For min del liker jeg det veldig godt når fundamental og teknisk matcher. Er du uenig?
Interessant OM tallene er gode, det er ikke noe jeg ville frontrunnet.
hanken din er under 50% linja også, som strengt tatt gjør den litt tvilsom. (nå er ikke jeg noen ivrig formasjonsflyver)
Du kjøper vel litt prematurt, når toppen rundt 24 er tatt ut så ser det bedre ut
Jeg følte det var veldig lett å forutse at Q4 for EPR skulle bli veldig bra. Ikke like åpenbart hos XXL, og den har gått en del i det siste mens EPR jobbet med å falle ned før en forventet god rapport (som leverte).
Casene for å gamble på morgendagen blir da veldig forskjellige da det virker som om flere gamblere er inne og har tatt posisjon i XXL allerede.
Ja, Q4 2020 blir nok bra. Og uansett en kjempeforbedring på rullerende 4 kvartaler i forhold til Q4 2019 som var forferdelig og Q4 2018 som var dårlig. Men, ikke like lett å være sikker på at det fundamentale tilsier vesentlig høyere prising i XXL som det var i EPR.
I mine øyne i hvert fall da.
Momentum er jo bedre for XXL, sånn sett kan man kanskje forvente rent teknisk at tradere skal pushe det videre fordi det er flere som har interesse av tickeren. Men det er ikke like klart på det fundamentale (før i morgen, da er alt klart).
Enig.
Thin ser interessant ut.
Bunnformasjon. Brudd opp og bygger base. Stort volum.
Men mye opsjoner i Thin så obs på det.
Brudd nå?
Solgte du på åpning?
Folk tolker jo ting som de vil, men for min del var ikke kvartalsrapporten til XXL bra fundamentalt sett. Jeg syntes de sitter igjen med alt for lite på bunnlinjen etter ett kvartal som jeg i utgangspunktet skulle tro ville favorisere denne typen kjeder, men ser jo at det er utlandet som ødelegger.
Uansett syntes jeg 5 øre i profitt per aksje i Q4 er svakt. Kunne analysert det videre men blir bare synsing uansett.
Det blir opp til markedet å vurdere uansett. Ser folk verdsetter enda en gang topplinjen mye høyere enn bunnlinjen.
Hva ville du gjort?
Jeg ville ikke kjøpt dagen før resultat
Win some, lose some
Spm om VCP-formasjon. Når bør man kjøpe breakout? Akkurat på breakout eller vente på pull-back til “breakout nivå”/tidl motstand som da blir støtte? Vil den alltid ha pullback dit?
På forhånd takk for svar. Prøver å lære litt TA
Det finnes ingen fasit, men etter min mening bør man kjøpe breakouten. Min erfaring er at de sterkeste / beste aksjene ikke får pullback. Men hold øye med volumet også
Men det går fint å ha som strategi å kjøpe pullback til støtte også
Fulgte med på Magseis, Pexip og Zaptec idag hvor alle tre har hatt breakout og steget mye, men rakk ikke kjøpe selve breakouten for det går jo så jævlig fort opp! Så nå er som om de skal noe ned igjen før videre legg opp
Ett tenkt på at man kan kjøp litt under motstand og så selge dersom den ikke bryter. Får man maksimert gevinsten
Breakout idag på NUMND