Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Dette er kopiert fra den nye rubrikken på nano hjemmesiden, jeg snekret ikke sammen ordlyden du prøver å ta meg på :wink:

Avslutter denne med - Blue wave theraputics :golf:

2 Likes

Nano engasjerer fortsatt. Er ikke det litt rart?Lyset er jo slukket for godt.

5 Likes

“Etter en lang og grundig prosess er vi trygge på at en sammenslåing med APIM er det eneste reelle alternativet for å beskytte verdien av selskapet”

Var ikke ordlyden “very exciting opportunity to maximise shareholder value?” tidligere, skal si de har snudd :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

Det er vel ikke APIM som har engasjert noen for å verdivurdere seg selv, men NANOV gjennom deres rådgiver KPMG.

Og hadde de brukt et norsk firma så hadde det vel vært vanskelig å finne noen som ikke har en eller annen habilitetskonflikt.

Som en som sitter og lurer på om det er mulig å trade seg til en gevinst på en eller annen måte i NANOV ifm prosessen selskapet er i lurer jeg oppriktig på hva taktikken til alle dere som tydeligvis er ekstremt imot fusjonsplanen er?

Hvis det som står skrevet av flere her de siste dagene er riktig vil man trolig ende opp til slutt med å få 60-70 øre per aksje ifm nedleggelse av NANOV hvis det ikke blir noe av fusjonen. Så det man velger da er ikke å selge aksjene til rundt 1 krone, men beholde aksjene man sitter på for å stemme ned fusjonen og så trolig se at kursen daler ned mot det nivået?

Det er tydeligvis også et håp om at man kan finne en ny aktør å samarbeide med (el. bli kjøpt opp av), men nå må kursen på NANOV snart gå opp igjen med 50% for å gå opp til verdsettelsen på selskapet i den planlagte fusjonen med APIM. I teorien kan jo et tilsvarende selskap som APIM (like mye “verdt” som APIM for NANOV slik dere ser det) i ettertid komme inn og gå med på at de selv prises 25% lavere enn APIM gjorde, men nå er NANOV mye mindre verdt, og NANOV-aksjonærer blir bare enda mer vannet ut.

Er det slik at man har troen på at hvis fusjonen stemmes ned så vil kursen sige oppover igjen?
Er det ikke da minst like stor sjanse for at mange aksjonærer da begynner å selge unna NANOV for å nettopp heller få 80-90 øre fremfor 60-70 øre?

1 Like

Det var litt ironisk ment…

Hvis Nordic Nanovector har brukt Carnegie, EY(Norsk partner, anja maan) og KPMG. Hvorfor har da KPMG(det norske kontoret da eller?) brukt et selskap i Sveits til å gjøre denne verdivurderingen?

At den i hele tatt forsvares med lunkne selvforklarende argumenter for å formilde omstendighetene om hvor totalt feil den er er tydeligvis over mitt hode.

At Malene ser at det er viktig å “launch a new website” 6-7 dager før EGF viser hvor utrolig feil de har tatt angående om denne dealen er bra eller dårlig. De ordlegger seg som sagt med “Etter en lang og grundig prosess er vi trygge på at en sammenslåing med APIM er det eneste reelle alternativet for å beskytte verdien av selskapet”

Etter de har uttalt:

""I am very pleased to be able to announce our joining forces with APIM Therapeutics. This transaction, which is backed by the Boards of both companies, is the result of an extensive review that explored a range of strategic options for Nordic Nanovector. We believe that this transaction presents an exciting opportunity for our shareholders. "

Pill råttent og skandaløst :slight_smile:

4 Likes

Hva er det du prøver å få frem her… Blue Wave Therapeutics har man visst om siden høsten i fjor…

Har fint lite med APIM å gjøre.

De snakket med PR-folk først etter de fucket opp kommunikasjonenl. Og nå har pipa en annen lyd, som den burde hatt i utgangspunktet. Kanskje de ikke burde redusert PR-kostnadene i utgangspunktet :smiley:

Ikke annet enn at hele gamle-NANO nå befinner seg i: Sveits. Kan kanskje ha en sammenheng :man_shrugging:

Er vel ikke akkurat lettere å ettergå en verdsetting utført av et, av alle nasjonaliteter, sveitsisk selskap heller.

5 Likes

Ja vi får se om denne fusjonen går gjennom :wink:

Da vet vi hvem som har gjort verdivurdering.

Next stop:

2 Likes

Skulle likt å se verdianslaget for IP/ patentene som ligger rundt Nanov pipelinen (som legges i skuffen ?) + verdien av framførbart underskudd?

1 Like

Fra den norske presentasjonssiden:

Var det ikke mulig å få til en høyere verdsettelse av selskapet i markedet?

Nei, det var det ikke. Ledelsen mener at den foreslåtte fusjonen er det beste alternativet som foreligger etter at alle steiner ble snudd i den strategiske gjennomgangen. Kapitalmarkedet har blitt betydelig dårligere i løpet av det siste året, risikovilligheten blant investorer har falt og flere selskaper innen biotek-sektoren mangler selv likviditet. I denne situasjonen kan man ikke forvente en premie til selskapets børsnoterte markedsverdi.

