Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

gjort. løst. :slight_smile: merci

Planen funker greit foreløpig. Kan hende jeg skyver litt på siste target avhengig av moment.

2 Likes

En spennende side for de som liker TA

http://thepatternsite.com/id84.html

2 Likes

Siste target nådd.

6 Likes

HLNG, hourly.

HLNG, daily.

3 Likes

Har hatt halvannen ukes ferie, så tar en oppdatering her.

HLNG hourly. Solgte litt på første treff i nederste sone og solgte resten på samme nivå da gap-up bare ble solgt ned. Den har vært nedenom 12 igjen etterpå, og hadde jeg fulgt med hadde jeg kjøpt der en plass. Dersom muligheten byr seg prøver jeg meg igjen.

3 Likes

Greit å tenke på som trader også. Det er større sannsynlighet for at traden går i din favør dersom du kjøper et godt selskap.

2 Likes

Tok et lodd i GOGL på 39.9 etter tips fra Investtech

Golden Ocean Group (GOGL) utviklet seg positivt og steg 3.36% til en sluttnotering på 40.00 kroner. Den siste måneden har aksjen steget hele 41.44%. Aksjen brøt opp gjennom motstanden ved 39.20 kroner i en dobbel-bunn-formasjon. Dette utløste et kjøpssignal på økende volum og en videre oppgang til 50.36 kroner i løpet av fire måneder indikeres.

1 Like

Følger med på Raysearch
Under 200 ma men kanskje?

Day

Week

1 Like

GAP trading?

4 Likes

Den hadde eg kjøpt om eg kunne kjøpt den på ASK. Bruker dere vanlig konto uten utsatt skattefordel eller har dere funnet ein ann måte?

Investeringskonto Zero hos Nordnet gjør det samme som ASK (utsatt skatt) men du kan handle utenfør EØS. Bruker den mer og mer, spesielt fint mtp Merkur og USA.

Kan du ha valutakonto tilknytta Zero slik at du slipper vekslingskurs hver gang du handler?
Bruker Pareto ASK med valutakonto til aksjer på svensk børs for å sleppe vekslingskurs hver gang.

Hva eg finner:

“Investeringskonto Zero, IPS eller IPA har ikke valutakontoer. Vekslingen skjer alltid automatisk til en valutaspread på 0,5 % mellom kjøp og salgskurs.”

Så ein taper 0,5% og det kun på valutaveksling

Du kan ikke ha valutakonto tilknytta Zero så du betaler 500 kr i valutagebyr pr 100 K du handler hos Nordnet

Hvor får man kjøpt Nikola aksjen? Noen som har noen tanker om Nikola.

Du får kjøpt den via Nordnet blant annet :slight_smile:

Det er vel ikke like gunstig utsatt skatt på disse? Trodde man måtte betale skatt fra første krone på uttak fra Zero? På ASK kan man ta ut hele innskuddet på kontoen skattefritt. Deretter selvfølgelig skatt på alt. Hvis det er sånn jeg tror er jo det en betydelig bedre form for utsatt skatt på ASK. Men Zero har flere andre muligheter som man ikke har på ASK. Så det blir jo en vurdering.

Det er sant at man må betale skatt fra første krone på zero, men det blir brukt en gjennomsnittsberegning. Med andre ord så vil den totale skatteberegningen bli det samme for zero og ask. Det er bare tidspunktet for skatteberegningen som blir annerledes.

Ja skattesatsen totalt er lik for begge kontoer. Ville bare poengtere at for en del så vil den utsatte skatten på ASK kunne gi deg mye bedre gevinst, rett og slett fordi du kan utsette skatten mye lenger. Eksempel: du setter inn 1 Mill idag og setter igang kjøp/salg av aksjer. 3 år frem i tid har kontoen økt til 2 Mill. Så ønsker du å ta ut 1 Mill for å kjøpe hytte el noe annet. Da vil du med zero måtte betale ca 150k i skatt og sitter igjen med 850 til hyttekjøp. På en ASK konto kan man istedet ta ut 850k uten å skatte. Og du har igjen 150k ekstra på kontoen som kan forvaltes videre med kjøp/salg/hold på aksjer. Så ville bare poengtere at det er ganske stor forskjell på utsatt skatt for Zero og Ask. Men Zero har jo noen andre fordeler med blant annet at man ikke har så store restriksjoner på hva man kan kjøpe. Så det blir en vurdering for hver enkelt hva som er best. Det beste er kanskje å ha begge to🙂

3 Likes

Jeg var litt rask på avtrekkeren da jeg svarte i går. Ser nå at du ganske tydelig ville ha frem poenget med utsatt skattefordel. Den er klart bedre på ASK.