Ser ut som toget forlater perrongen
Der var det tomt?
Dato for Q2 rapporteringer Norge
http://www.paretosec.com/upload/files/Q2%202020%20Reporting%20Norway.pdf
Noen som ser på PSE? De eier 10% av et nytt funn rett nord for Statfjord og Snorre. Dagens vinner på OSE. Litt kjipt å kjøpe etter 20% oppgang, men MCAP på ca 350 mill er jo helt klart vanvittig lavt om det bare er litt størrelse på funnet. Kan fort dobles.
Kjerning ble børsmeldt i dag.
BGL i fører sete? nei takk.
Haha… Ja, jeg så det jeg og. Men Neptune Energy er operatør. Er funnet stort så klarer ikke BGL fucke det til uansett hva han gjør. 350 mill fpr dette funnet kan være verdt mye. Selv mindre funn blir og verdt en del med dagens skattepakke.
Bare å kutte ned på den ASKen. Koster mer enn den smaker… Passer best for noen få veldig langsiktige aksjer.
Har tenkt litt mer på PSE. Melding om kjerning kom på fredag. Det betyr nok at de drar opp kjerne de nærmeste dagene. Slike kjerner lekker mye olje uansett hvor recoverable oljen er. Det sender alltid pulsen opp flere hakk… og muligens kursen og. Dette uavhengig av om gullfuglen er skutt eller ikke. Denne kan fort dobles på få dager tror jeg. Leser at Recoverable volumes i Dugong prospektet har som base case 90 mill fat omtrent. Med oljepris 45, 9.5 USD/NOK er dette 39 Milliarder som PSE eier 10% av direkte. Det er mye for et selskap som er priset til 350 mill kr. 10% av 39 milliarder er 3.9 milliarder. Selv med en relativt dyr utbygging, vekting for NPV og ytterligere risiko så tror jeg PSE kan snuse på milliarden i base caset. Om evt oppside case kommer inn så er det mye mer å hente.
53-55 som target bør jo være innafor
Noterer meg at PSE sluttet råsterkt. Kan fort åpne mye opp i morgen. Brent er en bra formasjon, det er nok allerhelst funn dette når det først kjernes. Og da snakker vi fort base case eller mer. PSE verdt 370 mill for 10% av 39 milliarder.
Skal i mine øyner åpenbart opp. Noen sluker PSE.
Mulig jeg misforstår, men snakker vi ikke egentlig om 20% eierverdi?
Ikke at det gjør saken noe dårligere for PSE
PSE på børs er ikke samme PSE som eier lisens så vidt jeg ser. PSE som eier lisens heter PSE NOCO og PSE på børs eier 50% av PSE NOCO.
Men hør her. Jeg har litt mer intel. På fredag ble det meldt kjerning etter at sensorer i BHA hadde påvist HC i Brent Fm. Sensorene sitter typisk sett 12 til 15 m bak bit. Det betyr minst 15 m oljekolonne bare ut fra dette. Det er jo greit å vite . Videre så tar det maks 2 døgn i denne type brønn å dra ut BHA å gå inn med kjerne assembly. Det tar 2 døgn å fylle kjerne og videre trippe ut med kjerne. Nå er det 4 dager siden fredag. Jeg vil med dette lansere spekulasjonen at dersom det ikke er noen ny melding innen 9:00 i morgen så har de påbegynt kjerne run #2. Det betyr at kolonnen faktisk kan være lengre enn 15+81 m. 81m kjernelengde er veldig vanlig på dette dypet da formasjonen er veldig kompetent. Kjerne run #2 er megabull da det kan tyde på at olje kolonnen er tykk! Mer enn 96 m med Brent Fm, er vanligvis mye olje dersom fellen har litt utstrekning.
Om du vil gjøre en vill spekulasjon; ingen melding i morgen ==> kjøp. Skal man være så frekk at man fyller på ytterligere?
Ok, takk for oppklaring:)
Nå er ikke jeg så veldig inne i verken terminologi eller prosessene/trinnene ved prøveboring, men det virker å være noe spekulasjon inne i bildet her?
Nå skal det dog sies at PSE gjorde jo ingen voldsom dag på børs i dag, så trinn en av planen er jo i boks. Antar at enhvert positivt signal på dette tidspunkt potensielt kan sende kursen rimelig høyt oppover. Dog er vel baksiden omtrent like stor?
Omsetning i går på >+30% opp var vel 4 ganger størrelsen av omsetning i dag hvilket betyr at det er større signifikans i opp bevegelsen?
Det sagt. Nedsiden er nok fort -50%. Men oppsiden er nok og minst +100%. Når de først har logget funn i Brent formasjonen så skal det mye til for at dette er falsk alarm.
Så evt hvor lang tid tar kjernerun 2, om de er så heldig og trenger det? Kan vi forvente svar nårsomhelst?
Når det går såpass i forkant så er det naturlig med sell on news på gode nyheter, om det er noen større aktører som ser sitt snitt til å lette litt om det generelt er lavt volum!?
Takk for svar Hild.
Synes kanskje det er litt lite blest om aksjen,derav den gikk sank på litt nedsalg i går. Men det så mer ut som fisking av aksjer spør du meg. Ved ett ett funn i kjerne #2. Hva aksjeprsintervall vil du anta vi kan forvente, om du stikker fingeren opp i været, uten og «finregne» på det.