Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Har man hoppet over så mange røde flagg betyr vel ikke et fra eller til noe særlig…

NANOV

8 Likes

Forstår sentimentet, men tidsbruken på fora synker proporsjonalt med jåzzing på chatten. Så her er det win-win :ok_hand:

Tenk så trasig det er at neper som meg kan ture frem uten å bli satt skikkelig på plass av fagfolk på insiderchatten.

#savechatten

Du tenker siden de satt støtt og fint i båten fra 110 til 1 krone? er det kjørt liksom?

Radforsk representerer samme kapitalen som Folketrygdfondet, Investinor, Norsk Innovasjonskapital med flere.
Klart de stemte ja for at APIM skulle få forske videre på kapitalen til NANOV, det er statlig på begge sider av bordet her, så for Radforsk (staten) er dette same same, de heier på forskingen.

2 Likes

Hei, kan du si hvor mange aksjer North har nå ?
Sitter med liste fra 05.12.2022 og der har North samme antall som dem hadde 31.10.2022

Hvordan skal en oppfatte dette…At radforsk selger…North kjøper ? …?

Jeg ville tolket det som positivt. North og AG er “in the know” og er bullish. Radforsk og de andre som @TheObserver nevner har høy terskel for å supportere “opprørere” og slik sett gå imot det styret anbefaler (APIM-merger). Dette blir mer aktiv eierskap og risiko enn de slike statlige institusjone ønsker å påta seg og har kompetanse på.

AGNV og North til sammen vil ha negativ kontroll og slikt sett sette styring videre. Blir veldig spennende å følge med videre og heier å dem. Kan nesten ikke bli dårligere enn hvordan det har gått under Egberts. Anser det som primært nesten bare oppside fra her.

8 Likes

Har vi noen uttalelse som støtter oppfattelsen om at North og AGNV har noen slags form for samarbeid eller i det hele tattt snakker sammen?

For å slå fast det åpenbare: caset er vel mer binært enn noen gang. Ingen grunn til å forvente at AGNV og North vil lykkes. Primært kun oppside er det neppe for de som ikke evner å ta en eventuell gevinst i tide. Og nedsiden er fortsatt betydelig.

2 Likes

Ikke som jeg vet, men antar dog at sannsynligheten for at de har/har hatt noen form for kommunikasjon som betydelig siden de har samme interesser ref avstemningen, kommentarer på EGF og handelsmønsteret.

Ikke uenig og jeg er heller ikke aksjonær så kommenterer litt sleivete fra sidelinjen. Psykologi spiller jo ofte en stor rolle i manges investering. Når NN til de grader har, under Egberts ledelse, underlevert så antar jeg ar det er mange som anser aksjene som sunk cost. Men selvfølgelig, kursen kan gå ned på mot null også.

Jeg håper og tror at det AGNV/North kommer opp med er bedre enn det Egberts anbefalte (APIM). Time will tell, men måten ledelsen og styret opererte på siste tid gav ikke confidence.

3 Likes

Hva vil North øker si?

Hva er neste flagg grense for de nå? 10%?

Neste grense er 10 % ja. De nærmer seg.

3 Likes

Med innsider-abonnement til et par hundrelapper får du hele lista hver kveld :wink:

1 Like

North har per nå 8.24%, og er dermed 1.76% (ca 2 mill aksjer) unna å måtte flagge.

1 Like

Stemmer, jeg så på feil kolonne :+1:
(listene er riktignok alltid 2 dager gamle fra VPS så de kan ha økt ytterligere).

Investinor sitter på begge sider av bordet og hadde ikke tapt noe på sammenslåingen.
Se porteføljen de lister… Portefølje - Investinor

Det viktigste nå er å holde på teknologien og patentene og alle forskningsresultater.
Hadde NN havnet i hendene på APIM så hadde de solgt alt innhold til BW og beholdt penge i selskapet.

Har ikke fulgt med så godt i det siste men mener koen sa at mest sannsynlig så hadde JD forsvunnet til BW. Kanskje ikke så interessant for han nå som AGN og North styrer?

Har noen underveis her sett at Betalutin og pipen rundt kommer til å bli en litt for stor konkurrent?
Har alle i og rundt selskapet hatt 100% redlige hensikter med selskapet?
Konspirasjonsteori? Tja, men jeg begynner jaggu å lure når man ser hvordan ting har vært håndtert fra Iterim og ut til i sommer.

Jeg solgt alt på 1.5. Kjøpte meg inn igjen på 2.3 men solgte meg ut igjen på 1.5 pga litt bad følelse.
Vurderer nå inngang igjen fordi jeg har fått døyve den største skuffelsen og synes d er litt spennende det AGN og North nå står ovenfor.

Bli kvitt Egget og M og sett inn folk som, nødvendigvis ikke bør ha super peiling på bioteknologi, men ærlig talt. Går d å gjøre d værre enn det Egget og M og sikkert andre også har gjort.
Lite trolig.

Uansett om jeg kjøper meg inn eller ikke så heier jeg på dere alle som standhaftig står ved NN side i denne dritten.
Håper d er mulig å få noe mere ut av dette.

God jul :christmas_tree::+1::slightly_smiling_face:

6 Likes

Oi oi, her skjer det ting blant topp 5…

Du kan like gjerne dele med en gang hva det går ut på, det kommer frem før eller siden uansett :wink:

2 Likes

Usikker på hvor populært det er for de som tar betalt for den tjenesten, for min del er er det helt greit.

1. NORTH ENERGY ASA +961 214 +10,06% 10 518 448 9,06%
2. FOLKETRYGDFONDET - KONTO #12 -897 979 -8,24% 10 004 494 8,62%
1 Like

Hmmm, da må de flagge før åpning da. Er ikke disse forsinket med en dag?

I så fall er North i brudd med reglene som sier flagging på brudd av 10 %.