Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Har den på lista, men fulgte ikke med på torsdag da den stakk litt. Burde være kjøpbar om den siger ned mot 2,8, helst på litt slapt volum

1 Like

Kjøpte litt her men eg blir vel mest sannsynlig stoppa ut.
Syns den ser sterk ut.

1 Like

Mulig brudd opp i Lindab.

4 Likes

SALTX begynner å nærme seg noe. Virker som energilagring begynner å bli hot

Mulig dobbeltbunn. Kanskje vi går mot gapclose

3 Likes

Sikret litt gevinst i LindaB, og flyttet de pengene over i NP3 Fastigheter, som også har et chart med potensiale. Bare så det er nevnt, så er det en mindre del av porteføljen(ca 30%) som jeg daytrader/BO trader med. Sitter i lange investeringer med resterende 70% :slight_smile:

2 Likes

Precisionsmetall Group opp 13323% idag :open_mouth:

link? Finner intet om denne

Jeg så den bare her : https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=PREMET.NGM

Har dei ikkje redusert fra 132 428 570 aksjer til 2 648 571 aksjer?

132 428 570 * 0,08 = ca 10 600 000
2 648 571 * 3 = ca 7 950 000

https://www.precisionsmetall.se/index.php

2 Likes

Sinnsykt volum da, 1500 spenn…

Prosafe (PRS) har nylig gjennomført hode-skulder formasjon, mens norskbulls melder en bullish-harami

Hode- skulder formasjon er bearish og bullish-harami er bullish.

Men de kan være i forskjellig timeframe

Jeg begynner å lure på om Talkpool endelig er i en Fas D? Nå har jeg ventet ett år. Siste uken opp 12%, demand pusher enkelt opp pris. Får se om det blir en follow-through.


3 Likes

Liten oppdatering:

Lindab jobber bra, men er nå oppe å kjenner på noe motstand rundt 80. Mulig vi får et pupback snart.

NP3 Fastigheter går veien, men fortsatt litt lite volum under oppgangen synes jeg.

Celgene ble resterende aksjer stoppet ut på, etter et fall over helgen. Ble allikevel en pluss trade.

Apple fikk et løft, og ligger foreløpig å konsoliderer over bruddet. Venter fortsatt på turen opp mot 180-190kr.

Pir har ennå ikke fått bruddet, men den bygger seg fint opp, så denne holder jeg forstatt et øye på.

Moneygram gjorde nylig ett forsøk på å ta ut 2.40, men ble avvist. Liker dog konsolideringen godt, så blir ikke overrasket om vi får en eksplosjon opp her etter hvert.

5 Likes

I mine øyne så ser det mer ut som en distribusjons fase på toppen der? Med en akkumuleringsfase i forkant.

Skjønner ikke helt hva du mener.

En distribusjon ledde til kursnedgang, fulgt av en større akkumulasjon nå på 1-2 år. Men i den nye akkumulasjon vil du finne flere distribusjoner og akkumulasjoner beroende på hvilken oppløsning du ser på.

Feks i weekly

Og her er en mindre akkumulasjon fra Nov som gav 30%

Skjønne :slight_smile: Eg tror vi egentlig ser det samma, bare på hver vår måte. I mine øyne så poppa tradingrangen på toppen der veldig ut som ein distribusjon før nedgangen som tok prisen ned igjen til tidligere lave pris. Grunnen for min del er at det er mye volum på synkande prisar, eller i toppen av rangen, før volumet på slutten der øke markant og prisen går ned til all time low. Men resultatet/entringspunktet blir jo det samma om man identifisere fase C på et ukeschart eller dagschart.

Jo Jo men du har den større trading rangen mellom 22 - 40 kr. Du tenker to ulike, men det er to ulike i en større. På samme måte kan vi ha en større TR mellom 22 - 70 kr. Derav… Vi skal besøke 70 kr i fremtiden å teste av highs.

Jepp jepp, som sagt, vi ser det samme, men på hver vår måte. Men det er interessant å se hvordan andre tolke charts. Nye ideer osv. Når det er sagt, så var det jo du som fikk meg til å kikka på Wyckoff metoden i første omgang. Uten posten i tråden din, så er det ikkje sikkert eg hadde fordypa meg så mye i det som eg har gjort :+1:

Spørsmålet blir heller: har du bedre resultat nå enn tidligere? Om ja, keep it up :money_with_wings::money_with_wings: