Danskene i produkttankrederiet TORM har fått seg en stor kopp med hank
Edit: Går ex utbytte på mandag
Danskene i produkttankrederiet TORM har fått seg en stor kopp med hank
Edit: Går ex utbytte på mandag
Kjøpte belships basert på denne og at de andre shipping er opp 30% det siste året.
god r/r men mangler followup på volum.
tanker?
XVIVO PERFUSION AB. Virker for meg som et logisk sted å legge på litt risk. Blir snart snakk om kommende earnings som forventes å være bra. Mer og hvor kraftig volumet er ved siste tids oppgang. Plan: Kjøp her på 404. Vi ser en tydelig bevegelse over opp mot 460, og brudd gjennom. Deretter er det bar å holde seg fast. Stoploss. legger vi ved 380.
Bra start. Xvivo opp ca 3% til mellom 415-420. Forventningene frem mot resultat øker
XVIVO: Og der kom resultatet. Knuser forventningene. Opp ca 14%
Jeg delte denne på innsidechat igår, men tenker den kan deles med flere. Folk får vurdere om dette er en attraktiv trade. (Edit: Jeg har inngang på 6040 DKK her, usikker på hvor lenge jeg sitter)
Den danske staten (Finansministeriet) blir majoritetseier i Københavns Lufthavne (KBHL). De kjøper 59,4% av aksjene fra det største danske pensjonsselskapet ATP, som er statlig eid. Prisen for aksjene er oppgitt til å være ca. 32 milliarder DKK.
Dette tilsvarer omkring 6750-6950 DKK per aksje i Københavns Lufthavne. Staten eier 98,6% av aksjene etter kjøpet.
(Quick math: 59,4% av 7 848 070 aksjer = 4 661 754 aksjer. 32 milliarder DKK delt på 4 661 753 aksjer = 6864 DKK per aksje. Slingringsmonn i avrundinger av oppgitte tall fra Finansministeriet kan føre til høyere og lavere pris).
Etter meldingen om kjøp trigges budplikt. Finansministeriet har sagt at de vil gi minioritetsaksjonærene samme tilbud som de gav til ATP.
Finansministeriet oplyser mandag, at den vil fremsætte et pligtmæssigt tilbud til minoritetsaktionærerne i Københavns Lufthavne, når aktierne er købt. Ministeriet har dog ikke til hensigt at tvangsindløse aktionærerne, og Københavns Lufthavne vil fortsat være noteret på børsen i København.
Kursen er per nå 6000 DKK per aksje. Med andre ord 13-15% oppside dersom handelen får gå gjennom.
Det virker vel usannsynlig at danske myndigheter underkjenner handelen mellom den danske staten og et statseid pensjonsselskap. Her er det (tilsynelatende) bare å kjøpe seg inn og vente på godkjenning og påfølgende budplikt. Eller hva?
Nordnets danske investeringsøkonom Per Hansen har kommentert i lenken nederst i innlegget.