Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Ligger kort indeks siden 24 Jan.

1 Like

Hatt noen av dine skills hadde jeg vært rik :wink:

Meh, det har ikke hjelpt så mye. Røyk litt aksjer idag runt åpning, men det har hindret masse minus i porteføljen. Men imorgen åpner det forhåpentlig blått igjen. Husk att man kan alltid ligge kort både aksjer og indeks, always. Det fine med markedet er att du kan tjene penger i opp og nedgang.

shorter du aksjer/indekser gjennom Nordnet?

De har jo et labert utvalg av shortaksjer.

Kortar indeks gjennom Xact.

Så mange fine kjøp muligheter idag :smiley: Fikk både Realfiction, Integrum och Talkpool. Har solgt mine korte idag også, tror børsen snur opp her.

1 Like

Tok Sdos på 8,5kr og Realf på 18,4kr
Vi så samme panikken med Brexit, folk dumpet aksjer på best i åpningsminuttene og så sitter de apatisk og ser på recovery rally som nesten alltid kommer etter overreaksjoner.

Hva fikk deg til å ta denne beslutningen?

Teknisk analys, du vet den der tingen som ikke virker :stuck_out_tongue:

1 Like

Men av hva? spesfikke indekser? Aksjene du sitter i? Beklager maset, er bare interessert i å lære :slight_smile:

Første tegn var en parabolisk oppgang i S&P. Deretter ventet jag på svakhets signaler om mindre volym i S&P. Det begynte rundt 20 Januari.

Siden fikk vi en selg signal i weekly 30 Januar, da postet jag denne på twitter.

Og deretter brøt OMXS30 sin kanal:

Og XACT BEAR 2 brøt opp ur en flagge, her er dagens bild. Jag solgte mine idag, og kommer handle tilbake om vi tar ut 63 kr.

Ellers har jag ikke gjort noe annet enn å øke mine lange innehav, og swingen har varit 100% likvid noen dager foruten litt handel i Xact bear 2 for å hedge mot swingene jag hadde. Har minimerat nedgangen i swingen til rundt -3% siste ukene.

2 Likes

Mener å ha plukket opp at du er lege? Hvordan i allverden har du tid til å følge med på alt dette?
Hatten av for deg altså!
Takk for all info du deler her. Om jeg en dag møter på deg på en random prostatakontroll på legevakten skal jeg by deg på en øl! :beer:

Haha, har kanskje kommet ut feil fra min side, men er ikke ferdig utdannet ennå. Er i slutten av utdannelsen nå. Min tid nå balanseres mellom klinisk arbeid og arbeid med student lisens. Har derfor mye fritid, spesielt nå i slutten av utdannelsen. Jobber ekstra når andre blir syke, ellers har jag mye fritid da jag ikke har noen eksamer eller dylikt.

Er fortsatt unggutt =)

4 Likes

Osebx kom også med salgssignal for noen dager siden, på rundt 805.


Hadde jeg sett på den, så hadde jeg kanskje ikke kjøpt Kitron på 7,81 i går og heller kjøpt på 7,00 i dag. :stuck_out_tongue:

1 Like

Golden Ocean med ett bullish flag pennant.
Stigende rsi bunner.

Lekt meg litt med Wyckoff Method i helgen. Funcom i akkumuleringsfase?

3 Likes

Ser pent ut, ingen overbevisende volum på b/o. Får se om han orker seg oppover. Muligt med en swing neste LPS.

3 Likes

En graf som går inn i historie boken. Aksjen gikk +1200% och ned -90% på tre år. Fingerprint var en av de aksjer jag tjente mest på i 2015, og som også gav meg min første hjerte attack.

Fantastisk utvikling!

3 Likes

Update. Fin utvikling i dag. Får vi ny LPS?

3 Likes

Hva betyr LPS?

Last point of support