Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Forsøker å være litt i forkant denne gangen, MPCC med støtte i forventede utbytter på over 100% av selskapsverdien neste to år ligger an til å potensielt ha snudd kortsiktig trend. Gjenstår å se om den klarer å bryte opp over den horisontale streken.:

For klarhet eier jeg ikke aksjen nå, men vurderer den sterkt igjen. Legger noe av argumentasjonen her i håp om å bli motsagt om jeg tar helt feil. :slight_smile:

kikket på noram tidligere i uka, lite historie på caset…

Noen som har erfaring med trading av biotekselskaper? For høy risk?
Syns $ULTI ser veldig bra ut her.

Bakteppe: aksjen stiger på forventninger tilknyttet avlesninger fra to randomiserte studier med selskapets universelle kreftvaksinekandidat UV1. Disse kan skje i morgen eller etter påske. Gode data → verdenssensasjon og voldsom reprising. Dårlige data → halvering av kurs i første instans. Gitt studiedesign, så vet vi at sannsynligheten for gode data øker for hver dag som går. Man har passert 50 prosent (trolig med god margin), og nå må man bare krysse fingrene for at biologien spiller på lag.

Trading av aksjen kan være litt utfordrende gitt at den ikke er særlig likvid. I tillegg er float svært lav. Noe som betyr store bevegelser på tynt volum (begge veier). Om man ikke trader små beløp er derfor S/L dels uegnet.

Gitt det fundamentale setupet i dag, så er det mest nærliggende å anta at kursen skal videre opp. Risiko for dårlige data blir man ikke kvitt, så nedsiden må respekteres.

Oppsiden før selskapet melder resultatene bør være betydelig. Om markedet var effisient, så burde den i teorien sette ATH hver dag fremover (ref. studiedesign og sannsynligheter).

En rimelig tolkning er at den store majoriteten av de som eier aksjen er innforstått med det ovenstående og skal sitte over avlesning. Dette gjør at selgersiden i tiden frem til avlesninger er liten.

2 Likes

Takk for info! Blir spennende å følge.

Noen litt spennende chart fra forholdsvis nylige IPOer

ENCON

ALLEI

NORAM

Til slutt en dog som kan bli interessant CTEK, men trenger kanskje påfyll i kassa først

2 Likes

Fikk break out denne også, men dog litt tynt volum. $EIOF

7 Likes

$Kahoot prøver seg, følger denne tett.

1 Like

@Martins - ref. utvekslingen i $ASA-tråden tidligere i dag - han her forklarer det jeg prøvde å si:

Alleima ble nydelig. Jeg fikk ikke med meg at rapporten kom kl 11 i går så missa den dessverre. Noen som har en bra oversikt/kalender over når svenske aksjer rapporterer?

Gå inn på ønsket selskap så er det en kalender flik der :slightly_smiling_face:

1 Like

Om du bruker Børsdata kan du filtrere på rapportdato, for å få alle selskaper som rapporterer på en gitt dag.
Du får ikke klokkeslett dog

2 Likes

SYNACT, litt lavt volum i denne

2 Likes

Kjøpte Kahoot på break out.

4 Likes

QQQ prøver seg på brudd opp ikveld/mandag? (gjennom MA200)

Har du planlagt stop loss-nivå?

En lav ADRer, HUSQ_B. Tall på onsdag

Har ikke planlagt en trade enna, venter og ser an til US åpningen.

kommer US inflasjonstall kl 1430 bla.

1 Like

US ser ut til og bryte opp, hvordan kunne dette skje :scream: Vi var jo med trend linjen der alt “SKAL” snu ned

Det er ganske vanlig med en fakeout til oppsiden når “alle forventer” noe. Perfekt for å gjøre alle bullish før nedgangen begynner. Jeg tror det bare var en liten finte