Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Juleaften kom visst tidlig i år​:clap::clap::clap::clap:

4 Likes
10 Likes

Det gratuleres! :partying_face:

5 Likes

Masterplanen til North iverksettes…

Det skal nå holdes en ny generalforsamling med en agenda foreslått av North Energy, ifølge meldingen fredag. Her stiller ikke det sittende styret til gjenvalg.

Innkalling til denne generalforsamlingen vil sendes ut i begynnelsen av neste uke.

Blir spennende å se hvem de nominerer til det nye styret og om de samarbeider med AGV.
Kan hende det oppstår to leirer her nå?

Vi får se, og slik jeg har skjønt det er det AGV-miljøet som ønsker å få tak i aksjene til Trygdeshortefondet.

3 Likes

Jeg sier bare tommel opp. Tror den siste forsvareren av ledelse og styret i NANOV endelig har sett lyset nå. De har skakk kjørt dette selskapet så til de grader og underprestert i en årrekke. Maken til arroganse og nedlatenhet overfor eiere er helt hinsides.

12 Likes

Forventer et det kommer et midlertidig lite og aktivt arbeidende styret som kan rydde opp etter alt rotet som stor igjen etter tidligere herjinger. Mye praktisk arbeid som må gjøres.

Etter opprydding og en vurdering av hvilken kurs selskapet skal ta videre blir det et nytt mer permanent styre.

3 Likes

Ja strengt tatt vet vi vel lite om hvor North står, bortsett fra at de står på North sin side. Vi skal nok være forsiktige med å spenne buen så mye høyere enn det som vil være en fornuftig exit for North, men det er jo i det minste noe.

Kveldens melding var den mest ventede meldingen fra nano noensinne. At styret og iCEO har verket etter å komme seg bort i lenger tid virker åpenbart. Jeg regner med at også resten av de ansatte forsvinner så raskt de kan. (På den annen side - det bør jo nå være alle muligheter til å gjøre lynkarriere i nano!)

Jeg syns i utgangspunktet det ville vært tryggere med et minimum av kontinuitet ved at “noen” ble med på lasset i det nye styret og ledelsen i oppstarten, men med de holdningene de har vist i det siste - latterliggjøre egne aksjonærer, snakke ned eget selskap, opptre fornærmet - så sier jeg heller: Good riddance!

Gi meg heller noen som kjenner selskapet dårlig men som VIL noe, enn de utgående tydeligvis bare vil ut.

4 Likes

Et helt riktig valg, som mange av disse burde gjort for lenge siden

Hva ser folk for seg blir enden på visa av det greiene her egentlig?

Bøhn sier at selskapet etter hans oppfatning nå har tre muligheter.

– Det ene er å finne en fusjonspartner som er bedre, mer interessant og mer spiselig for aksjonærene enn det Apim representerte. Det andre er å avvikle selskapet, og dele ut det lille som er igjen av penger til aksjonærene. Den siste muligheten er å finne en aktør som kan dra nytte av det ikke ubetydelige fremførbare underskuddet i selskapet og slik realisere noen verdier i selskapet, sier han.

Kan ikke forstå annet, en at North KUN har hatt fokus på det fremførbare underskuddet. Ettersom de ikke støtter opp pre-klinisk forskning.

Blir drøyt interessant å se om de allerede har en plan klar, som kan iverksettes asap. Å avslutte NN kapittelet allerede tidlig i januar :chart_with_upwards_trend::crossed_fingers:t3:

Hans Peter Bøhn som leder i valgkomiteen uttaler seg om selskapets videre vei ja. Legger han opp til fusjon med PCIB kanskje :sweat_smile:

2 Likes

Betalutin har jo mislykkes og har sannsynligvis ingen verdi. North har vel ikke noe kompetanse på dette området heller. Men de skjønner vel tegninga.

De satser vel kanskje på at man kan få 50-100 mill mer ut av det fremførbare underskuddet? Da kommer de kanskje ut av rotet uten å tape penger?

