Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

1. April :metal:
1 Like

3 Likes
1 Like

Breakout idag:)

4 Likes

Polygene bygger base:

5 Likes

5 Likes

Timeschart

1 Like

Kunne eg fått noen innspill på den her? Scatec, eg tenker en luftig neste uke teknisk, men eg har ikkje satt meg inn i aksjen enda. :upside_down_face:

1 Like

HYNION - potensiell trekant

Next, daily. Eier.

4 Likes

Pent. Tok gevinst på deler av HYN traden - går kanskje inn i denne da om jeg får pullback / test av brudd. Tenker under 9 kr ville vært fint :slight_smile: (J… gap opp fra 6.42 btw :sweat_smile: )

William J. O’Neil stated that when a growth stock tops out on average they fall 72%.
Most have a hard time either believing or understanding this statistic.

5 Likes

Et fint eksempel på det er vel Amazon, men de falt mer 80-90%. Noen faller mer og noen mindre. Det tok vel ca et tiår igjen før Amazon var over 100 dollar.

@zappa66 hvordan definerer man en vekstaksje? :slight_smile:

… sjekket, og det var ikke det jeg trodde.

In finance, a growth stock is a stock of a company that generates substantial and sustainable positive cash flow and whose revenues and earnings are expected to increase at a faster rate than the average company within the same industry.[1] A growth company typically has some sort of competitive advantage (a new product, a breakthrough patent, overseas expansion) that allows it to fend off competitors. Growth stocks usually pay smaller dividends, as the company typically reinvests retained earnings in capital projects.

Jeg trodde det ville være aksjer som enda ikke leverte overskudd, men hadde stort potensiale hvis de lykkes.

4 Likes

Oisann, da skjønner jeg mer, da er det sikkert så mange ulike oppfatninger om ordene “vekst” og “verdi” -aksjer at jeg like gjerne kan la være å bruke ordene.

1 Like

Oppsummert
Growth tjener penger og putter pengene tilbake i sin egen vekst
Value tjener penger, har attraktive multipler og gir pengene til investorene (modne selskaper)
“Jalla” er resten av børsnoterte spekteret.

3 Likes

Tok noen lodd i CADLR her for en potensiell bounce… :slight_smile:

Growth tjener penger, putter pengene tilbake i sin egen vekst og vokser raskere enn resten av markedet.

2 Likes

NANOV kan gå mot spennende tider, motstand i beltet 25-25,5

AZT med ny ATH på fredag

7 Likes

Tror også NANOV chartet er fint. Gode muligheter for brudd opp her nå :star_struck::star_struck:

God timing på den zappa ^^