Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tibber - Norsk First Mover innen Smart Grid

November 2020 - ny runde finansiering

Juli 2020 - hinter om børs:

Mars 2019:

1 Like

" – En av tingene som fascinerer meg med selskapet er hvor mange av kundene som anbefaler produktet videre. Rundt halvparten introduserer noen nye for produktet, så gode tall har ikke engang Spotify, sier Wise."

Vel, hadde spotify gitt 1000 kr i bonus i nettbutikken sin per verving, så hadde nok de hatt store tall og. :stuck_out_tongue:

1 Like

Definitivt at vervebonus spiller inn. Samtidig tror jeg de fleste av oss ikke anbefaler et produkt/tjeneste vi ikke har tro på selv. Nettverkene til folk flest består nok av familie/venner. Da er det kjipt å anbefale noe de ikke har bruk for bare for å tjene 1000 kr.

På en annen side så er utsagnet til Wise en påstand. Hvis den stemmer er det ganske lovende for selskapet. Uten at jeg vet hva vervetallene til Spotify eller Tibber er.

Jeg har vervet en, tipset flere.
Jeg kuttet ut Lyse, som er den store i Rogaland, for lenge siden, rundt 20 år siden. Det var Lyse som startet opp Altibox. Grunnen var høye priser og den arrogansen de la for dagen.
Jeg hadde hørt om Tibber, svært mange Tesla eiere bruker Tibber.
Jeg fnyste av hele Tibber greia. Helt til jeg ville forsøke å unngå å kjøpe vindkraft, da ble Tibber plutselig aktuelt.
Det viser seg jo at Tibber faktisk er genialt. Rimelig tilbyder, det er ikke mange tierne en kan spare om en kjøper strøm fra andre, og oversikten og bevisstheten rundt forbruket mitt har aldri vært så stor.
I tillegg får en smartlading på kjøpet, en kan lade når strømmen er billigst, dvs om natten, når forbruk og belastning på nett er lavest.
En lader mao på en mer bærekraftig måte.
Nå er jo strømmen gratis, 3-15 øre per kWt, så nå for tiden er det lite å spare, men det endrer seg.

Jeg er også fornøyd med Spotify, rett og slett avhengig av Spotify, men det er et abonnement med bismak: smale artister tjener nesten ingenting på min strømming, og jeg har aldri vurdert å aktivt anbefale Spotify til venner og bekjente.

3 Likes

Good guy tibber varsling!

5 Likes