Hvordan er trackrecorden til de proffe folka i North egentlig? Er de flinke til å skape verdi for aksjonærene sine?

Fremover får man 0 kontinuitet og kanskje to leire som slåss om liket til NANOV. Jeg kan ikke skjønne at folk tror dette ender bra?

6 Likes

Verdien av FU er vel 550 millioner.

Så ikke utenkelig at de satser på litt mer en 50-100 mill vel?

Anyways alt over 100 mill, er vel fortjeneste utover dagens kurs. Så får vente å se

Det er jeg ikke enig i. Det ser man jo også de ut ifra mcap og hva de proffe folka i Carnegie klarte å finne. Aldri i verden.

Med 50-100 mill mer så snakket jeg om utover de 100 mill liket er verdt i dag :+1:

22 % av 2.500 millioner er 550 millioner. Så om noen med mulighet benytter seg av det. Så er det summen de kan skrive av.

Men at de betaler 550 millioner for det, tviler jeg sterkt på.

Men anyways å nøye seg med 50-100 mill var jo en heftig rabatt.

Men om North fikser 2-3 kr pr aksje, så er jo det 100-200% over dagens pris. Så jeg ville vært fornøyd med en slik løsning, om den kom raskt

2 Likes

Nettopp. Ingen betaler 550 mill for 550 mill. Spesielt ikke når den som skal selge holder på å drukne. Forhandlingsposisjonen til NANOV er elendig

Ja, utover MCAP i dag så tenker jeg at dette er best case, hvis man er heldig. Det er ikke som om hvem som helst kan benytte seg av det fremførbare underskuddet heller.

Jeg tviler dog på at det kommer noe bedre på bordet enn APIM.

2 Likes

Dagens kurs er 300% bedere en APIM.

Hadde Mergen blitt realitet.

Ville det vært 488.000.000 millioner aksjer i dag
Cash. 137.000.000.-
Pipe verdi. 351.000.000.-
Dette regnestykket er kun for å forsvare en kurs på en 1.- kr

Tviler på at fokuset til Egberts var å profittere, der profittering kunne vært gjort. Ville nok blitt jævlig dårlig stemning, om beskjeden som kom 10 nov var : vi har solgt NN med fokus på det FU. Å kan i dag tilby dere 2-3 kr pr aksje.
De prøvde nok mest av alt å holde liv i pipe. Å bevare en arbeidsplass for de som er igjen i R&D avdelingen.

North derimot, fokuserer nok kun på verdier over dagens kurs. Om pipe kastes, men de kan få 2.5 pr Aksje for skallet m/ FU. Er de nok godt fornøyd med sin handel. Å mtp dagens kurs, er det faktisk en god deal.

North kunne enkelt kvittet seg med aksjene sine på løftet opp til 3,30 NOK. De to dagene gikk det mye volum mellom 2,70 og 3,20.

Nå skal ambisjonene senkes til 1,50?
Hvorfor det?

At Betalutin «ikke virker» var kjent også på det tidspunktet, men de satt allikevel stille i båten.

Men fint å få servert fasit på hvordan dette skal gå fra noen som påstod hardnakket at det kun var idioter som solgte PCIB-aksjene sine på 80 kroner.

Fasit er ikke alltid fasit, selv om man har sååå lyst til å ha rett.

5 Likes

Ahhh, du mener at de ikke callet toppen? Sånt er enklere i etterkant vettu :wink:

Hva hadde du tenkt til å selge på?

Du har vel senket ambisjonene dine fra å gjøre en kule til å begrense tapet? Carnegie er gått fra å være “proffe folk” til å bli ubrukelige og bunnen til aksjen på 1,45 forsvant?

Ting forandrer seg. Det er det en haug med folk som ikke har fått med seg. Bli med skipet til bunns, har tapt så mye at jeg like godt kan tape alt, osv. Du skjønner nok tegningen… :+1:

2 Likes