Konkurrent av Thor Medical ble plutselig “mye større”?
Hybrid da!? Verken IFE eller Pharmalogic er en konkurrent. De produserer IKKE Thorium 228. Begge er etablert til å sette sammen komponenter i medisin og drive forskning.
Stemmer det, de produserer radium-223 og isotoper som brukes i medisinsk bilde behandling.
Tenkte Agilera Pharma AS, ikke Pharmalogic eller IFE.
Kan hende jeg var litt kjapp, men tolket dette som at de leverer rene isotoper til kliniske prosesser (som er i nedfallskjeden til th228) gjennom sine GMP fasiliteter…
De har erfaring med å sette sammen ovennevnte isotoper sammen med antistoffene som er komponentene i noen medisiner. De produserer den ikke. IFE produserte Lu177 i sin tid for Nordic Nanovector hvis jeg husker riktig. Det er ikke produksjon av Thorium 228. Muligens har de en generator så de kan forske på Pb212. Men Th228 antar jeg de får fra Oakride eller nå Thor Medical.
Hvis Artbio eller Advancell får godkjent medisin, kan Agilera sette sammen komponentene til ferdig medisin. Men ift Pb212 så bruke nok en annen teknologi mtp den korte halveringstiden. Hvordan Pb212 kobles mot antisstoffet der sprøytene settes, er ganske interessant. Vi får nok mye mer info etterhvert. Oncoinvent gjør jo dette selv i kjelleren i Nydalen.
Godt du er på ballen, måtte bare sjekke
Neida, var nok litt rask på avtrekkeren der ja.
Thor Medical - Primary insider notifications - Grant of restricted stock units (RSU) to the members of the board
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities tar opp dekning på Thor Medical med kjøpsanbefaling og et kursmål på 4,0 kroner pr aksje.
I analysen står det: “It may not be reproduced, redistributed or republished by any recipient for any purpose or to any person. If you are not a client of Arctic, you are not entitled to receive the report.”
Bedre å gjengi slike pressemeldinger:
THOR MEDICAL: ARCTIC TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 4,0
i dag kl. 08:13 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities tar opp dekning på Thor Medical med kjøpsanbefaling og et kursmål på 4,0 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset mandag.
Arctic mener markedet undervurderer Thor Medicals potensial, ettersom dagens aksjekurs innebærer begrenset tro på selskapets kommersielle suksess.
“Vi ser flere triggere for aksjen fremover, inkludert ekspansjonsplaner for AlphaOne, som indikerer at etterspørselen allerede overstiger forventet kapasitet”, skriver meglerhuset.
Jeg mener som vanlig at slike analyser ikke engang kan brukes til å tørke seg bak med, og ikke bare fordi det kun foreligger digital.
Trodde AS hadde sluttet med dekning på helsekasjer for en god stund siden. Kan dette bety at en emi er nært forestående.