Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Ser ikke OBX ut som en OHS på daily? Mangler høyre skulder?

Har en liten posisjon her

PS husk at det sjelden er for sent å komme inn, hvis en aksje går til himmels vil det ALLTID være en pullback ned til MA10/25 før den topper ut. Her kan man gå inn eller fylle på. 10% her, og 15% der, det vises godt på slutten av året.

3 Likes

Ikke all verden og hente, men grei risk reward.

Powercell (Pcell) kan være verdt en titt om det kommer noe volum

NB ukeschart

3 Likes

Kjenner du noe til selskapet?
Økonomien er ikkje så veldig bra ut.


https://borsdata.se/

Overfladisk
Det er utviklingselskap som utvikler og produserer brenselceller som bruker hydrogen. De er vel inne hos Nicola, som tester deres brenselcelle

Brenselcellen kan også brukes med andre drivstoff enn hydrogen. Passer bra til off-grid strømproduksjon

Edit:
Denne kan være interessant:

1 Like

ELE opp og bra volum, noe som skjer her?

Eolus vind ser potent ut

Edit
Bryter opp i dag :grinning:

5 Likes

Et par amerikanske aksjer jeg har på watchlisten med interessant oppsett:

4 Likes

AAPL brøt ut av horisontal motstand i dag på godt volum etter å ha vært i en negativ trend lenge. Stengte også over 50 MA på daily chart, så vil tro 180-190 nivå fort kan være innenfor rekkevidde.

3 Likes

4 Likes

Har hatt stor sans for dine analyser/betraktninger tidligere fish, men for en newbie dewbie, hva er det du ser her? Brudd opp? Er det ikke motstand rundt 92 fra i fjor? Gap opp også der i starten av året, hvis det er av betydning.

1 Like

Det jeg ser i denne formasjonen er en spennende kontraksjon, typisk etter en kraftig oppgang. Veldig vanskelig å vite hvor lenge man skal sitte i traden og hvor mye den potensielt har å gi, så dette er en måte å f.eks gjøre det på som jeg gjorde i denne anledningen.

Må bare legge ved at jeg vet med meg selv at jeg er emosjonell i aksjemarkedet, så det som får meg til å slappe av best, er å vite at jeg alltid er i pluss i traden med mindre jeg blir kicket ut ved første stop-loss. Men stop-lossen setter jeg ofte såpass “tight” på kjøpspunktet så skaden blir minimal om traden ikke går i min favør.

7 Likes

SBX (1hr chart)

2 Likes

For de som liker pennystocks, her er en liten svenske
Advanced Stabilized Technologies Group B begynner å se interessant ut. Potensiale til både 5 og 10-dobling.

Obs log ukeschart

3 Likes


Minervini

Jobber med å komme dit. Hver dag

4 Likes

Nei TA har ingenting for seg. :wink: Opp ca 30 % på 2 veker.

Knall bra @zappa66 !

3 Likes

Skulle ønske eg kunne finne Mark Minervini sine bøker som lydbok også.

Er en del figurer og charts som kanskje gjør det litt vanskelig :shushing_face:

Hva tror dere om Veloxis P ?
Har den gått for mange ganger til at den er noe å satse på?

3 Likes