på en mandag :sunny:

1 Like

Veldig bra, hadde vært gøy med en børsmelding i etter middag.

1 Like

Thor Medical makes final investment decision for AlphaOne - ready for commercial production in 2026

11 Likes

Skulle likt å se en litt mindre self-justifying ordlyd. Det kunne vært oppnådd om avsenderen ikke hensyntar både produsent- og kundesiden som et prosjekt. Det ville sikret en mer avgrenset og tydeligere risikopersepsjon.

Gratulerer med ny milepæl. Management leverer som guidet på tid, plan og kostnad.

Merk at Thor Medical allerede har inntekter fra piloten etter godkjente vareprøver. Ett siffret millionbeløp i 2025.

6 Likes

:rocket: :rocket: :rocket:

Hva tenker dere om kurs her ved inngangen til sommerferien?

1 Like

Jeg er veldig overrasket å lese i Norsk media i dag ( e24) at Thor medical prøver å utvikle en kreftmedisin. " En kreft medisin " ???
ikke imponerende som journalistisk arbeid og ikke mindre for en avis som selger seg selv som Norge største næringsliv avis…

e24 i dag : “* Thor Medical, som prøver å utvikle en kreftmedisin, har gjort endelig investeringsbeslutning om å satse 200 millioner kroner på sin første kommersielle storskala fabrikk. Den får navnet Alphaone og skal bygges i Herøya Industripark. Produksjonsstart er planlagt til tredje kvartal 2026. Aksjen stiger 12 prosent.”
Jeg gratulere Thor Medical og shareholders for den endelige AlphaOne investeringsbeslutningen.

3 Likes

Og så er vi plutselig i minus…

Bedre å spørre Copilot , den rettet feilene med en gang etter min korrigering.
DnB hadde jeg større problemer med.

2 Likes

Er det noen som gjør alt for å presse prisen ned tro?