Riktig, mangler likviditet. Med 20 mill på bok kan vel APIM trygt betegnes å være i den kategorien.

I en slik situasjon kan man ikke forvente en premie til selskapets børsnoterte markedsverdi.
Fair enough, men et unotert selskap som ingen har hørt om eller som ikke kan vise til kliniske data, de kan forlange en verdsettelse på 500 MNOK, hvor cash utgjør 75 MNOK?

Helt utrolig hva de får seg selv til å skrive, tror de at vi alle hoppet av på ungdomsskolen?? Tror alle kan akseptere at det ikke gis premie på NANOV i forhold til MCAP, men da må det gjelde på begge sider. Snu brøken så begynner vi å snakke fusjon, frem til da blir det et klart NO fra min side.

18 Likes

Da vet man hvem som lagde verdivurderingen av APIM (Venture Valuation) og hvem som utførte due-diligence prosessen på APIMs ATX-101-medisin (ansatte og styremedlemmer i NN med stor kompetanse på feltet). Det var heldigvis ikke så farlig å oppgi navnet på firma likevel da, selvom enkelte mente at dette var i strid med regler for børsnoterte selskaper.

Dette danner dermed grunnlaget for det foreslåtte forhold på eierskap i fusjonen. Nå er det opp til nåværende eiere i NN å akseptere om de er enige i hva styremedlemmer og ansatte i NN har konkludert.

Har nåværende eiere i NN tillit til hådtverket til Egberts og hans folk har gjort og hvis de mener at APIM sitt ATX-101 legemiddel er det beste de kan få så er det bare å kjøre på. Så får vi et nytt og spennende Mikke Mus-biotek i Norge som vi kan følge med på.

image

15 Likes

Ikke nødvendigvis enig i at det er sånn det burde vært gjort, men NANOV har gjentatte ganger sagt at verdivurderingen av selskapet er gjort basert på markedsverdien i en 10-dagers periode mens avtalen ble forhandlet. Det snittet var vel 1,32 eller der omkring, og antallet aksjer APIM aksjonærene skal få er basert på den verdien av NANOV og ikke dagens verdi som er ca 0,97 pr aksje. Det betyr for øvrig at det APIM aksjonærene nå får tilsvarer en verdi på +/- 360 MNOK.

Hvordan tror du at aksje markedet vil ta imot det nye selskapet?

488.000.000 aksjer
137.000.000 cash.

Pipen til NN har pr i dag en Mcap på 21.000.000.-
Er det realistiske muligheter for at APIM sin pipe kan prises til 400 - 500 - 600 millioner kr i dagens markedet? Å skappe ytterligere verdier for dagens NN aksjonærer?

Samt et av de store problemene her er jo Cash.

Å der stiller jo faktisk selskapene med like mye / like lite.

1 Like

Spørsmålet så blir hva det te selskapet klarer å gjennomføre av verdiskapning med denne cashen.

Hvilke value inflection oppnås slik at de kan hente mer penger på neste emisjon. Altså, dvs hvis de ikke får en BP deal da, må jo tro man kommer til å høre at det vil pågå spennende samtaler med BP.

Å ha kliniske studier gående og kun ha runway ut 2024 blir jo spennende. Recipe for success.

Likner litt som BGBIO, ikke så rart kanskje. Er jo samme arkitekter Mohn, Sarisa og Investinor bak begge selskap.

1 Like

Jeg vet ikke om markedet i dag tror at oppkjøpet gjennomføres eller ikke. Jeg tolker det som lite sannsynlig at den gjør det bl.a. pga stemningen her + North sin holdning.
Om markedet tenker som meg er altså dagens kurs en verdivurdering av NANOV som stand-alone. Hadde markedet trodd på at det var mulig å finne mer verdier i NANOV hadde vi vel sett noen bevegelser i aksjonærmassen allerede nå. Men uten noen ressurs-/kapitalsterke nye aksjonærer har jeg liten tro på at man rekker å redde noen større verdier ut av selskapet.

Hva som kommer av verdi i fremtiden for et eventuelt sammenslått selskap kommer selvfølgelig helt an på hvordan forsøkene utvikler seg, men jeg er som dere kanskje mer positiv enn de fleste andre til APIM.

3 Likes

Neste melding blir vel at selskapet hyrer inn First House til å formidle budskapet om hvor god denne dealen er for aksjonærene og verdiene våre.

men husk at vi småaksjonærer er så veldig ivrige med alle våre spørsmål knisknis hihi…

2 Likes

Kan godt være APIM er bra. Å at det nye selskapet kan bli noe.

Men prinsippet her, er at jeg er ikke interessert i å få betalt nær all time low for mine aksjer,

For å fusjonere med et selskap som skal få betalt som om de allerede har lykkes med studien.

Uansett om man er for eller mot. Så er det jo helt åpenbart at prisingen og fordelingen her blir feil.

Utrolig kjipt at ikke aksjonærene ( de store altså) kan innlede samtaler mellom selskapene, å se om dette kan løses.

For klart, dette er pr nå den eneste løsningen.
Men den er for dårlig. Dessverre.

5 Likes