Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

image

Sliter bare litt med å forstå hvorfor man velger case med maksimal nedside risk og helvete eller helvete framtid, når man har flere alternativer på Oslo Børs som går massivt i pluss og deler godene. Flere gir direkteavkastning på 10-50% bare fra utbytter, med mye større sjanser for å gå bedre framover enn Nano har. Du har case som vil betale ut 100% av investert beløp på 2 år. Men men, folk får velge selv. Lurer bare på hvorfor man velger Nano da.

2 Likes

Captain obvious strikes again!

Martins entrer nano tråden:

3 Likes

Forståelig nok, dersom du er en mann som ikke liker å bli pisket på soverommet, men for folk som foretrekker smerte, er saken en helt annen.

Kommer for alltid til å velge helvete eller helvete aksjer.

Har forøvrig ikke stemt enda.

Et skikkelig helvete eller helvete scenario. :cold_face:

NANOV aksjonærer, inkludert meg selv; “Det er mørkest like før det gryr av dag”

Befinner seg på Nordpolen i desember…

Hvor mye koster børsnotering egentlig? Børsklima er ikke tipp topp for å hente nye penger nå i biotek eller generelt. Regner med at APIM eierne har vurdert timingen opp mot kostnad/nytte.

Har ikke tallet 50 MNOK blitt nevnt flere ganger i denne sammenhengen? :thinking:

2 Likes

Rent formaliamessig når det gjelder oppslutning på EGF så har vel Folketrygdfondet lånt ut noen mill aksjer, så de stemmer med færre stemmer enn det de egentlig eier.

Antar at de ikke kaller tilbake aksjene, da taper de vel 218 kroner i renteinntekter pr dag.

4 Likes

Trodde de hadde som prinsipp å kalle tilbake aksjer før generalforsamlinger, ville i så fall vært rart om de ikke gjorde det nå som det er en “kritisk” sak som de støtter i et usikkert klima. Men jeg vet ikke.

10-15 millioner

Kommer det noe info fra Aksjonærgruppen i dag? Noen som vet?

De har meldt at de kommer med en uttalelse ja.

Som Egbert sa, substantial value der altså.

Haster litt med AG melding syns nå jeg.

Håper så inderlig at d blir NEI for fusjonen…er så galt…say no more

Det har ikke blitt presentert noen alternativer til forslaget som foreligger, sier Nordic Nanovector-sjef Malene Brondberg om aksjonærgruppen som raser mot fusjonen med APIM Theurapeutics.

Kan ikke si at jeg har lagt merke til noen adferd som skulle tilsi det i kurs eller aksjonærlister rundt kvartalsrapporter, men rett meg gjerne på det punktet om noen har bedre info.

Fælt mye energi de legger i å snakke ned en aksjonæransamling som har hatt to uker til å skaffe til veie informasjon kun ledelsen i nano sitter på. Og som de har hatt et halvår å gjøre noe med :man_shrugging:

Og alt er selvsagt konfidensielt.

8 Likes

Skal på ingen måte påstå noe. Og heller ikke dra en krangel :slight_smile: på det. It is what it is.

Ja, lurer bare på om noen har sett det. I Norwegian var det tilfellet før deres EGF, og da skjøt kursen opp 100% på en-to dager rett før. Ville tro noe liknende ville skjedd her, men har som sagt ikke sett det her fra det jeg vet. Ref at posisjonenes endringer ikke virker å sammenfalle med kvartalspresentasjoner heller: Details - Short Sale Register (finanstilsynet.no)