De har økt med 10 %…
Takk, det makes sense ja
Ellers er det mye interessant i listene i kveld, så et innsider abonnement til 200 kr anbefales
Og dere har nå fått en type inn på eiersiden som for et par måneder siden vrengte sjela si og skrev dette om egen trading:
"Grunnen til at jeg sterkt advarer mot TA som trading verktøy er derfor følgende .Jeg kan få denne aksjen [REC - som jo har MYE større MCAP og omsetninga enn Nano nå] til på kort sikt til å gå akkurat der jeg vil og jeg er liten så hva kan ikke aktører med store lommebøker klare [DET er bare tull, for han er den desidert største aktøren i aksjen]. Så når jeg leser TA gutta fortelle blabla strek her og der så vet jeg jo hvorfor streken er der den er jeg kjører den bussen de sitter på med og det er fortsatt bare sjåføren som vet retning på kort tid. Merk jeg snakker kort tid altså TA som trading verktøy intra i aksjer med lavt volum. Tjente jeg noen penger på å ikke TA trade men kjøre bussen i RECSI denne uken. Ja det ble vel noen kr i min favør.
Så tenker noen kanskje . Hvorfor ikke bare selge sakte og rolig å få bedre snitt, det er noe annet å trade med større volum kontra små volum skal man selge volum på OSE det gjelder alle aksjer egentlig må man bruke auksjonen . […] Så kan dere tenke for en tulling som forteller hvordan han tjener penger nå skal jeg gjøre det samme og kopiere han. Lykke til and have fun for glem aldri at når man tror man har oppskriften så endrer Mr marked spillereglene og gårdagens fasit er dagens feile svar. Ha en strålende kveld."
Er dette han fra Stavanger? Som deltar i Aksjesladder?
Det er ASP, han som herjer i REC (soleklar trader som trader meg seg selv)
Tror dere at APIM vil komme med et “bedre” tilbud til nanoaksjonærene ? Kanskje 50/50 fordeling ? Dem virka så gira på og komme i gang i lokalene i Oslo, så kanskje dem fortsatt vurderer Nano her ?
ryktes at han har lånt aksjer fra trygda og satt short, noen som kan bekrefte / avkrefte?
Tror dem prøver få til ett salg…! Tenker nå jeg da
Ved 50/50 prises jo Nano til 400 millioner.
Da håper jeg heller på oppkjøp, hvor Aksjonærene i APIM kjøper opp Nanov.
Burde gi ish 3.44 pr aksje.
tror man skal realitetsorientere seg litt her.
Verdsettelsen av APIM var alene for å tilfredsstille det selskapet med høyest konsentrert aksjonærbase.
Enkelt og greit.
For all del. Bare en vill drøm.
En 50/50 med APIM og Nano ville vel gitt en Mcap på 255 millioner med dagens kurs på kr 1.10.-
137 millioner i cash. Å priset pipe til 118 millioner.
Kan vel være noe som kan gi avkasting på sikt 🤷🏽
Å muligens en deal som holder kursen stabilt rundt dagens kurs. Frem til eventuelle gode/dårlige nyheter.
Men en ting jeg lurer på, er hva North sin agenda er. Øker de kun for å dra ned snittet, å satser på en DCB for å komme seg ut break even ( ville krevd ekstremt volum) , eller har de noe på gang?
Nei, det tror ikke jeg.
Det virker som at APIM CEO var veldig negativ til at aksjonærene tok action her og tviler på at han vi jobbe under oppsyn av ett aksjonærinsatt styre - som selvfølgelig vil pushe Nanos pipe foran seg i det nye selskapet.
Ikke videre imponert over bevegelsene traderne i NANOV klarer å skape, jævla amatører.
Nå er det en uke siden styremøtet og ikke «livstegn « fra ledelsen. Lurer på hva de driver med
De er vel på aksjonær betalt tur til USA ifb med ASH?
'Working day and night to execute a new staregic plan to maximize shareholders value due to the tragic outcome of the EGM’🫠 Enig i at ‘a couple of business days’ kan vel sies å ha passert, selv om han ikke ga noe eksakt tid. Forsåvidt mer spent på hva AGN og North ev. kommer med av nyheter og håper det kanskje er grunnen til at styret ikke har kommed med noe enda.
Jeg tror det er helt utelukket at APIM kommer tilbake til NANOV. Og jeg tror nok frustrasjonen var mest fordi NANOV/Carnegie ikke hadde gjort en god nok jobb på forhånd med å få støtte til dealen fra mange nok aksjonærer. Når det gjelder å ha et «aksjonærinnsatt» styre så har vel APIM i dag ca 75 % av aksjene direkte eller indirekte i styret, og flere har betydelige finansielle muskler.
Eller at dealen ikke var god nok fra NANOV aksjonærenes ståsted.
Blir spennende å følge med på APIM videre og hva de får til. Siden de har investorer med «betydelige muskler» så burde ikke videre funding være noe problem i det minste.
Hva med det faktum at APIM ikke klarte å vise til klinisk gode nok data til at aksjonærene lot seg begeistre / «forstå» potensialet hos APIM?
NANOV er totalt utbombet, aksjonærene har opplevd et mareritt av verdiutvikling, kun slått av Flyr i 2022.
Så kommer et annet biotekselskap seilende opp og tilbyr en utstrakt hånd, allikevel sier aksjonærene «takk, men nei takk»!
Da har du virkelig lite å vise til, og det er vel essensen her.
APIM kunne klart å ro dette i land hadde de hadde noe bra å tilby, men åpenbart var de ikke i en sweet-spot posisjon som fristet NANO-alsjonærene.
Ikke Carnegie sin skyld det.
Hva er så utfordringen til APIM?
A) De mangler dokumentasjon på effekt fra egen forskning
B) De sliter med et rykte. sant eller ikke, med at de store eierne der i gården ikke har vært interessert i å funde de lengre.
Da blir det ganske gutsy å komme til bordet med en prising på 500 mill og si rett ut ut, dog mellom linjene, glem NANO-pipen, det er ATX som gjelder. Hadde ATX vært så lovende hadde de fått kapitalen de trenger.
Tror man skal innse at APIM prøvde seg på en skikkelig innersving-manøver, de ble «fersket» og markedet går videre. Tror det er for enkelt å skylde på Carnegie.
Verken Egget, Marlene, Dahle eller Kostas klarte å overbevise aksjonærere, uansett hvor mørbanket og desperate vi/de er. Da er nok storyen at APIM rett og slett ikke frister, det er bedre å takke nei.
Carnegie is not to blame.
Hadde jeg sittet med 100 % i cash, aldri tidligere investert i biotek og fikk valget mellom å investere i NANO til dagens mcap eller APIM til mcap 500 MNOK hadde jeg definitivt valgt NANOV.
Markedet har egentlig sagt at de er enige i et slikt resonnement.