Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Sånn generelt, og trade i long i ett bull markedet er en ting.
Men og trade når markedet er volatilt kan være vanskelig, du kan sjelden ta posisjoner på brake-out pga du får ikke follow through dagen etter.

Det beste er faktisk bare og logge av og ikke trade når markedet er slik som nå, i de fleste tillfeller sparer du deg får tap.

1 Like

Enig med det, men det kan være individuelt fra aksje til aksje om det er mulig å trade i den. Man må være selektiv.

På indeks nivå er vi på nesten ATH så bullmarked er det.
Må også ta med i betraktningen hvor langsiktig man er

1 Like

Tar inn en grei post i Scatec.

2 Likes

Og hvor setter du da stop loss?

Skulle 200 dager røyke så er det ut med den

3 Likes

Ferronordic

Slik er planen min, men hvis det fortsetter rødt på dag 2 er det ofte game over. Jeg skal prøve å holde de sterkeste til de stopper ut fremover. Får se…

Er det trading view med earnings etc på høyre side?

ja…

Interessant. Har misset en god del % pga. å hive meg ut for tidlig ved første tegn til reversal, og så er det bare konsolidering, og så ser jeg f. eks at moment er så extended at det bør korrigere og da ignorerer jeg f. eks flag som settes opp. Skal huske på at det er lov å kjøpe inn igjen og får heller bruke en thightere stop :+1:

Problemet er bare at de aksjene jeg snakker om ikke gir en inngang nær der man solgte seg ut engang. De kan fort legge på seg 20% når det snur…

Har litt samme problemet. Har inntrykk av at nesten alle med et system har det slik markedet er nå. Til og med Minervini sliter.

Tok gevinst i Scatec, ble en bra trade

4 Likes

Tok en del på 230-40 tallet. Kursen ned nærmere 40 prosent fra ATH til forrige emisjonskurs (230 - oktober 2020). Aksjen har ikke vært like oversolgt siden koronakrakket, så om bunn faktisk er satt, så ser man fort en bevegelse opp igjen til 300+. Mao. avventer / trailer jeg den inntil videre.

Jeg solgte av den enkle grunn, alle rekylene Scatec har hattpå veien ned over har vært ca 10% +/-, nå har den hatt en rekyl på 11% tenkte jeg at det er best og ta pengene av bordet.

1 Like

Ingen dårlig grunn det - må følge godt med.

Tror det er ok sannsynlighet for at korreksjonen er over, forrige emisjonskurs anser jeg som gulv.

3 Likes

Begynner å ligne på en eksemplarisk bunn, satt på aksjens høyeste volum noen sinne.

Denne kommer jeg til å forsøke å treffe så mange ganger som trengs (med relativt tight S/L) for å kunne bli med opp igjen.

3 Likes

Måske man kunne bede folk om at inkludere tickernavnet i deres charts? Med mindre man har været med på trådene i årevis er der ingen, der med rimelighed kan genkende diverse charts uden tickernavne.

Så, please?

1 Like

Fixed (for øvrig ville det vel kostet ~5-10 sekunder med scrolling/lesetid oppover å løse mysteriet).