Spørsmålet er om Dahle selv er pisselei dette suppegjøkpartiet som nå har gått baklengs inn i fremtiden det siste året, iallefall.
Da de “plutselig” mobiliserer ledelsen fra begge slektskap for å diskutere pipe , just i forkant av en webcast de mest sannsynlig ikke hadde planlagt å ha og en EGF som på ingen måte garanterer positivt utfall(For styret og CEO that is), og plastrer dette ut i media(kun medwatch så bryr seg tydeligvis) så hinter det om tegn til desperasjon.
En liten “hvit løgn” om at Alpha37 skal fokuseres på og “alle steiner vendes” angående resten av pipe er vel neppe noe man blir arrestert for når fremsiden til presentasjonen idag sikkert blir “Cautionary statement”.
Det er en skam at R&D m/Dahle i front (selv om han satte toppen) skal måtte være med på noe slikt som dette gitt forskningen inn mot CD37 som target(som er litt nytt). Han m/frender har designet en hel plattform hvor medikamenter kan kobles på og av etter ønske, men markedet er ikke villige til å kapitalisere dette nå som betalutin feilet. På dette tidspunktet så er det Dahle som er Nanovector - man skal ikke glemme det.
Ledelsen vil nok gjøre det de kan for å overbevise markedet idag - så jeg foreslår at man lytter med kritiske ører og track record friskt i minnet.
Det er en deal - men den er ekstremt dårlig. Husk at ny brøk vil være topp 5 APIM eier 73,6% av 75% av nytt selskap. Hva blir det? +50%? så top 5(Sarsia, Investinorsk x2, mohn, innovasjonskapital) og gjengen vil ha full kontroll. Roter man litt rundt så ser man at Skagseth er flittig brukt av samtlige og har litt eierinteresser i de forskjellige(indirekte). Man finner også at IFE Invest AS eier f.eks 15% av Norsk Innovasjonskapital, som er tredje største eier.
Blir derfor nokså naturlig at Kostas blir CEO, Egberts satt opp som styreleder og Skagseth som styremedlem. Jeg har ingen kjennskap til sistnevnte, men skal man spekulere i cocktailen av selskaper og verv så vil jeg tippe at Skagseth ender opp med å tale for over 50% av aksjene.
Vil man det? Nå må man for fan bruke vett.
Forøvrig har jeg ikke kjennskap til mannen, men det at han er “over alt” tyder jo på at han vet hva han driver med. Kanskje han hadde vært rett styreleder for Nano istedenfor egberts ?