Gøy med breakout. Må virkelig følge med i det det skjer for å rekke å bli med.
Thoughts?
Hehe, holy… battlestation var bra navn på den doningen. Må jo veie et tonn
eller ikke
Mulig det ble en «false breakout»
Jeg solgte på 3,09/10 så så ut som bruddet ikke kom
Hvordan ser du sånt? lite erfaring her, men prøver meg fram. Virker som generelt dårlig klima om dagen. Flere som har hatt breakout, men som har falt igjen feks Polight, Azelio, north energy:/
Hei,
Det var jo mest flaks/ dårlig tolmodighet og risiko justering …
Men det kom masse selgere på 3,1 og aksjen har jo lite volum.
Volumet skal jo komme på break out. Men det var altså ikke kjøpere.
Duppet med igjen til 2,9 så kom det kjøpere igjen.
Men det kan jo fort komme imorgen eller nærmeste dagene. Er lagertall olje som kan trigge underliggende verdier etc.
Lykke til, vil tro det er noe av det samme som å kjøre long tek-indeksen i USA, bare litt mer prosentvis bevegelse.
Traden er av kort horisont med tett stopp loss.
Sitter long i Amazon, pga teknisk bildet, samt at PE for den ikke er så gal tatt i betraktning veksten. Men vet at dersom tek-indexen faller så blir Amazon sannsynligvis dratt ut av det tekniske bildet. Samt er det litt mer potensiale i Asia enn i USA pr idag så det er litt risky.
Et spm til traderne her angående et lite dilemma jeg har. Jeg handler utelukkende basert på tekniske signal, altså ingen conviction hold. Strong opinions weakly held som Peter brand sier. Det funker fint for meg, men jeg sliter med når markedene snur. Jeg tar lite tap fra mine innganger og min drawdown fra inngang er ganske lite, men jeg får hetta når portisen tanker med 3% en dag (altså fra toppen, ikke fra inngang i hver aksje). Når dette skjer samtidig som markedene er røde og har en follow through med f. Eks. fall under 15 EMA, så dropper jeg alt som heite potet og sitter med cash. Jeg har vandt meg til dette fordi jeg hater en DD fra ATH over 10%.
Men så blir jeg vipped ut av teknisk enda fungerende trades. Et eksempel nå før helgen var salg av cdon, plt og lohito før egentlig mitt system sa salg, men pga at hele portisen tok en dive under den kortvarige korreksjonen. Det som da gjerne følger er en lockout til neste korreksjon i disse aksjene, som kan svi godt. Jeg ser dette også i retrospekt ved enkelte aksjer når jeg går gjennom året - hvor jeg spør meg hvorfor i huleste jeg hadde solgt.
Hvordan handtere dere røde markeder? Sell all, sell bare det som gir signal? Half position på alt?
Det er et vanskelig tema, der markedet de siste årene har fått de av som bruker risk management til å fremstå som idioter. De som ignorerer risken eller kjøper dippene har fått klekkelig betalt
Jeg er også blant de som selger tidlig når markedet ser ut til å korrigere, har gått glipp av mye gevinst på grunn av det.
Et alternativ som jeg kommer til å benytte fremover er å selektivt selge meg ned i slike situasjoner. Ved salg vil jeg da først hive ut aksjer med mindre likviditet og selfølgelig aksjer som korrigerer mye.
En annen mulighet er å selge alt, og hvis sentimentet blir mer positivt er bare å kjøpe seg inn i de samme aksjene som du solgte uavhengig av set-up og bare se på det som en fortsettelse av opprinnelig trade
Du må sette opp et teknisk bilde som tåler volatilitet, ellers blir du kastet ut med en gang. Og så må du være relativt tro mot det tekniske bildet.