Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Medclair, daily. Lagt ut denne tidligere, men har skjedd ting siden da.

Atlantic Sapphire, daily. Finnes fortsatt nedside, men enkelte ting tyder på at man kan forvente en bounce her. Ved bounce er 42/43 et område å følge med på.

Edit: Etter dagens nyheter om utslipp til sjøen rundt, vil trolig tillitten til dette selskapet være på bunn. Husker godt hvordan kursene til de europeiske bankene var under hvitvaskingssaken, og hvilken investeringsmulighet det ga. Bank er dog en helt annen sektor, og her bør man gjøre seg opp en mening om man tror ASA vil følge samme vei som bankene gjorde. En ting er sikkert, med de siste hendelsene som har vært må det skje en endring i selskapet.

Pho, daily. 50dagers har rullet over, og kursen er på vei ned for å teste 200dagers igjen. Det er verdt å følge med på store volumsonen nede ved 90 hvis 200dagers skulle vike. Her nede ligger det også et gap.

4 Likes

Premarket +17%

2 Likes

Skikkelig ubrukelig aksje på daily, men weekly ser bra ut.

Denne ble lagt ut i sted. Burde gi en boost til sektoren på mandag.

1 Like

Olje til himmels ? :slight_smile:

Burde være positivt for begge. Melding er jo «kjør på med fossilt, så fanger vi karbonet senere når teknologien er kommet langt nok».

Europe’s energy crisis is spreading to the fertilizer and meat industries, risking tighter food supplies and even higher prices.

Major fertilizer producers Yara International ASA and CF Industries Holdings Inc. said soaring energy costs are forcing them to halt some output of nutrients crucial for growing crops. The shutdowns also risk hitting other parts of the food supply chain by crimping supplies of carbon dioxide, which is used in stunning animals for slaughter and food packaging that boosts shelf life.

It’s the latest threat to abattoirs, where labor shortages have caused a backlog of pigs on farms, and comes as global food prices are near a decade-high. The British Meat Processors Association warned that CO2 supplies could run out within two weeks, forcing slaughterhouses to close just as pig producers are already facing the imminent prospect of culling animals.

Kraftproblemene man har nå får mange bieffekter som ikke jeg har oversikt over. Syntes jeg ser en rekke alarmerende artikler her og der, som tyder på at olje og gass både er svært dyrt, og vil bli enda dyrere, framover.

On Friday, Norwegian fertilizer maker Yara on Friday said that it will by next week have curtailed about 40% of its European ammonia output capacity as record-high gas prices are hurting its production.

Yara trades about one-third of the world’s ammonia, which is used in fertilizers, but also relied on in industries such as automotives, textiles, healthcare and cosmetics. The company, which said it will curb output at a number of plants, produces ammonia in Europe at sites in the Netherlands, Germany, Norway, Italy, France, U.K. and Belgium.

Fertilizer prices jumped in the past year as a crop rally helped farmers boost purchases. They’ve been further supported after Hurricane Ida struck the heart of the U.S. fertilizer industry and Storm Nicholas threatened more damage in the Gulf of Mexico. Higher nutrient costs risk exacerbating global food inflation at a time when hunger is on the rise, particularly in poorer nations.

1 Like

Kahoot, daily.

Røde og grønne soner henger igjen fra gammel analyse . Opp frem til earnings?

4 Likes

Carasent, daily.

Er bruddet testet og vi er klar for nye ATHs, eller skal vi ned i bunnen av kanalen en gang til?

1 Like

Strongpoint, daily.

Make or break? Hviler på POC rett under kanaltak.

2 Likes

Solar Etf i US , daily.

Jeg tror på comeback i grønne aksjer, spørsmålet er bare når det skjer. Jeg tror videre retning bestemmes om ikke så lenge.

Africa Oil, daily.

Volvo, daily.

Nel, daily.

3 Likes


BWE daily

3 Likes

Solar ETF i US, daily.

Jeg tror fortsatt på comeback for grønne aksjer, og at videre retning har blitt bestemt. Her gjelder det å finne de som bryter opp av baser eller til nye highs.

Africa oil, daily.

Har sikret en del her.

Volvo, daily.

Har dannet en base her. Bryter den opp er target opp mot 210 for min del.

2 Likes

Carasent, daily.

Det ble ned. Har økt i grønn sone. Får se hva som skjer fremover, mulig den følger lilla kanal i stedet. I såfall blir neste kjøp for meg 36-38.

1 Like

Brøt ut i dag. Rangetak rundt 34.5-35 trolig neste.

Noen med litt mer TA-erfaring enn meg som har lyst til å kommentere?

pang?

Flere som har sett på å shorte Equinor?
Hvilke instrumenter vil i tilfelle være å foretrekke?

Rekordhøye gasspriser og høy oljepris vil vel snart snu.

HTRO, daily.
Brudd opp av high tight flag

1 Like

Trader ikke selv i US aksjer, men synes det var mange interessante her.

1 Like