Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Fra Carnegie … Finnes ingen andre kjøpere eller alternativer etc

Så det er holdningen til Carnegie, noe som også impliserer hvor landet har ligget i forhandlingene.

Blir gøy å se hvordan apim og nanov skal forsøke å si alt annet enn akkurat det i Q&A etterpå. :sweat_smile:

Håper JMA har noe konkret.

1 Like

Si det ikke blir fusjon:) then what??hva er alternativene.eller alternativet kan en vell si?

Om du ser 2 opp så mener JMA i aksjonærgruppen at de har opptil flere alternativer.

Så får man gjøre sin vurdering om det finnes større oppside i hva de nå kan komme frem til eller APIM dealen.

Det er vel også mulig at APIM dealen blir det man faller tilbake på om man ikke finner annen løsning.

Hvilken biotek-kompetanse besitter Asmyr og hvilke veldig kompetente aksjonærer og samarbeidespartnere er det han har egentlig?

Jeg blir litt skeptisk når svaret hans kun er “stol på meg, jeg vet best”

7 Likes

Den er litt sånn “jeg kunne fortalt deg det, men da må jeg drepe deg etterpå” den meldingen ja :sweat_smile:

2 Likes

Det blir jo helt klart dilemmaet her.

Men vi er jo der at om noen vil kjøpe underskuddet til 50% rabatt og brenne all IP på et bål så representerer det tilsynelatende en bedre deal enn APIM.

11 Likes

Nettopp!

Dealen verdsetter jo ikke Nano til knapt mer enn kontantbeholdningen. Og da skal det jo ikke veldig mye fantasi til for å kunne skissere opp alternativer som kan være mye bedre enn det.

At det ikke var mulig å lage en tilsvarende deal med feks Oncoinvent synes jeg høres veldig, veldig rart ut

6 Likes

Vet ikke om man trenger å besitte så mye biotekkompetanse for å potensielt få et bedre utfall. Nå har man sett hva det beste Egberts har fått til. Til tross for dette er det et stort behov for aksjonærer å få mer informasjon og trygghet om dealen, verdivurdering av selskapene og detaljer på egne. Noe av dette må AG og North klare å bedre.

Mulig APIM er den eneste/beste muligheten, men greit å få litt mer fakta på bordet og se om det er forhandingsrom. Håndtverket til dagens NN styreleder er ikke til å bli imponert av så er nok mulig å få til noe bedre.

10 Likes

Hvordan ville du gått frem i dette tilfellet - om vi hadde sørget for at du blir ny styreleder i NANOV?

Kanskje tilogmed et reelt alternativ :wink:

1 Like

Slik som all kommunikasjon fra selskapet til oss aksjonærer har vært i alle år.

2 Likes

Litt highlights om CD37 og CLL, fersk publikasjon fra september 2022 @hybrid:wink:

Alpha37 er absolutt et undervurdert case og produkt som jeg mener kunne vært interessant for Oncoinvent å få inn i sin pipeline

5 Likes

Jeg tipper at det alternativet aksjonærgruppen har er å mobilisere nok stemmer til at fusjonsforslaget forkastes, noe jeg også støtter. Og ærlig talt, det vil overraske meg om gruppen (+North) ikke greier å mobilisere mer enn 1/3 av stemmene og fullmaktene for å få stoppet århundrets dårligste deal.

Tviler på at de kommer med en kanin opp av hatten allerede nå. Derimot bør nåværende styre og ledelse kastes ut. Så må gjerne aksjonærgruppen og North få inn sine folk i styret, og så tar man det derfra.

11 Likes

Kjekt å lese noe som gjenspeiler det Dahle nevnte angående data!

Ja, og tilsvarende kjipt at styreleder og CEO konkluderer at dette er tilnærmet verdiløst…

6 Likes

Er dessverre ikke et styrelederemne - selvom lista i dette tilfelle kanskje ikke ligger så høyt.

Hadde man fått konfidensiell innsyn, i form av styreverv eller >10% eierskap, ville jeg personlig ønsket å få så mye info som mulig. Både fakta rundt NNs egne kliniske data og pipeline. Hva ligger av signaler og hva har blitt gjort av mitigations? Hva har vært gjort av business development og hva har fedback vært? Og videre hvilke muligheter Carnegie har presentert, både mtp verdien av NN som et selskap kun verdstatt på bakgrunn av cash og fremførbart underskudd (og evt risiko for ny kjøper) og andre kliniske/pre-kliniske selskap utenom APIM (og feedaback).

Deretter, ville jeg sett på verdivurderingen av APIM sett opp mot de data de har generert og evt andre assets de har i pipelinen. En verdivurdering av APIM vill jeg også fått en second opinion på av noen profesjonelle. Pt virker det for meg som at det ikke er gjort noen dypere arbeid. APIM ser også ut til å ha gått tom for penger og en børsnotering har vært i kortene.

I tillegg er det veldig viktig å få en bedre forståelse for strategien videre for dette nye selskapet hvis det blir APIM og ditto vudere pengebehov. APIM kommer 100% sikkert til å trenge penger, derfor viktig å forstå hvordan de skal bruke disse pengene og hvor mange penger vi snakker om.

Akkurat nå er det litt som at NN småaksjonærer må blindt stole på Egberts, en fyr som for meg, ikke har skjøtet rollen sin godt nok.

For min egen del. Blir dette et børsnotert selskap som satser alle pengene sine på ATX-101 så ser jeg frem til å følge med og kommentere på dette selskapet. Vil da få en ny favoritt å kommentere, noe som kanskje BGBIO gjengen vil sette pris på, de har slutet å svare meg :disappointed_relieved:.

17 Likes

Jeg tror efterhånden de fleste aktionærer er klar over, at styrelederen har en second agenda … der er intet i dét, der præsteres, der tegner et troværdigt billede af varetagelse af aktionærværdier.

Jan Egberts må forlade styret.

9 Likes

Randi Anita Sønderland har et interessant handels- og salgsmønster… Ut og inn av topp 50 stadig vekk, inn igjen i går med 800K aksjer.

Om forslaget blir nedstemt så er mistilliten til styreleder såpass stor at han burde ta frakken å gå samme dag.

Samme gjelder forøvrig CEO.

5 Likes

Tror du eventuelt det kan være fare for at de resterende også går? Jostein og hans R&D team?

Kanskje det er det de håper på for å ha ryggdekning til å gå 100% for Blue Wave?

1 Like