Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Ikke umulig at du har rett 🤷🏽

Om nano prises som “forced seller” hva mener du da APIM prises som?

Er eksisterende eiere leie av å putte penger i dette av børs, eventuelt ønsker ikke å finansiere veien videre selv?

Hvis atx-101 hadde vært magisk ville vel investorer ha fundet dette til bristepunktet før det ble tatt til børs?

2 Likes

APIM kommer til å klare seg uten NANOV, og eierne putter jo inn 55 MNOK nå og vil helt sikkert følge opp videre. Men på sikt skal de også hente mer penger i likhet med absolutt alle andre i det norske pre-kommersielle biotek-universet.

1 Like

Først og fremst - vil bare si at det ikke var ment som “utfordrende” spørsmål mot deg.

Det sagt - Hvis 55mill er det som kommer inn, hvorfor bli kjøpt inn på hovedlisten mtp ekstrakostnadene som oppstår? Slik jeg ser det er APIM best tjent med å være av børs.

Det sagt så nevnte jo Egberts “exciting data” som kommer fra atx-101…

De kunne ventet med hele mergeren til ASH var over, preklinisk car-t var på bordet og atx-101 hadde data.

Et lite sånn LOI to merge - valuation to be determined after expected VIPs.(liten spøk)

Nordic Nanovector steg til HOD 1,166 i dag…

I morgen skal aksjen trolig ned igjen, ettersom ledelsen åpner kjeften kl. 16:30 på webcast i dag. Aksjen faller jo absolutt hver gang de skriver eller sier noe. Da kommer de trolig til å forklare at det ikke finnes andre alternativer enn det foreslåtte, bla, bla, bla, Nordic Nanovector-aksjonærene må finne seg i å sitte igjen med 25 prosent av det fusjonerte selskapet fordi bla, bla, bla, fusjonspartneren er så fuckings bra fordi bla, bla, bla og for øvrig ventes null selvkritikk…

3 Likes

Det som blir spennende blir svarene på spørsmålene. De kan ikke bare vri seg bort i dag.
Men at det skal komme opp noe nytt som rettferdiggjør sammenslåingen har jeg lite tro på.

Hvordan vet man om ATX-101 når sitt målorgan??

Skulle jeg ha investert i et legemiddel hadde jeg sikret med dette som et minimum. Burde være endel av den første kliniske studien :wink:

1 Like

Akkurat i dag virket dette som en normal pump n dump fra oversolgt nivå, så et fall i etterkant er naturlig uavhengig av hva ledelsen foretar seg. Men sant som du sier at det generelt er trenden, har dog vært mye dårlige nyheter de har kommet med i det siste.

Popkornet er klart, kos dere med showet alle sammen :popcorn:

@h3nk1 gjør klar meme generatoren :clap:

2 Likes

Har rigget meg til med en Gravøl, just in case :slight_smile:

1 Like

Hvis de slipper en bombe idag utover den formelle informasjonen som foreligger merger klikker det for meg :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

Puh, heldigvis en skikkelig god kjemi mellom gjengen i APIM og NANOV :sweat_smile:

Egberts har ikke fått et eneste forslag fra aksjonærene om andre alternativer enn APIM.

@InVivo , hva skjedde med Oncoinvent-teorien din? Gikk mailene dine i spam-filteret til Egget?

6 Likes

Han har ikke fått noe som et for han reelt alternativ

Klart ikke - han sitter igjen med kattemat om det skulle blitt realiteten.

1 Like

Tror ikke på pump and dump.

Jeg tror dagens opptur skyldes enten en vanlig rekyl etter nedgangen som har vært i det siste, eventuelt hel eller delvis inndekking av short, jf. ShortNordic.com - updated short positions

NANOV sluttet på 1,12 - opp 17,71 prosent og 3,86 millioner aksjer omsatt. Innenfor dette volumet kunne Gsa Capital Partners Llp fint ha dekket hele eller deler av sin short på 1,79 millioner aksjer.

Dersom utlåner av de shortede aksjene er Folketrygdfondet gir det mening at de kan ha tilbakekalt shorten, ettersom de i så fall skal stemme for hele beholdningen av Nordic Nanovector-aksjer ved den kommende ekstraordinære generalforsamlingen 1. desember. Pga tre dagers etterslep i VPS må vel disse aksjene kjøpes tilbake senest i morgen for å telle med…?

Og når det er sagt blir det uansett veldig spennende å se om Folketrygdfondet stemmer for eller mot fusjonsforslaget.

Har pichet det inn for både JE og ledelsen i Nano…

2 Likes

Men ikke overrasket over at Egget ikke mente det var er reelt alternativ.

Tipper han ikke er på godfot med RHL

1 Like

Du mener vel Folketrygdfondet? Og om ikke NANOV styret har sikret seg backing fra dem på forhånd er det tidenes dårligst forberedte oppkjøp.

2 Likes

ATX-101 er åbenbart stabilt i ~6 år … hvordan hænger denne udtalelse sammen med tidligere data, der tilsiger halveringstid på et par timer? Blander jeg æbler og pærer her?

Om det er reell pump and dump som er planlagt kan man vel ikke tro, men resultatet er det samme:


Sist her gjorde de litt feil da, de dumpet før de pumpet, det er vel ikke riktig rekkefølge? :stuck_out_tongue: