Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Unknown

5 Likes

Har du det ikke som strategi å ikke sitte over kvartalstall? En lansering er vel mye av samme greie. Jeg for min del vurderer risk/reward hele tida og har tenkt å justere posisjonen deretter. Gidder ikke sitte 100% lastet over launch hvis aksjen står i 30 kr dagen før, i hvert fall ikke uten svært sterke signaler på at det er en god ide. :stuck_out_tongue:

Blir intressant og se om oppgangen er ett blaff pga .Spacex emisjonen.

1 Like

Ny All time high

1 Like

Immunovia har leget i porteføljen siden vi fikk en breakout. Handles numere på all time high. Noen targets på oppsiden er tegnet opp.

:speak_no_evil::hear_no_evil::see_no_evil:

2 Likes

Ser ut som grafen til Funcom jeg tegnet her om dagen. Mer og mer parabolsk fram mot kan lansering.

Short on first red

… og her er hvorfor fundamentalister kan slenge seg i veggen når dem ikke bryr seg om TA :speak_no_evil:

I gamle gode dager handledes Yahoo till P/E 1700. Netflix var “for dyr” for typ 4 år siden :joy:

4 Likes

HDet å drive med fundamental analyse er vel ikke synonymt med å kun nistirre på årets multipler da. :stuck_out_tongue:

“gode gamle dager”= IT boblen ??

Du må kanskje være 50 år gammel, men gamle gode dager for meg er 18 år siden, var jo bare unggutten! :wink:

1 Like

Nordic semiconductor, Q1 YoY +57.6%, Gross 48.9%, EBITDA YoY +46.6%

Ska fulles tett.

1 Like

Presenterte denne i Wycoff Logic tråden i Mars. Oppfyller jo absolutt alle krav, og har oppført seg som en drøm rent teknisk.

1 Like

Negativt resultat på nedre linja fortsatt, men klar forbedring QoQ

1 Like

aXichem nytt innehav inn i porteføljen, brøt opp meget pent.

1 Like

Ett av verldens fineste bolag, Intuitive Surgical brøt opp idag.

3 Likes

Et selskap av den rake motsetning, bland oslo børs verste mtp utvanning.
Men setter opp interessante formasjoner pt, noen med meninger og innspill her?

PLCS

1D


1W

RSI viser sterkt momentum, men ser at denne historisk har reagert ned på RSI 70.
Noe sier meg at det er for risikabelt å kjøpe her nå. At den trenger å jobbe litt til innenfor trading rangen den har satt opp.

Polarcus ser vel ut som en kjempefin VCP? Hvis det vanligvis har blitt brudd ned på RSI 70, så kan du kanskje vente på bruddet opp før du kjøper? På den andre siden, forrige brudd varte basically i en dag, så reward ved å kjøpe dagen etter er ikke stor…

Den har vcp likheter, av interesse hvilket tidsperspektiv ser du på. Jeg ser på utvikling fra seint desember 2017 til dd, etter min viten er den ikke innafor på stadig lavere volatilitet. Tenker på mønsteret i prisutvikling. Volumet tegner bra, men her er det noe nedgang på de grønne store.

Den har allerede gått 44% fra bunn av tradingrange og oppsiden har jeg satt til 40%.

1 Like