Kanskje litt takk for god og langvarig innsats som pålitelig leverandør til shortesiden så solgte de aksjeposten sin på all time low. Er vel noe som heter karma i finans også
kursen gjorde sannelig et byks når vannøsa er ute.
Åpenbart at mange av de tidligere aktive brukerne her inne har solgt, når nyheter som dette ikke diskuteres i større grad.
Kos dere med skattefradraget, og lykke til med andre investeringer.
North ja - ser man det! what a bomb
da er de nede i rundt 1,20-30 i snitt? kanskje litt lavere?
Ja, men det skyldes nok mer at posisjoneringen har startet på hvem som trekker det lengste strået i de neste rundene.
NE og AG er begge ute etter å høste mest mulig ut av caset, ulikt om agendaen er gjennom verdien av skallet og fremførbart underskudd eller det kliniske, så ligger det an til en form for kamp.
Alt er bedre enn det supperådet som har sittet og dratt i trådene frem til nå.
Nå har vi med oss aktører som er motiverte for å lykkes med et eller annet for egne investeringers del, ikke umotiverte lønnsmottakere som får 500 000 inn på konto hver måned samme hva de gjør.
Jeg er sikkert last man standing her, men skjønner virkelig ikke de som kaster kortene nå. Vi vet jo ingenting om utfallet, men ser at noen kjemper for å sikre seg aksjer. Hvorfor?
Nok en hel del som har holdt ut lenge, men turen under krona denne uken ble for mye å svelge så de kastet kortene.
Gi meg en like og vis FTF hva vi synes om denne praksisen i små, illikvide selskaper!
Ingen likes fra meg, men langfingeren, derimot….
PS Presisering Til FTF, altså
Kommunisert rasjonale bak denne handelen fra north sin side var ikke akkurat imponerende - for å si det sånn.
Ble det ikke nevnt at det var noen investorer som satt i flere aktuelle selskaper - kanskje north har tatt runden med disse for å finne en løsning på floken?
North har vel ca 1/3 av stemmene som møter med dette kjøpet - så oppmøtemessig negativ kontroll.
Men det har vel nesten AGNV også.
Fjerde største aksjonær i North Energy AS er 100 % eier av Kjeller Teknologipark. Det er vel den relasjonen noen mente kunne bety at man hørte om en interesse for NANOV fordi de vanket i de riktige miljøene på Kjeller, som jo er basen for Bayer Norge etc.
Noen spekulasjoner viser seg å være fornuftige, andre er rent håp. Vi får se
Stuper inn i konspirasjonsteorier
Hva om Bayer kjøper NANOV kun pga skattetrekket? De har vel produksjon i Norge
J.P. Morgen SE har som nevnt lenger opp kjøpt 1 660 793 aksjer denne uken, så måtte sjekke tallet opp mot shorten til GSA. GSA er short 1 624 775, så får håpe at det ikke er GSA som dekket via J.P.M SE.
Det har jeg luftet tidligere som en teori, de har 150 mill i inntekter i året, så de kan fint nyttiggjøre seg av underskuddet. Samme gjelder Novartis, de er enda større med 1,5 milliarder i årlige inntekter og resultat på 50 MNOK som de tar ut i Norge.
Normalen er jo å gå i “null” i norske delen av slike virksomheter og ta skatten i moderselskapet. Så rent skatteteknisk er nok Novartis den hotteste kandidaten basert på skatteverdi.
Men Egget og Malene har nok garantert gjort alt de kan for å finne ut av om dette er aktuelt, så vi kan bare se bort fra en slik løsning…
For Novartis, Pfizer og liknende er lista høyere p drive slik finansiell akrobatikk, men for Bayer som har produksjon her så er det mer nærliggende
Vil tro North har vunnet kampen. Å samle mange småsparere gang på gang med tilstrekkelig retter er alt for krevende. Tror oppmøtet blir mindre for AGNanovector neste gang, med mindre de også har hamstret hos sentrale personer som kommer til å delta. Er redd for mange av småsparerne vil cashe ut profitt før EGF og dermed tape mot North.
Skattetrekk og ganske så relevant patentportefølje
Burde være en nobrainer
Skal vel opp en del nå som trygda er ute
Jeg kaster ihvertfall ikke korta enda. Derimot vil jeg se hva North kommer opp med før jeg evt tar en beslutning om jeg støtter de eller AG. Ingen av de har jo kommet med noen løsning eller plan videre.
Har for mye annet inne i samme ASK konto til å at jeg kan tømme den og få avskrevet tapet uten for mye jobb…
Trenger det å være så dårlig da?
Kursen blei grusa til 0.9 når dagens styre skulle stakke ut veien videre.
Hva om North faktisk klarer å lande en deal som gir en grei avkasting fra dagens kurs?
Se det positive. De tar betydelig grep. Å investerer betydelig summer. I en aksje Som faktisk ligger med brukket rygg.
De må ha en eller annen plan.
Å slik jeg kan se det, er det uten tvil North. Som kan gi mest verdi på kort sikt ut av dette.
#LFG
Ja, det er jo det vi som investerte i caset liker å tro, men som bare litt “disset” ned her på forumet fordi Betalutin ikke sendte flagget til topps og man endte opp med en krisedeal med APIM. Jeg tror APIM-dealen enkelt og greit lå på bordet fordi de var de som var mest desperat etter tilgang til penger og som godtok at world class managementet skulle bli med over i styret.
Jeg tror definitivt på at det finnes selskaper der ute som kan nyttiggjøre seg og regne på risk / reward i det kliniske, eksempelvis med det spennende vi har sett fra Alpha37 og Archer.