Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Hei. Egenkapitalen er 2.8 mrd…

så pris bok er 0,215. Ring B.Graham og fortell at du har funnet et value case. (pris bok er lite verdt om selskapet ikke tjener penger på investeringene sine. f.eks i den situasjonen at avskrivningene er større enn inntektene) Hvordan NRC ser ut vet jeg ikke, men godt mottatt ble det ikke.

De 2,2 mrd som da ikke er cash, får de brukt dette til noe nyttig? Kan de selge eiendelene til den prisen? Husker folk regnet på Norwegian og hvor mye aksjen burde være verdt utfra en forventet verdi på flyflåten. Sånne regnestykker fungerer ofte ikke.

Jeg sier ikke at du tar feil btw, kan godt være NRC group er et varp, det bare ser ikke helt sånn ut akkurat nå.

For 2021, the Company expects an EBITA* margin between 1.75-2.5%. The adjustment
is related to lower profitability than expected in the demolition- and recycling
business, low order book in the Civil operation in Norway as well as low order
intake in Sweden due to continued fierce competition.

Ekstremt små marginer, men hvis konkurransen hadde gått ned, f.eks. pga konkurser hos konkurrenter, så vil jo selskapet være sykt underpriset. 6,45mrd omsetning og 5% marginer gir 322mnok ebitda. :stuck_out_tongue:

Jeg har ikke sett på kontantstrømmen i selskapet, det er ofte viktig i slike selskaper. Man ønsker ikke å plutselig få en 1mrd avskrivning i fleisen og at kursen faller 95% over noen måneder (Ref KOA)

1 Like

PS. Jeg har ikke inngående kunnskap om dette selskapet og mener absolutt ikke at dette er en fundamental gullgruve. Tvert imot så falt markedsverdien 40% etter en profit warning fra selskapet. Utgangspunktet var egentlig bare en trade basert en en mulighet for rekyl på formasjonen

10 Likes

6 Likes

Ble super trade dette :slight_smile:

3 Likes

Noen som har sitt på Yara trade? :chart_with_downwards_trend:

Tatt selv et bet her, noe @pleximus83 ikke er kjempe fornøyd med :joy:

…jeg er en utbytteinvestor,så sånn sett må du bare ta deg ut :blush:

1 Like

Zaptec ser grei ut, jeg venter og ser litt.

3 Likes

Episurf verdt å følge med på vei ut av bunn?

2 Likes

Ser spændende ud rent teknisk og selskabet synes at være i vækst (via hurtig gennemlæsning af Q3, 2020 (https://episurf.com/media/Q3-2020-Interim-Report.pdf). Jeg har indtegnet potentiel range fra aktuelt niveau til 5,00, men kender ikke selskabet og véd ikke om der potentielt er emissionsfare eller årsagerne til at aktien har lavt siden ultimo 2018.

1 Like

Selskapet har levert en rekke positive meldinger siste tiden, samt også en del innsidekjøp. Velger å sitere @Christian vedrørende finansieringssituasjonen. Mener han pleier å ha kontroll på slikt :slight_smile: :

Ikke uenig i at 5ish kan være et interessant nivå, men litt nøkternt ser jeg mot ca 3,90 i første omgang :wink:

3 Likes

Artig bit om en trader som gikk litt for langt :slight_smile: The Wild $50M Ride of the Flash Crash Trader - YouTube

Ser andre det samme som meg?

Volum og tidsperspektiv må du ha med.

pupp? hengende baller? pcib på veldig kort timeframe? hmm, nei kan det ikke være, lignende mønster, men ikke like villmann.

Så da ser vi på XXL, kopp og hanke. mini korreksjonen som var forrige uke har dannet en del sånne siste uka.

Dette er XXL. Europris leverte nettopp ett godt kvartal og sjansene er vel ok for at XXL gjør det samme. Kvartalsrapport i morgen. Disclaimer: Tok denne inn igjen i stad.

Hvorfor legge ut et chart når det er en gamble på god rapport?